Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

Επαρκής η χρηματοδότηση του Μετρό Θεσσαλονίκης

Κανένα ζήτημα επάρκειας χρηματοδοτικών πόρων

Κανένα ζήτημα επάρκειας χρηματοδοτικών πόρων δεν τίθεται όσον αφορά στην κατασκευή τόσο της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης όσο και της επέκτασης προς την Καλαμαριά. Αυτό δήλωσε, χθες, στην «Η», ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Στράτος Σιμόπουλος, σημειώνοντας πως υπάρχουν κινήσεις και πρωτοβουλίες, που υλοποιούνται στο «μέτωπο» της χρηματοδότησης του Μετρό Θεσσαλονίκης και είναι καθαρά διαχειριστικού χαρακτήρα, ενώ δεν μπαίνει κανένα θέμα κινδύνου έλλειψης χρηματοδότησης.

Ο κ. Σιμόπουλος απάντησε έτσι σε δημοσίευμα σύμφωνα με το οποίο η επέκταση του Μετρό προς την περιοχή της Καλαμαριάς είναι μετέωρη, γιατί η σχετική χρηματοδότηση, ύψους 400 εκατ. ευρώ, μεταφέρθηκε για τα έργα των αυτοκινητοδρόμων. Το έργο της επέκτασης εκτιμάται ότι μπορεί να ξεκινήσει τον Απρίλιο - Μάιο, καθώς οι περισσότερες πρόδρομες εργασίες από τον ανάδοχο εξελίσσονται ήδη με επιταχυνόμενο ρυθμό.

Εκτός από την κατασκευή των πέντε σταθμών της επέκτασης (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ. γραμμής, προβλέπονται και οι υποδομές για τη μελλοντική επέκταση της γραμμής προς Αεροδρόμιο, καθώς και η υλοποίηση οργανωμένου χώρου μετεπιβίβασης από τις κυκλοφοριακές γραμμές στον σταθμό «Μίκρα», ενώ προγραμματίζεται παράλληλα και η κατασκευή σταθμού αυτοκινήτων στην ίδια θέση.

Τον Ιούνιο του 2013 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση για την Καλαμαριά με την ανάδοχο εταιρεία «Ακτωρ ΑΤΕ». Ο προϋπολογισμός της επέκτασης είναι 518 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 400 εκατ. ευρώ αφορούν στη σύμβαση που υπογράφτηκε με την ανάδοχο εταιρεία, ενώ τα υπόλοιπα αφορούν σε κονδύλια για απαλλοτριώσεις, τροχαίο υλικό κ.τ.λ.

Το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ - Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» και συγχρηματοδοτείται από την ΕΤΕπ.

ypodomes,com