Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

4 έργα της ΕΡΓΟΣΕ φέρνουν Αθήνα και Θεσσαλονίκη πιο κοντά

Τα σιδηροδρομικά έργα από την ΕΡΓΟΣΕ έρχονται σε πλήρη προτεραιότητα πλέον καθώς και μέσα από το Υπουργείο Υποδομών τονίζουν ότι το ΣΕΣ (το νέο ΕΣΠΑ δηλαδή) δίνει έμφαση στα σιδηροδρομικά έργα.

Εδώ και πολλά χρονιά ακούμε την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του βασικού διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Αρχικά ήταν το 2010, μετά το 2012, το 2013, το 2015. Τώρα ο στόχος για ολοκλήρωση το 2017 είναι πιο κοντά από ποτέ. Γιατί;

Γιατί, τα έργα που απομένουν για να ολοκληρωθεί στο σύνολο της η γραμμή είναι από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό και έχουν μήκος 106 χιλιόμετρα ενώ έχουμε και κάποια διάσπαρτα έργα στο υπόλοιπο τμήμα. Υπάρχουν 3 ενεργές εργολαβίες και άλλη μία σε δημοπράτηση.

Η πρώτη εργολαβία είναι οι συμπληρωματικές εργασίες για την διάνοιξη της σήραγγας Όθρυος που σε λίγες εβδομάδες θα ολοκληρωθεί μετά από αρκετά χρόνια προσπαθειών. Το σύνολο του έργου ολοκληρώνεται στο τέλος του 2014.

Το πιο σημαντικό όλων των έργων, το πιο πολυδάπανο αλλά και το πιο ουσιαστικό είναι το δεύτερο έργο, το έργο-«σκούπα» από Τιθορέα έως Δομοκό που μαζεύει ότι εργασίες έχουν μείνει ανολοκλήρωτες από προηγούμενες εργολαβίες, ενώ θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση κλπ με στόχο το έργο να παραδοθεί στα τέλη του 2016.

Το τρίτο έργο είναι η ανάταξη του συστήματος της ηλεκτροκίνησης από την Αθήνα μέχρι την Τιθορέα που υπολογίζεται πως θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2015 λόγω 10μηνης καθυστέρησης. Το έργο αυτό κρίθηκε απαραίτητο λόγω των εκτεταμένων κλοπών των καλωδίων.

Το τέταρτο έργο είναι σε φάση δημοπράτησης και αφορά την ανάταξη του συστήματος σηματοδότησης σε επιλεγμένα σημεία στον διάδρομο από Αθήνα έως Θεσσαλονίκη. Έχουμε ανακήρυξη αναδόχου και περιμένουμε την υπογραφή της σύμβασης μέχρι το καλοκαίρι. Το έργο θα κρατήσει 2 χρόνια και θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2016.

Όταν ολοκληρωθεί το σύνολο των έργων, πράγμα που υπολογίζεται να γίνει στα τέλη του 2016 θα έχουμε το ευτυχές τέλος σε μία σειρά από έργα αναβάθμισης της βασικής σιδηροδρομικής γραμμής από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη που ξεκίνησαν από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, σχεδόν 30 χρόνια.

Το 2017 περιμένουμε ότι τα πρώτα ηλεκτροκίνητα τρένα θα διανύουν την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη και αντίστροφα σε λιγότερο από 3,5 ώρες σε ένα διπλό ηλεκτροκινούμενο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων που θα φέρει μεγάλες αλλαγές στις μετακινήσεις.

Εξίσου σημαντική θα είναι και η επιρροή στις εμπορευματικές μεταφορές που θα γίνεται με πολύ πιο εύκολο και γρήγορο τρόπο από αυτόν που γίνεται σήμερα ενώ η Ελλάδα θα μπει και πάλι στον σιδηροδρομικό χάρτη της Ευρώπης, όντας σήμερα ίσως η μοναδική χώρα που δεν έχει ηλεκτροκινούμενο δίκτυο στην βασική της αρτηρία.

ypodomes.com