Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Έγραψαν για τον ΟΣΕ


Αποκρατικοποιήσεις - Δημόσιο

- Τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις μεταφέρονται εντός 10 ημερών σε ειδικό λογαριασμό. Σε ειδικό λογαριασμό μεταφέρονται οι πληρωμές από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητος αλλά και τα έσοδα από μερίσματα μετοχών που κατέχει το δημόσιο σε επιχειρήσεις.


- Καταργείται το αποκλειστικό προνόμιο του ΟΔΙΕ να διοργανώνει ιπποδρομίες στη χώρα μας. Το δικαίωμα μπορεί να δοθεί και σε ιδιώτες παραχωρησιούχους, που μπορούν να διοργανώνουν αμοιβαίο στοίχημα και sweepstake που διενεργούνται στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, ακόμα και μέσω διαδικτύου. Ειδικά για στοίχημα μέσω διαδικτύου, ο παραχωρησιούχος μπορεί να έχει το αποκλειστικό δικαίωμα διεξαγωγής μέχρι τις 12.10.2020. Μετά την ημερομηνία αυτή, επιτρέπεται μόνο για ιπποδρομίες που διοργανώνει ο ίδιος.

- Χάνουν τις θέσεις τους οι δημόσιοι υπάλληλοι που παραπέμπονται αμετακλήτως ενώπιον δικαστηρίου για κακούργημα ή για τα αδικήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης, απάτης, εκβίασης, πλαστογραφίας, δωροδοκίας, καταπίεσης, απιστίας περί την υπηρεσία κλπ.

- Για τις μετατάξεις δημοσίων υπαλλήλων, προβλέπεται διαδικασία γραπτών εξετάσεων, που τελούν υπό τον έλεγχο διακομματικής επιτροπής της Βουλής.

- αποσχίζεται ο κλάδος συντήρησης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ και απορροφάται από την εταιρία, όπου μεταφέρονται και οι εργαζόμενοι υπάλληλοι. Το τροχαίο υλικόα μεταβιβάζεται στο Δημόσιο. Το Δημόσιο θα εισπράττει το μίσθωμα που έδινε στον ΟΣΕ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στο Δημόσιο περνάνε και οι μετοχές της ΓΑΙΑΟΣΕ, το οποίο θα διαχειριστεί και την ακίνητη περιουσία της (έως και 15 μέτρα από τις σιδηροδρομικές γραμμές).


Διαχωρισμός των λειτουργιών του ΟΣΕ

-- Ενόψει ιδιωτικοποίησης, προβλέπεται ο διαχωρισμός των λειτουργιών του ΟΣΕ, με την ίδρυση ανεξάρτητης εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού, η οποία απορροφά τον αντίστοιχο κλάδο που μέχρι πρότινος λειτουργούσε στα πλαίσια του Οργανισμού. Μεταβιβάζεται το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ στο Δημόσιο στο οποίο μεταβιβάζεται επίσης το σύνολο των μετοχών της ΓΑΙΑΟΣΕ.

«Ριζοσπάστης»

Γ. Στουρνάρας:  για την ανάκαμψη της οικονομίας


 Η χώρα μας, πρέπει και μπορεί να αναβαθμίσει το ρόλο της στην παγκόσμια διακίνηση και εμπορία αγαθών. Το παράδειγμα της συμφωνίας της Cosco με τη Hewlett-Packard, αλλά και της συμβολής που μπορεί να έχει η ΤΡΑΙΝ-ΟΣΕ, είναι χαρακτηριστικό των δυνατοτήτων που έχουν τα λιμάνια και ο σιδηρόδρομος της χώρας μας. Μπορούμε να γίνουμε μια μεγάλη εμπορική πύλη της Ευρώπης και όχι μόνο. Σε αυτό τον τομέα πρέπει να εξετάσουμε τη δυνατότητα και ο Διεθνής Αερολιμένας μας να προσελκύσει περισσότερες εμπορικές πτήσεις.

«Η»