Ξεκίνησε χθες η μεταφορά των πρώτων φορτίων της ΗΡ στις εγκαταστάσεις της
Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της κινεζικής
εταιρείας, πρόκειται για πιλοτικό στάδιο της συμφωνίας, στοχεύοντας στην
προσέλκυση επενδύσεων από ασιατικούς «κολοσσούς», αρκετοί εκ των οποίων έχουν
ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Η μεταφορά των φορτίων στην Ευρώπη γίνεται με διάφορους συνδυασμούς, αφού
ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η σύνδεση του ΣΕΜΠΟ με το εθνικό σιδηροδρομικό
δίκτυο (γραμμή ΟΣΕ Πειραιά-Θριασίου). Όπως έγραψε η "Αυγή", η
ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης έχει ήδη καθυστερήσει, αφού θα έπρεπε να
έχει ολοκληρωθεί, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, τέλη Φεβρουαρίου, κάτι που δεν
φαίνεται ιδιαίτερα εφικτό αυτή τη στιγμή, οπότε είναι έτοιμοι να παρέμβουν ο
γερμανικοί σιδηρόδρομοι. Η ολοκλήρωση της συμφωνίας Cosco-HP, θα αναβαθμίσει τον
Πειραιά σε βασική πύλη εισόδου της Cosco στην Ευρώπη, κάτι που σημαίνει
τεράστια κέρδη τόσο για την εταιρεία όσο και για τους εμπλεκόμενους φορείς. Το
2013 στόχος είναι, σύμφωνα με τα στελέχη της Cosco στον Πειραιά, τα φορτία της
να φτάσουν στα 2,5 εκατ. κοντέινερ, ενώ σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της
από το Πεκίνο ο τελικός στόχος είναι πολύ σύντομα μέσω της Ελλάδας να
διακινούνται προς την Ευρώπη περί τα 4 εκατ. κοντέινερ. Το 2012, τα φορτία προς
τις ευρωπαϊκές αγορές ήταν λίγο παραπάνω από 2 εκατ.
Είναι δεδομένο πως τα μεγέθη της συγκεκριμένης συμφωνίας έχουν τραβήξει τα
βλέμματα πολλών επιχειρήσεων και επενδυτών. Ιδιαίτερα στο «φιλέτο» των
σιδηροδρόμων. Πολλές φωνές ακούγονται από το λιμάνι, πως η «βιασύνη» από
πλευράς της Cosco και της HP για επιτάχυνση των διαδικασιών δεν είναι μόνο
«πιλοτικό πρόγραμμα» άλλα και μέσο πίεσης στον ΟΣΕ να ολοκληρώσει το έργο της
σύνδεσης και σε αντίθετη περίπτωση να υπάρχει έτοιμο επιχείρημα για την πώλησή
του.
«Αυγή»
Σ.Ρ.