Σύμφωνα με τις πρώτες γνωματεύσεις των ειδικών, ο χθεσινός
εκτροχιασμός της αμαξοστοιχίας έξω από το Παρίσι, που κόστισε την ζωή σε 6
ανθρώπους, φαίνεται να οφείλεται στην αστοχία ενός μεταλλικού τμήματος στη
διακλάδωση αλλαγής της σιδηροτροχιάς στην οποία βρισκόταν ο συρμός, όπως
εξήγησε σήμερα εκπρόσωπος των γαλλικών σιδηροδρόμων(SNCF).
«Αυτή η σφήνα, είδος ατσάλινου άγκιστρου, που συνδέει τις
δυο σιδηροτροχιές στις βελόνες της διακλάδωσης, είχε μετακινηθεί και βγήκε από
τη βάση της», επεσήμανε ο Πιερ Ιζάρ, γενικός διευθυντής υποδομών των γαλλικών
σιδηροδρόμων. Στο πλαίσιο αυτό, η SNCF ανακοίνωσε πως θα γίνει τεχνικός έλεγχος
σε 5.000 παρόμοια τμήματα στο σιδηροδρομικό της δίκτυο.
«Η αποσταθεροποίηση αυτού του άγκιστρου στις διακλαδώσεις
αποτελεί ακριβώς το αντικείμενο» της δικαστικής και τεχνικής έρευνας που έχει
δρομολογηθεί, ανακοίνωσε ο πρόεδρος των γαλλικών σιδηροδρόμων Γκιγιόμ Πεπί.
Νωρίτερα, ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Φρεντερίκ Κιβιλιέ,
δήλωσε ότι το δυστύχημα δεν οφείλεται «σε ανθρώπινο λάθος» και ίσως να
προκλήθηκε από τα έργα συντήρησης που διεξάγονταν σε μία άλλη πλατφόρμα στο
σταθμό.
«Ευτυχώς ο μηχανοδηγός είχε εξαιρετικά αντανακλαστικά και
ενεργοποίησε το συναγερμό αμέσως, αποφεύγοντας έτσι τη σύγκρουση με τρένο που
ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση και το οποίο ήταν υπόθεση δευτερολέπτων να
πέσει πάνω στα βαγόνια που εκτροχιάζονταν. Δεν πρόκειται συνεπώς για ανθρώπινο
λάθος», τόνισε ο υπουργός, μιλώντας στο RTL.
Το τρένο ταξίδευε με 137 χιλιόμετρα την ώρα, κάτω από το όριο
ταχύτητας, όταν εκτροχιάστηκε περίπου 200 μέτρα από το σταθμό στην πόλη
Μπρετινί-σιρ-Ορζ, διευκρίνισε ο υπουργός.