Κανονικά οι συσκέψεις των συναρμοδίων παραγόντων συνοδεύονται από χαμηλές προσδοκίες. Ωστόσο, η ένταση της κρίσης και η σοβαρή αναπτυξιακή υστέρηση της Πάτρας καθιστούν τη σημερινή σύσκεψη στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με αντικείμενο το σιδηροδρομικό δίκτυο, εξαιρετικά κρίσιμη.
Η Πάτρα και ολόκληρη η Δυτική Ελλάδα προσδοκούν αποτελέσματα με ρεαλισμό και προοπτική άμεσης υλοποίησης. Τοπικοί και κεντρικοί παράγοντες οφείλουν να ξεπεράσουν τη δική τους παράδοση των καθυστερήσεων και να επιτρέψουν στην Πάτρα να αποκτήσει επαφή με ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, ως στοιχειώδη προϋπόθεση της αναπτυξιακής της πορείας.
Η επέκταση του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου από την Πάτρα ως την Κάτω Αχαΐα, αλλά και ο γενικότερος σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ για τη γραμμή της Δυτικής Πελοποννήσου θα είναι τα δύο κρίσιμα θέματα που θα συζητηθούν σήμερα στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος στη σύσκεψη που έχει συγκαλέσει ο περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας.
«Θεωρούμε πως είμαι μια κρίσιμη συνάντηση αυτή, γιατί θέλουμε να ανοίξουμε όλα τα ζητήματα που άπτονται της ανάπτυξης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Δυτική Ελλάδα» τόνισε στην «Π» ο περιφερειάρχης και εξήγησε: «Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ να συζητήσουμε τόσο το θέμα της επέκτασης του Προαστιακού από την Πάτρα ως την Κάτω Αχαΐα, αλλά και γενικότερα της ανάπτυξης του σιδηροδρομικού δικτύου από την Πάτρα ως τον Πύργο και την αρχαία Ολυμπία, αλλά και την Καλαμάτα».
Στην συνέχεια ο Απόστολος Κατσιφάρας παρατήρησε πως «το ζήτημα της επέκτασης του Προαστιακού είναι σημαντικό και την υλοποίηση του την έχει ζητήσει η Περιφέρεια εδώ και δύο χρόνια από την διοίκηση του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επειδή θεωρήσαμε πως θα δώσει πολλές λύσεις στην ευκολότερη πρόσβαση των κατοίκων της Δυτικής Αχαΐας στην Πάτρα. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως θα πρέπει να υπονομευτεί και να ξεχαστεί η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου πως τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία, αλλά και την Καλαμάτα».
Υπενθύμισε ακόμα πως υπάρχει πάντα ανοικτό το θέμα της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο ύψος της Πάτρας, και μάλιστα ότι το περιφερειακό συμβούλιο έχει εγκρίνει τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την υπογειοποιημένη γραμμή, ανεξάρτητα με την ύπαρξη επιφανειακού τρένου που θα λειτουργεί ως Προαστιακός.
«Ολα αυτά τα ζητήματα θα πρέπει να τα συζητήσουμε και να υπάρξουν δημόσιες δεσμεύσεις όλων των εμπλεκομένων για την υλοποίησή τους, γιατί -κακά τα ψέματα- δεν μπορούμε να μιλούμε για κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, όπως θέλουμε την Πάτρα και τη Δυτική Ελλάδα γενικότερα, και να μην έχουμε σιδηροδρομικό δίκτυο που αποτελεί βασική υποδομή για αυτό» σημείωσε.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος δήλωσε στην «Π» πως θα παρουσιαστεί στη σύσκεψη όλος ο σχεδιασμός που υπάρχει για την ανάπτυξη του δικτύου από το Κιάτο ως την Καλαμάτα, καθώς επίσης και για την επέκταση του Προαστιακού από Πάτρα προς Κάτω Αχαΐα. Θα δοθούν και τα χρονοδιαγράμματα που έχουν υπολογιστεί, αλλά και το κόστος των εργασιών που θα απαιτηθούν για αυτά.
pelop.gr