Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2013

Με γαλλικό άρωμα η πώληση ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO

Οι Γάλλοι ετοιμάζονται να διεκδικήσουν δυναμικά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την SNCF, ενώ για τη ROSCO θα πάει η Alstom. Εξανεμίστηκε το κινεζικό ενδιαφέρον

της Άννης Καρολίδου


Οι Γάλλοι ετοιμάζονται να διεκδικήσουν δυναμικά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την SNCF, την κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων, ενώ όλο δείχνει να απομακρύνεται το ενδεχόμενο, συμμετοχής έστω στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού, της Κινεζικής Εταιρείας Σιδηροδρόμων.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, οι Γάλλοι έχουν ήδη επιλέξει πολύ έμπειρους νομικούς και οικονομοτεχνικούς συμβούλους και, μετά τη ρωσική απαίτηση για απόκτηση-πακέτο, για σιδηρόδρομο και ΟΛΘ, η SNCF έρχεται στη θέση του φαβορί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με δεδομένη και τη μακρά παρουσία γαλλικών εξειδικευμένων εταιρειών σε μεγάλα έργα στη χώρα μας.

Βεβαίως, στη πρώτη φάση του διαγωνισμού, στην τριάδα των ενδιαφερομένων – εκτός της SNCF και των ρωσικών σιδηροδρόμων RZD- μετέχει και ο ρουμανικός οργανισμός σιδηροδρόμων C'ile Ferate Romane (CFR), του οποίου όμως τα μεγέθη δεν είναι συγκρίσιμα με αυτά της SNCF.

Στη χώρα μας, δεν είναι μόνο η ιστορία του σιδηροδρόμου συνδεδεμένη με τους Γάλλους είναι και η σύγχρονη πρακτική. Η επίσης γαλλική Alstom κατασκεύασε σε κοινοπραξία με ελληνικές τεχνικές εταιρείες τον προαστιακό της πρωτεύουσας, ενώ έχει την τεχνική υποστήριξη του ΟΣΕ και μετέχει και σε έργα επέκτασης του Μετρό(αυτή την περίοδο στο Αγία Μαρίνα- Πειραιάς) .

Όσο για τους Κινέζους, το ενδιαφέρον τους δείχνει να έχει εξανεμιστεί, παρόλο που μέχρι πριν λίγους μήνες έδειχναν πρόθεση να μπούνε στο χορό και για το σιδηρόδρομο, με δεδομένη την παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά (προβλήτας ΙΙΙ) και τη σημασία της γραμμής Ικόνιο – Θριάσιο για την προώθηση των εμπορευμάτων στις αγορές της Ευρώπης.

Οι Γάλλοι, με τον όμιλο της SNCF να πραγματοποιεί τζίρο 33,8 δισ. ευρώ το 2012 και με μεγάλη ανάπτυξη διεθνώς στις εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics, αναμένεται να κερδίσουν πόντους εκεί που πραγματικά θα πρέπει να κριθεί ο διαγωνισμός, δηλαδή στην επενδυτική πρόταση των υποψήφιων αγοραστών και στο αναπτυξιακό σχεδιασμό και όχι στενά στο τίμημα που θα προσφερθεί.

Tελικά, οι γνωρίζοντες εκτιμούν πως οι σιδηρόδρομοι θα γίνουν γαλλική υπόθεση καθώς η Alstom θα διεκδικήσει τη Rosco, δηλαδή την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού, που και αυτή βγαίνει προς πώληση. Και όταν λέμε Alstom, αναφερόμαστε σε έναν όμιλο που εκτός από τις σιδηροδρομικές υποδομές και υπηρεσίες, δραστηριοποιείται και στο χώρο της ενέργειας, σε 100 χώρες, με τζίρους της τάξης των 20 δισ. ευρώ.

Για τους ελληνικούς σιδηρόδρομους, που πάνε να ξανακερδίσουν την προτίμηση του επιβατικού κοινού με νέα προϊόντα (γραμμές) και υπηρεσίες, το κρίσιμο ζήτημα είναι οι επενδύσεις στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών με έμφαση στην αξιοποίηση και των εκτός συνόρων αγορών. Σε αυτό το σημείο πιθανότατα θα κριθούν οι προτάσεις, εφόσον κατατεθούν δεσμευτικές προτάσεις από τους αρχικά ενδιαφερόμενους επενδυτές.

voria.gr