Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

Αναδείχθηκε η μειοδότρια για τη γραμμή Τιθορέα - Δομοκός

Η νέα χάραξη, μήκους 120 χλμ., έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160 - 200 χλμ./ώρα και αντικαθιστά το ορεινό τμήμα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής.

Της Μαρίας Μόσχου

Η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ - J&P Αβαξ Α.Ε. - ΤΕΡΝΑ Α.Ε. αναδείχθηκε μειοδότρια του έργου «Εργασίες ολοκλήρωσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέας - Δομοκός» προϋπολογισμού 415 εκατ. ευρώ.

Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ σε συνεδρίασή του ενέκρινε ομόφωνα την ανάθεση του έργου που υλοποιείται στον νομό Φθιώτιδας μεταξύ των Σιδηροδρομικών Σταθμών Τιθορέας και Δομοκού. Η νέα χάραξη, μήκους 120 χλμ., έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160 - 200 χλμ./ώρα και αντικαθιστά το ορεινό τμήμα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής. Το πρώτο τμήμα (Σ.Σ. Τιθορέας - Σ.Σ. Λιανοκλαδίου) περιλαμβάνει τη δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9,036 χλμ., ενώ το δεύτερο (Σ.Σ. Λιανοκλαδίου - Σ.Σ. Δομοκού) διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6,38 χλμ. και μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας καταλήγει στον Σ.Σ. Δομοκού.

Στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνονται: οι υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της σηματοδότησης, της ηλεκτροκίνησης, των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και των τεχνικών έργων, καθώς και οι εργασίες ανακαίνισης των κτιριακών εγκαταστάσεων Σιδηροδρομικών Σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Μώλου και Δομοκού.

Η ολοκλήρωση των εργασιών προβλέπεται να γίνει σε 24 μήνες για το πρώτο τμήμα, ενώ το σύνολο του έργου θα είναι έτοιμο σε 32 μήνες. Με την κατασκευή του τμήματος αυτού της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων του άξονα ΠΑΘΕ/Π (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη/Προμαχώνας) θα επιτευχθεί αισθητή μείωση του χρόνου διαδρομής, έτσι ώστε θα είναι εφικτό η απόσταση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης να καλυφθεί σε 3,5 ώρες. Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ περιόδου 2007 - 2013.

Επίσης, εγκρίθηκε από τον ΟΣΕ η υλοποίηση του έργου «Κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη».

Πρόκειται για τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή που θα επεκτείνει μέχρι το Αίγιο τη λειτουργία του ήδη υπάρχοντος προαστιακού, ο οποίος σήμερα τερματίζει στο Κιάτο.

Η χρονική διάρκεια της διαδρομής μέχρι το Αίγιο θα μειωθεί στη 1 ώρα και 30 λεπτά για τα τρένα intercity, ενώ τα προαστιακά θα διανύουν την ίδια απόσταση με ενδιάμεσες στάσεις και σταθμούς σε 1 ώρα και 45 λεπτά.

Η επέκταση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το Ρίο με ηλεκτροκίνηση και αυτόματη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2018, οπότε η διαδρομή από την Αθήνα έως το Ρίο θα πραγματοποιείται σε δύο ώρες.




imerisia.gr