Σίγουρος ότι η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συμβάλει
στην αναβάθμιση των υπηρεσιών και της αποτελεσματικότητας της σιδηροδρομικής
εταιρείας, εμφανίστηκε - από το βήμα εκδήλωσης για τα logistics - ο υπουργός
Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης.
Του Φώτη Φωτεινού
«Όπως με την έλευση της Cosco, το λιμάνι του Πειραιά
αναβαθμίστηκε, έτσι και με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ευελπιστούμε να έρθουν μεγάλες
εταιρείες, ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αλλάξει κατηγορία», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο
Κ. Χατζηδάκης, σε εσπερίδα του ΣΕΒ και της EEL.
Υποστήριξε δε ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τους
γαλλικούς, ρωσικούς και κινεζικούς σιδηροδρόμους(ανάλογες δηλώσεις έκανε, πριν
από λίγες ημέρες, και στην εφημερίδα Die Welt), επισημαίνοντας παράλληλα ότι
έχει κλείσει σχεδόν η έρευνα της ΕΕ για τυχόν παράνομες κρατικές
ενισχύσεις, οπότε η αποκρατικοποίηση της εταιρείας δεν θα συναντήσει
προσκόμματα.
Στόχος η Ελλάδα να καταστεί κέντρο logistics της
ΝΑ Ευρώπης
«Οι συμβάσεις παραχώρησης στα λιμάνια και τα αεροδρόμια,
καθώς και η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συντελέσουν σίγουρα ώστε η Ελλάδα να
ανεβεί ποιοτικά στον τομέα των logistics», υπογράμμισε ο υπουργός Ανάπτυξης,
εστιάζοντας στα ακόλουθα:
-Απελευθερώθηκε πλήρως η αγορά φορτηγών μεγάλου και μικρού
τονάζ.
-Διαμορφώθηκε το ρυθμιστικό και κανονιστικό πλαίσιο για να
προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ στην παραχώρηση χρήσης των περιφερειακών αεροδρομίων και
λιμανιών, καθώς και στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
-Η Παγκόσμια Τράπεζα, εντός της εβδομάδας, θα παραδώσει την
έκθεσή της, όπου έχει καταγράψει εις βάθος όλα τα προβλήματα, τα οποία εντόπισε
στον τομέα των logistics, καθώς και ορισμένες προτάσεις για την αντιμετώπισή
τους.
-Μέχρι το τέλος της χρονιάς, θα προετοιμασθεί η δέσμη των
νέων νομοθετικών μέτρων, που αφορά στον κλάδο, όπως π.χ. αδειοδοτήσεις σε όλο
το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας και ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου
των επιχειρηματικών κέντρων.