Ξεκίνησε ήδη η αξιολόγηση δομών και προσωπικού. Έτοιμη το Δεκέμβριο η λίστα όσων πρόκειται να αποχωρήσουν. Με περίπου 1.300 εργαζόμενους αναμένεται να συμμετέχει το ΥΠΟΜΕΔΙ στο κύμα διαθεσιμότητας της επόμενης χρονιάς.
Το δρόμο της εξόδου, με τη μέθοδο της διαθεσιμότητας, θα πάρουν το 2014 περίπου 1.200 έως 1.300 εργαζόμενοι από τις ΔΕΚΟ που εποπτεύει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Σύμφωνα με τον υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, η αποχώρηση των εργαζομένων θα γίνει κατόπιν αξιολόγησης η οποία διενεργείται ήδη.
Πρώτοι στη λίστα της αποχώρησης βρίσκονται όσοι απασχολούνται στις εταιρείες με κατασκευαστικό αντικείμενο, ενώ στη διαδικασία της αξιολόγησης θα συμμετέχουν και οι εργαζόμενοι στις εταιρείες που βρίσκονταισε διαδικασία αποκρατικοποίησης.
Την αξιολόγηση του προσωπικού των ΔΕΚΟ που εποπτεύονται από το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ έχει αναλάβει η PricewaterhouseCoopers (PWC). Η λίστα της αξιολόγησης θα καταρτιστεί άμεσα και ως το τέλος του έτους θα τεθεί στην διάθεση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που χειρίζεται συνολικά τα θέματα διαθεσιμότητας – κινητικότητας.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε συνέντευξή του σε τηλεοπτική εκπομπή επιβεβαίωσετις πληροφορίες ότι το υπουργείο και υπαγόμενες σε αυτό ΔΕΚΟ θα συνεισφέρουν το κύμα της διαθεσιμότητας που θα υλοποιηθεί την επόμενη χρονιά ποσοστό περίπου 10% του συνόλου των εργαζομένων, που αντιστοιχεί σε 1.200 – 1.300 εργαζόμενους.
Για την δεξαμενή από την οποία θα προέλθει το προσωπικό προς διαθεσιμότητα ο κ. Χρυσοχοΐδης ήταν σαφής κατά κύριο λόγο θα εισφέρουν προσωπικό οι ΔΕΚΟ με κατασκευαστικό αντικείμενο δηλαδή η ΕΡΓΟΣΕ, η Αττικό Μετρό, η ΕΓΝΑΤΙΑ, το ΤΕΟ (για το οποίο έχει ήδη εξαγγελθεί η κατάργησή του) και ο ΟΣΚ.
Πολλοί οργανισμοί με εφαπτόμενα αντικείμενα
Περιγράφοντας την κατάσταση ο υπουργός παραδέχθηκε πληθωρισμό εταιρειών με το ίδιο αντικείμενο. «Έχουν στηθεί πάρα πολλοί Οργανισμοί οι οποίοι έχουν εφαπτόμενα αντικείμενα, πάρα πολλοί Οργανισμοί που κάνουν παράλληλα πράγματα και αυτή τη στιγμή αυτό που χρειάζεται να γίνει στο πλαίσιο του εξορθολογισμού του Δημοσίου, είναι ότι πρέπει οι Οργανισμοί αυτοί να έχουν το απολύτως αναγκαίο προσωπικό και να παραμείνουν οι Οργανισμοί που χρειάζονται πραγματικά» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Από την τοποθέτηση αυτή προκύπτει ότι στα σκαριά βρίσκεται το θέμα της συγχώνευσης της ΕΡΓΟΣΕ με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ που συζητείται εδώ και καιρό υπογείως. Ο κ. Χρυσοχοΐδης σημείωσε ότι τελικές αποφάσεις για τις συγχωνεύσεις θα προκύψουν με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης δομών και προσωπικού.
Εξαιρείται το προσωπικό κίνησης των συγκοινωνιών
Πάντως από τη διαδικασία αυτή θα εξαιρεθεί το προσωπικό των αστικών συγκοινωνιών που εργάζεται στην κίνηση, τομέα στον οποίο ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ παραδέχθηκε ότι υπάρχουν ελλείψεις. Ο ίδιος σημείωσε ότι ειδικά στις οδικές συγκοινωνίες υπάρχει έλλειψη προσωπικού τόσο σε οδηγούς, όσο και σε μηχανικούς με αποτέλεσμα σημαντικός αριθμός λεωφορείων να βγαίνει εκτός λειτουργίας.
«Ν' αποφύγουμε ν' αγγίξουμε οργανισμούς και εταιρείες του δημοσίου, οι οποίες παρέχουν καθημερινό έργο, όπως είναι οι συγκοινωνίες γενικότερα, έτσι ώστε να μην αντιμετωπίσουμε προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών» τόνισε.
Βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών
Στο πλαίσιο μάλιστα της βελτίωσης της παρεχόμενης υπηρεσίας ο κ. Χρυσοχοϊδης σημείωσε ότι το επόμενο διάστημα μεγάλος αριθμός λεωφορείων που κινείται κυρίως σε γραμμές που εξυπηρετούν εκπαιδευτικά ιδρύματα θα διαθέτει δωρεάν ίντερνετ για το επιβατικό κοινό.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης σημείωσε ότι ως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2014 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το ηλεκτρονικό εισιτήριο και θα μπουν μπάρες σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς βάζοντας τέλος στην ανεξέλεγκτη είσοδο λαθρεπιβατών. Επίσης κατά τα λεγόμενα του υπουργού την επόμενη χρονιά θα τεθεί σε ισχύ και το σύστημα τηλεματικής που θα παρέχει ακριβείς πληροφορίες στους επιβάτες που βρίσκονται στις στάσεις. Ο ίδιος επανέλαβε ότι έχει αποφευχθεί το ενδεχόμενο αύξησης της τιμών των εισιτηρίων μετά από συντονισμένη προσπάθεια στην οποία σημαντικότατη ήταν η συμβολή των εργαζομένων.
Τέλος ο κ. Χρυσοχοΐδης εμφανίστηκε βέβαιος ότι εντός του πρώτου εξαμήνου της επόμενης χρονιάς θα υπάρξουν ανάδοχοι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ ενώ σημείωσε ότι για τις δύο εταιρείες υπάρχει πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον.