Επισημοποιήθηκε από το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ η απόφαση
Με χτεσινή απόφαση του
ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ (Νο 2855/18.4.2013) τελείωσε το πολύμηνο σήριαλ σχετικά με την
κατάληξη τουθ διαγωνισμού για το μεγάλο έργο που φέρνει τον σύγχρονο
σιδηρόδρομο ακόμα πιο κοντά στην Πάτρα. Όπως αναφέρει η απόφαση εγκρίθηκε η
ανάθεση του έργου:
«Κατασκευή υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής
στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος από Χ.Θ. 91+500 έως Χ.Θ. 113+000 και σήραγγας
Παναγοπούλας» (Α.Δ. 579), στην Κοινοπραξία Εργοληπτικών Επιχειρήσεων «Κ/Ξ AKTΩΡ
Α.Τ.Ε. - J & P ΑΒΑΞ Α.Ε.–INTRAKAT Α.Ε.», με προσφορά με ΓΕ & ΟΕ και
χωρίς απρόβλεπτα ύψους #269.780.100,66# ευρώ (Μέση Έκπτωση 5,29%) και με
συνολική προσφορά #298.563.534,99# ευρώ, στην οποία περιλαμβάνονται τα
απρόβλεπτα ύψους #24.280.209,06# ευρώ (τα οποία έχουν υπολογισθεί ως ποσοστό 9%
της δαπάνης προσφοράς), η άσφαλτος με ΓΕ & ΟΕ (1.865.142,29 + 317.965,73
ευρώ) και οι απολογιστικές εργασίες ύψους#2.320.117,25# ευρώΠαρουσία έδωσαν μόλις δύο κοινοπρακτικά σχήματα που όμως «συμπυκνώνουν» όλες τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες στην Ελλάδα.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να αποσταλλεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, να παρουσιαστεί το έργο προς κύρωση στη Βουλή των Ελλήνων και ακολούθως να υπογραφεί η σύμβαση. Το έργο αρχικού προϋπολογισμού 315.000.000 (ποσό χωρίς ΦΠΑ) είναι από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα που έχουν δημοπρατηθεί εδώ και 5 χρόνια και αποτελεί τμήμα του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας Πάτρα- Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, του λεγόμενου ΠΑΘΕΠ.
Να θυμίσουμε πως πριν λίγες μέρες ο Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών είχε προαναγγείλει την υπογραφή της σύμβασης και την τοποθετεί χρονικά τον προσεχή Ιούνιο. Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες το έργο θα είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του 2016.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
Το σημερινό έργο φέρνει τον σύγχρονο σιδηρόδρομο μόλις 20 χιλιόμετρα από την πόλη της Πάτρας που αποτελεί το δυτικό άκρο του βασικού σιδηροδρομικού μας άξονα. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Το μήκος του έργου είναι 21,5 χλμ (ΧΘ 91,550-ΧΘ113,00) και συμπεριλαμβάνει το μεγάλο τεχνικό έργο της σήραγγας Παναγοπούλας που έχει μήκος 5χλμ (ο κάθε ένας από τους δύο κλάδους).
Η διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου είναι 36 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης και οριοθετείται τέλη του 2015 με μέσα του 2016 αν δεν υπάρξουν κατασκευαστικές καθυστερήσεις. Το έργο αφορά την κατασκευή της υποδομής διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις. Οι στάσεις που θα κατασκευαστούν είναι οι : Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα.
Ένα από τα θετικά του έργου είναι φυσικά η τόνωση της απασχόλησης στην ευρύτερη περιοχή καθώς η περίοδος κατασκευής του έργου δεν θα είναι μικρότερη από 3 χρόνια καθώς μόνο η διάνοιξη μιας τόσο μεγάλης σήραγγας όπως αυτή της Παναγοπούλας με 4,5χλμ μήκος απαιτεί μακροχρόνιες εργασίες.
Μέσα στο 2013 περιμένουμε και την δημοπράτηση του επόμενου τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο μήκους 6 χλμ (ΧΘ113,00-ΧΘ 119,100) το οποίο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 53.000.000 ευρώ. Αναφορικά με το κρίσιμο τμήμα Ρίο-Πάτρα αυτό είναι πιθανό σε αυτή τη χρονική περίοδο να αναβαθμιστεί και σε μελλοντική φάση να γίνει η υπογειοποίηση που έχει αποφασιστεί από το 2007..
Πηγή:ypodomes.com