Με την αποτυχημένη -με βάση την έως τώρα- εμπειρία των δύο
φάσεων προχωρά η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος, που θα
μειώσει τον χρόνο του ταξιδιού σε 35 λεπτά. Επιπλέον συνεχίζεται το «μπλέξιμο»,
με μερικά έργα να ανατίθενται από τον ΟΣΕ και άλλα από την ΕΡΓΟΣΕ.
Το συγκεκριμένο έργο με προϋπολογισμό 21,8 εκατ. ευρώ έχει
ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Χθες ανακοινώθηκε από τον ΟΣΕ ότι η ανάθεση της πρώτης φάσης
της ηλεκτροδότησης της γραμμής Λάρισα-Βόλος. Η σύμβαση προϋπολογισμού 7,17
εκατ. ευρώ αναμένεται να υπογραφεί ώς το τέλος του χρόνου, ενώ τα έργα θα
ξεκινήσουν στις αρχές του νέου έτους και προβλέπεται να ολοκληρωθούν στα τέλη
του 2015. Θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση του έργου, αυτή τη φορά από την ΕΡΓΟΣΕ.
Η ηλεκτροκίνηση είναι το μεγάλο «αγκάθι» στη βασική γραμμή
Αθήνα-Θεσσαλονίκη, επιβαρύνοντας τον Οργανισμό με 18 εκατ. ευρώ τον χρόνο για
καύσιμα που χρησιμοποιούν οι ντιζελάμαξες στο τμήμα Αχαρνές-Τιθορέα. Το
συγκεκριμένο κομμάτι έχει επανειλημμένα υποστεί φθορές υλικού από κλοπές, για
την αποκατάσταση των οποίων θα διατεθούν πάνω από 20 εκατ. ευρώ. Η διοίκηση της
ΕΡΓΟΣΕ έχει υποσχεθεί ότι στο τέλος του 2015 θα είναι έτοιμο το περίφημο πια
τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, μήκους 122 χλμ από τα οποία τα 106 είναι νέες σήραγγες,
με προϋπολογισμό 416 εκατ. ευρώ.
Χ.ΤΖ.
«Η Εφημερίδα των Συντακτών»