Σάββατο 13 Ιουλίου 2013

ΤΡΑΙΝΟΣΕ Εως τις 16/09 οι υποψήφιοι αγοραστές

«Μακεδονία»
Έως τις 16 Σεπτεμβρίου θα έχουν προθεσμία οι ενδιαφερόμενοι να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων να προκηρύσσει χθες τη διαγωνιστική διαδικασία.
 

Σύμφωνα με την προκήρυξη, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνάψει τις εξής συμβάσεις:
1. Πενταετή σύμβαση υποχρέωσης παροχής δημόσιων υπηρεσιών με το Δημόσιο, για την παροχή υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών, έναντι ετήσιας αμοιβής που δεν θα υπερβαίνει το ποσό των 50 εκατ. ευρώ.
2. Σύμβαση πρόσβασης (track access) με τον ΟΣΕ, υπό την ιδιότητά του ως διαχειριστή της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής.
3. Μακροχρόνια σύμβαση μίσθωσης τροχαίου υλικού με τον ΟΣΕ, υπό την τρέχουσα ιδιότητά του ως κυρίου του τροχαίου υλικού.
4. Μακροχρόνια σύμβαση υπηρεσιών συντήρησης με την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού.
5. Μακροχρόνια συμφωνητικά για τη μίσθωση επιλεγμένων ακινήτων.

ΤΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Όσον αφορά το τροχαίο υλικό (το οποίο προς το παρόν ανήκει στον ΟΣΕ), θα μεταβιβαστεί στο Δημόσιο, ενώ η συντήρηση του τροχαίου υλικού, η οποία προς το παρόν παρέχεται από τον ΟΣΕ, είναι ήδη υπό μεταβίβαση, μέσω απόσχισης από τη μητρική (spin off), στην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού ΑΕ (ΕΕΣΣΤΥ), μια νεοσυσταθείσα εταιρεία, η οποία ανήκει κατά 100% στο Δημόσιο.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόσχισης (spin off), η ΕΕΣΣΤΥ θα λειτουργεί ως ανεξάρτητη εταιρεία που θα παρέχει υπηρεσίες συντήρησης σε τροχαίο υλικό. Σημειωτέον ότι πρόθεση του Δημοσίου είναι να προβεί στην ιδιωτικοποίηση και της ΕΕΣΣΤΥ.

ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ
Για την εκδήλωση ενδιαφέροντος, οι υποψήφιοι θα πρέπει να διαθέτουν κατά την τελευταία τριετία ίδια κεφάλαια ύψους 100.000 ευρώ, ενώ, αν πρόκειται για fund, το ποσό ενεργών και μη επενδυμένων/ μη δεσμευμένων κεφαλαίων τής πλέον πρόσφατης οικονομικής χρήσης υπερβαίνει το ποσό των 200 εκατ. ευρώ.