Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

«Σάρκα και οστά» λαμβάνει η Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού

 «Σάρκα και οστά» λαμβάνει, σιγά – σιγά, η «Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού» (Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ.), η οποία αποτελεί την πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ.

Του Φώτη Φωτεινού


Ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης υπέγραψε την απόφαση για τη θέση σε ισχύ του κανονισμού σύναψης και εκτέλεσης συμβάσεων προμηθειών και υπηρεσιών της ΕΕΣΣΤΥ.
Στην απόφαση περιγράφεται ο καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων, σύμφωνα με τους οποίους ανατίθενται, συνάπτονται και εκτελούνται οι συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών που διενεργεί η εταιρεία.
Σε πρώτη φάση, η εταιρεία θα λάβει το τμήμα συντήρησης βαγονιών του ΟΣΕ, αλλά όπως αναφέρεται στο σχετικό ΦΕΚ της ίδρυσής της «σκοπός της εταιρείας είναι η παροχή υπηρεσιών συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς».
Τι σημαίνει αυτό; Αν πετύχει το «πείραμα» με την απόσχιση της τεχνικής βάσης του ΟΣΕ, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την απόσχιση των αντίστοιχων τμημάτων του Μετρό, του ΗΣΑΠ και του Τραμ και συνεπακόλουθα, της απορρόφησής τους από την «Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού».
Γιατί γίνεται αυτό; Μα φυσικά, προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, με «προίκα» τα σταθερά εγγυημένα έσοδα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το Μετρό, τον ΗΣΑΠ και το Τραμ.