Τετάρτη, 29 Μαΐου 2013

Bόλος: Ερωτηματικά ΤΕΕ για χαμηλό προϋπολογισμό έργου ηλεκτροκίνησης


Ερωτηματικά για το χαμηλό κόστος του έργου της ηλεκτροκίνησης Βόλου-Λάρισας εγείρει το ΤΕΕ Μαγνησίας και ζητά να παρουσιαστεί το συντομότερο δυνατό η μελέτη του έργου. Σε επιστολή του προς τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλο, επισημαίνει ότι δεν είναι δυνατόν να δικαιολογήσουμε κατασκευή της υποδομής της συγκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής με προδιαγραφές μικρότερων απαιτήσεων από την κύρια σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης και τη γραμμή Παλαιοφαρσάλων – Καλαμπάκας. 

Επιπλέον το ΤΕΕ εκφράζει την ικανοποίησή του γιατί στην τελευταία του συνεδρίαση το Δ.Σ. του ΟΣΕ ενέκρινε τη διακήρυξη για τη δημοπράτηση της α΄ φάσης του έργου «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος», προϋπολογισμού 8.825.250 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η α΄ φάση αφορά την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και των σταθμών και εμπίπτει στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ, ενώ η β΄ φάση αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ. Συνολικά, το έργο «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος» (Α΄ και Β΄ φάση), είναι προϋπολογισμού 22.105.600 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Επισημαίνει ότι η μείωση του προϋπολογισμού δεν δικαιολογείται πλήρως και γι αυτό ζητά να παρουσιαστεί η μελέτη. Τέλος τονίζει ότι στόχος όλων πρέπει να είναι η επίτευξη ταχυτήτων μεγαλύτερων των 120χλμ/ώρα και επομένως στην πραγματοποίηση της συγκεκριμένης διαδρομής σε χρόνο 30 έως 35 λεπτά, η δρομολόγηση των νέων ηλεκτροκίνητων αυτοκινηταμαξών Desiro, η σύνδεση με τον προαστιακό Λάρισας – Θεσσαλονίκης, η πραγματοποίηση των δρομολογίων Βόλος – Θεσσαλονίκη και Βόλος – Αθήνα σε χρόνους προσαυξημένους με τον παραπάνω σε σχέση με τα δρομολόγια προς Λάρισα.
ΕΡΤ