Ιδιαίτερη αναφορά, με
αιχμές, έκανε ο κ. Μουρμούρης στην ηγεσία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας διοργάνωσε Διημερίδα με
θέμα: «Έργα μεταφορικών υποδομών ως μοχλός ανάκαμψης και ανάπτυξης της
ελληνικής οικονομίας», η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στο Αμφιθέατρο του
Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο
κτίριο του Τομέα Μεταφορών και Δικτύων, στις 3 και 4 Ιουνίου 2013.
Μεταξύ των
επιστημόνων που εξέθεσαν τις απόψεις τους ήταν και ο καθηγητής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και
πρώην Διευθύνον Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Ιωάννης Μουρμούρης . Σε αρκετά σημεία της ομιλίας του ο κ. Μουρμούρης αναφέρθηκε στον Ελληνικό σιδηρόδρομο,
στους εργαζόμενους αλλά και στην ηγεσία
της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Για τον σιδηρόδρομο είπε : « Οι προδιαγραφές του ΟΣΕ είναι πάρα
πολύ καλές. Όποιος θέλει να εχει TGV να πληρώσει 3 φόρες παραπάνω. Αν η χώρα
θέλει TGV να πληρώσει 3
φορές παραπάνω. Δηλαδή τι να κάνουμε ; να κάνουμε τα μεγαλύτερα τούνελ στην
Ευρώπη; Για τι κίνηση; Για κίνηση που θα
βγάζει οριακά το Αθήνα – Θεσσαλονίκη
που είναι η «ναυαρχίδα» του ΟΣΕ. Ο στόχος είναι να τελειώσουν τα έργα γιατί
στην ουσία σταματά το αεροπλάνο. Θα πηγαίνει
σε 3ωρες και ένα τέταρτο. Θα πάρει όλη την κίνηση. Έχει δεσπόζουσα θέση. Εχει
το 28% και αυτό θα γίνει το 85 με 90%.
Από εκεί και πέρα τελειώνει το θέμα σιδηρόδρομος, αρκεί να τελειώσουν τα έργα. Γνωρίζεται
ότι για το ξετρύπωμα του Καλλίδρομου που ακούσατε υπάρχουν δυο άνθρωποι εδώ μέσα
που ήταν στην αρχική σύμβαση, ο κ. Αλεξάκης και εγώ. Αυτό το πράγμα είναι το γεφύρι της Άρτας. Όπως και όλα τα έργα είναι γεφύρια
της Άρτας. Όλα. Δεν τελειώνουν ποτέ. Η άποψη ότι τα έργα θέλουν καιρό να ωριμάσουν,
γιατί στις άλλες χώρες ωριμάζουν σε λιγότερο χρόνο και ωριμάζουν στο 1/10 του χρόνου
από εμάς; Δεν ωριμάζουν σε εμάς σαπίζουν..»
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο κ. Μουρμούρης αναφέρθηκε στις
αποτυχημένες επενδύσεις όπως αυτές του δυτικού σιδηροδρομικού άξονα όπου
χάθηκαν πάνω από 80 εκατομμύρια ευρώ και
όπως είπε χαρακτηριστικά να «ανοίξουμε νέο Καλλίδρομο τρυπώντας την Πίνδο;» Για την σύνδεση Τοξότες –λιμάνι Καβάλας
εξέφρασε επιφυλάξεις αν ποτέ το έργο αυτό πραγματοποιηθεί « το έργο αυτό εχει
απενταχθεί από το 1998 και τώρα το εντάσσουν και πάλι στα περιφερειακά
προγράμματα θα απορριφτεί από την Ε.Ε» είπε.
Συνεχίζοντας αναφέρθηκε στα έργα
που πρέπει να γίνουν και ιδιαιτέρα η σύνδεση των λιμανιών με το βασικό σιδηροδρομικό
άξονα, κάνοντας λόγο για τα λιμάνια του Πειραιά
και της Θεσσαλονίκης. Για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε: « Τι πάμε να κάνουμε. Να δώσουμε τζίρο. Αυτό πάμε να κάνουμε. Πια είναι η μεταρρύθμιση
που εχει γίνει στον ΟΣΕ και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Τι το διαφορετικό; Απολύσαμε προσωπικό και τους βάλαμε σε εφεδρεία
και μετά δεν είχαμε σταθμάρχες για να προχωρήσουν τα τρένα. Μηχανοδηγοί έμπειροι
τους βάλαμε σε εφεδρεία και μετά από δυο χρόνια τους ζητάμε πίσω γιατί δεν έχουμε μηχανοδηγούς. Ο νόμος του 2010 για τον ΟΣΕ είναι εντελώς
προβληματικός. Και είναι προβληματικός γιατί λέει μέσα ότι τα τρένα θα περάσουν
στο κράτος . Πέρασαν τρία χρόνια και δεν έγινε.» τόνισε ο κ. Μουρμούρης. Για
την ηγεσία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε: « Εγώ αμφισβητώ
πάρα πολύ αν ξέρουν αυτοί που την
διοικούν αν το γραφείο που είναι μέσα είναι δικό τους. Αν πληρώνουν ενοίκιο και αν είναι γραμμένο στα πάγια.
Αμφισβητώ πάρα πολύ. Όπως επίσης είμαι σχεδόν βέβαιος ότι δεν υπάρχει σύμβαση η
οποία να εχει το πως νοικιάζει τα
τρένα» υπογράμμισε ο κ. Μουρμούρης.
Θα πρέπει να
υπενθυμίσουμε ότι ο κ. Ιωάννης Μουρμούρης διατέλεσε διευθύνον Σύμβουλος του ΟΣΕ
την περίοδο 1997 -2000. Με τις απόψεις
του κ. Μουρμούρη μπορεί κάποιος να συμφωνεί η να διαφωνεί, όμως θα πρέπει να σημειώσουμε ότι εδώ και χρόνια ο κ. Μουρμούρης
κρατά σταθερά τις απόψεις του για τον σιδηρόδρομο και γενικότερα για τις μεταφορές.
Για να δείτε το
βίντεο πατήστε εδώ στον σύνδεσμο