Του
Φώτη Φωτεινού
Αντί
να αυξάνει τα έσοδά της, τα μειώνει. Δεύτερο συνεχόμενο έτος, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
γνώρισε πτώση εσόδων στα εμπορεύματα, την περίοδο μάλιστα που το υπουργείο
Μεταφορών διατυμπάνιζε τη συμφωνία ΗΡ-Cosco, αποκρύπτοντας το έλλειμμα
ανταγωνιστικότητας της εταιρείας.
Συγκεκριμένα,
τα έσοδα από τα εμπορεύματα έφτασαν πέρσι τα 19,87 εκατ., μειωμένα κατά 10,45%
σε σχέση με το 2011 (22,19 εκατ.). Το εντυπωσιακό είναι ότι πτώση σημειώθηκε
και το 2011, καθώς το 2010 η εταιρεία έκλεισε με έσοδα 23,2 εκατ.
Η
εικόνα αυτή, σύμφωνα με στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναμένεται να ανατραπεί με την
ολοκλήρωση της συμφωνίας με τις ΗΡ-Cosco. Σύμφωνα με τις (υπερ)αισιόδοξες
εκτιμήσεις της εταιρείας, τα έσοδα θα αυξάνονται σταδιακά από 10 εκατ. ετησίως
έως τα 70 εκατ. Γενικότερα, επιδίωξη της σιδηροδρομικής εταιρείας αποτελεί η
επίτευξη συνεργιών με το λιμάνι του Πειραιά, έχοντας ως πρότυπο άλλα λιμάνια,
όπως του Αμβούργου ή της Αμβέρσας. Στα λιμάνια αυτά, το 1/3 των φορτίων
διακινείται μέσω σιδηροδρόμου.
Με
γνώμονα την αύξηση του εμπορευματικού έργου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εγκαινιάζει, από τον
Μάιο, νέα υπηρεσία συνδυασμένης μεταφοράς, σε συνεργασία με οδικούς μεταφορείς.
Η
υπηρεσία ονομάζεται International Cargo Shuttle. Κάθε βράδυ θα δρομολογείται
εμπορευματικό τρένο στη διαδρομή Θριάσιο - Θεσσαλονίκη - Θριάσιο, δηλαδή από
τους εμπορευματικούς σταθμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από Αττική και Θεσσαλονίκη. Για την
παράδοση των εμπορευμάτων στον τελικό προορισμό, θα χρησιμοποιούνται φορτηγά τα
οποία θα είναι πιστοποιημένοι συνεργάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα τιμολόγια ποικίλλουν
μεταξύ 250-390 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι από τα τέλη του περασμένου Ιουλίου
λειτουργεί στο Θριάσιο σταθμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά φορτίων από Αθήνα -
Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, με αποτέλεσμα να έχει πενταπλασιαστεί ο αριθμός των
δρομολογούμενων τρένων ανά εβδομάδα.