Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Συγκοινωνίες: Σε εκκρεμότητα το θέμα "μισθολόγιο"

Της Μάρως Τσαντήλα
Σε εκκρεμότητα παραμένει ακόμη, και ενώ έχουμε φτάσει στα μέσα Ιανουαρίου, το ζήτημα της ένταξης στο ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο του Δημοσίου των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες και τον ΟΣΕ. 

Όπως είναι γνωστό οι εργαζόμενοι στις εταιρείες παροχής συγκοινωνιακού έργου και τον όμιλο ΟΣΕ θεωρούν ότι η ιδιαιτερότητα της εργασίας τους δικαιολογεί την εξαίρεσή από τις διατάξεις του ενιαίου μισθολογίου, καθώς εργάζονται σε βάρδιες, αργίες, Σάββατα και Κυριακές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα παραμένει ακόμη ανοικτό καθώς ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκης βρίσκεται σε επαφή με τον υπουργό Οικονομίας χωρίς όμως να υπάρχει βεβαιότητα ότι η απάντηση από την πλευρά του κ. Στουρνάρα θα είναι θετική.

Σε περίπτωση που τις επόμενες μέρες δεν βρεθεί λύση τότε οι συγκοινωνιακοί φορείς και ο ΟΣΕ θα απευθύνουν σχετικό ερώτημα στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ) και το οποίο θα καθορίσει τις περικοπές των αμοιβών για τους εργαζόμενους.

Η απόφαση του ΓΛΚ θα είναι δεσμευτική για τις διοικήσεις των εν λόγω εταιρειών που θα πρέπει να προχωρήσουν στην εφαρμογή των νόμων. Πάντως από την πλευρά των εργαζόμενων φαίνεται πως έχει γίνει κατανοητό, ότι, υπό την παρούσα κατάσταση, οι δυνατότητες εξαίρεσης από το ενιαίο μισθολόγιο – βαθμολόγιο είναι περιορισμένες και εκείνο που ζητείται είναι η επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας που ίσχυαν και αναγνώριζαν τις ιδιαιτερότητες της εργασίας τους.



Να σημειωθεί ότι τις επόμενες μέρες δεν αποκλείεται να υπάρξουν συντονισμένες αντιδράσεις από την πλευρά των εργαζομένων στις συγκοινωνίες και το σιδηρόδρομο.


Ελλείψεις σε μηχανοδηγούς 

Την ίδια ώρα τον ανορθολογικό, τουλάχιστον, τρόπο με τον οποίο έγινε η διαχείριση του προσωπικού στον ΟΣΕ τα προηγούμενα χρόνια, σε εφαρμογή των προβλέψεων του σχεδίου εξυγίανσης, έρχεται να επιβεβαιώσει το γεγονός ότι οι εταιρείες του ομίλου έχουν έλλειμμα σε προσωπικό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία σήμερα έχει έλλειμμα σε μηχανοδηγούς την ώρα που από την εταιρεία υποχρεώθηκαν σε αποχώρηση, με υποχρεωτική μετάταξη, 45 μηχανοδηγοί.

Ειδικότερα όπως προκύπτει από έγγραφο της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών και της Υπηρεσίας Διαχείρισης Προσωπικού Έλξης, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή σε απάντηση σχετικής ερώτησης, στο Νέο Οργανόγραμμα της εταιρείας προβλέπονται 80 προσλήψεις μηχανοδηγών. Ωστόσο αυτές δεν μπορούν να υλοποιηθούν εξαιτίας του περιορισμού που υπάρχει για τις προσλήψεις στο Δημόσιο.

Οι ελλείψεις της εταιρείας δεν περιορίζονται μόνο σε μηχανοδηγούς, αλλά εντοπίζονται ακόμη και σε θέσεις σταθμαρχών και κλειδούχων, δηλαδή σε προσωπικό εξειδικευμένο που σχετίζεται άμεσα με την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών.

Μάλιστα από την πλευρά της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) έχει κατατεθεί αίτημα προσωπικό του ΟΣΕ, που είχε μεταταχθεί υποχρεωτικά σε προσωποπαγείς θέσεις, αλλά σήμερα βγαίνει σε διαθεσιμότητα να έχει την δυνατότητα επιστροφής στον Οργανισμό εφόσον υπάρχει κενό.


Υπόμνημα

Εν τω μεταξύ υπόμνημα με το οποίο ζητούσε την εξασφάλιση των εργαζόμενων του ΟΣΕ που θα απορροφηθούν από τον κλάδο συντήρησης τροχαίου υλικού (Rosco), ο οποίος αποσχίζεται από τον Οργανισμό, ζήτησε χθες αντιπροσωπεία της ΠΟΣ η οποία επισκέφθηκε την Βουλή. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΣ κ. Θανάση Λεβέντη ζητήθηκε μετά την κατάρτιση του Οργανογράμματος της νέας εταιρείας να υπάρχει η δυνατότητα αυτοδίκαιης επιστροφής στον ΟΣΕ του πλεονάζοντος προσωπικού. Ωστόσο μ