Υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει επιχειρησιακό σχέδιο για την απόσχιση της
συντήρησης τροχαίου υλικού
Την παραμονή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη Μονάδας Συντήρησης Τροχαίου Υλικού (ROSCΟ)
υπό τον δημόσιο έλεγχο ζήτησε την Τρίτη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών
(ΠΟΣ), η οποία κάνει έκκληση στην κυβέρνηση να αποσύρει την πρόσφατη Πράξη
Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) περί απόσχισης της μονάδας συντήρησης από τον
οργανισμό, καθώς και την ρήτρα του μνημονίου για μεταφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο
Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), με στόχο την
ιδιωτικοποίησή της.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΣ, κ. Θανάση Λεβέντη, η ΠΝΠ για την ROSCO
γράφτηκε πρόχειρα, επιχειρηματικό σχέδιο για την εταιρία δεν υπάρχει και τόνισε
ότι, εάν περάσει στον ιδιωτικό τομέα, αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε αυξήσεις
εισιτηρίων, διότι θα χρεώνει τον – μοναδικό προς στιγμήν πελάτη της –, δηλαδή την
ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ακριβότερα για τις υπηρεσίες συντήρησης.
Οι σιδηροδρομικοί θα προχωρήσουν σε 48ωρη απεργία την Τετάρτη και την
Πέμπτη, με αποτέλεσμα κανένα τρένο να μην κυκλοφορήσει στο εθνικό και
προαστιακό δίκτυο. Ερωτηθείς για το εάν αυτές οι απεργίες θα ταλαιπωρήσουν το
επιβατικό κοινό, ο κ. Λεβέντης σημείωσε ότι η απεργία «είναι ένα όπλο»,
σημειώνοντας ότι «θα μπορούσε να αποφευχθεί, εάν είχε βρεθεί μία λύση με το
υπουργείο».
Η ΠΟΣ, η οποία επιδιώκει συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών και Ανάπτυξης,
κ.Κωστή Χατζηδάκη, θα συνεδριάσει την Παρασκευή και θα εκτιμήσει εκ νέου τη
στάση της. «Είμαστε οι τελευταίοι που θέλουμε να έρθουμε σε σύγκρουση με το
επιβατικό κοινό, το οποίο θεωρούμε ως τον φυσικό μας εργοδότη» σημείωσε ο
πρόεδρος της ΠΟΣ.
«Εμείς δεν θέλουμε να μην ιδιωτικοποιηθεί για να είμαστε κρατικοί
υπάλληλοι, αλλά γιατί αποτελεί κοινωνικό μέσο μεταφοράς, που σε συνθήκες κρίσης
απευθύνεται στην κοινωνία μας που δεν έχει την οικονομική άνεση να μετακινηθεί
με άλλα μέσα» τόνισε ο κ. Λεβέντης, ζητώντας για τον σιδηρόδρομο «στρατηγικές
συμμαχίες και όχι στρατηγικούς επενδυτές» και κάνοντας λόγο για την ανάγκη
επιστροφής της κερδοφορίας του σιδηροδρόμου στον φορολογούμενο, δια της μείωσης
των εισιτηρίων.
Αναφερόμενος στην επικείμενη, τριπλή συμφωνία ΤΡΑΙΝΟΣΕ – COSCO – HP, ο κ.
Λεβέντης σημείωσε ότι «για εμάς οτιδήποτε φέρνει ανάπτυξη είναι
καλοδεχούμενο, όμως δεν δεχόμαστε ότι πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως προίκα για να
πουληθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για ένα κομμάτι ψωμί».
Η διοίκηση της ΠΟΣ ανέφερε ότι σε όλες τις χώρες της ευρωζώνης οι φορείς
εκμετάλλευσης και συντήρησης είναι κρατικοί «Το ερώτημα που θέτουμε στους
οπαδούς των ιδιωτικοποιήσεων και του άκρατου νεοφιλελευθερισμού είναι ότι οι
ενδιαφερόμενοι αποτελούν ξένα κρατικά σιδηροδρομικά δίκτυα. Στην ουσία
ενδιαφέρονται για αποελληνοποίηση των υποδομών της χώρας» τόνισε.
Σύμφωνα με τον κ. Λεβέντη η πρόσφατη ΠΝΠ θέτει «σε κίνδυνο την ασφάλεια
του ελέγχου των συρμών» κι επικαλούμενος στοιχεία του ΟΣΕ, τα οποία
δείχνουν υπερπολλαπλάσιες οικονομικές προσφορές του ιδιωτικού τομέα για
αντικείμενο εργασιών, που παράγεται με υποπολλαπλάσιο κόστος από τον οργανισμό,
μίλησε για επικείμενο «οικονομικό έγκλημα» με πιθανές «ποινικές
ευθύνες».
«Οι τιμές που έδιναν οι επισκευαστικές βάσεις του ΟΣΕ ήταν
υποπολλαπλάσιες από τις επίσημες προσφορές ιδιωτικών εταιριών. Ποιος θα
πληρώσει τη διαφορά της τιμής επισκευής;» διερωτήθηκε.
«Δημιουργείται μία εταιρία στην οποία από 1/1/2013 θα μεταφερθούν 800
συνάδελφοι χωρίς να υπάρχει επιχειρησιακό σχέδιο, οργανόγραμμα, συμβάσεις
εργασίας και σχεδιασμός» τόνισε.
Μάλιστα, αποκάλυψε ότι το υπουργείο Υποδομών πρότεινε οι πλεονάζοντες από
την εν λόγω εταιρική απόσχιση να αιτηθούν την κάλυψη 40 κενών θέσεων του ΟΣΕ, η
οποία «θα γίνει με κλήρωση!», όπως τόνισε.
Η διοίκηση της ΠΟΣ σημείωσε ότι άλλος λόγος της απεργιακής κινητοποίησης
είναι η ένταξη των σιδηροδρομικών στο ενιαίο μισθολόγιο, από το οποίο δεν
ζητούν εξαίρεση, «,αλλά την επαναφορά των ΣΣΕ», όπως τονίστηκε.
Και αυτό γιατί, όπως ειπώθηκε, οι σιδηροδρομικοί εργάζονται υπό ιδιόρρυθμο
καθεστώς, έχουν διπλάσιες ασφαλιστικές κρατήσεις και ήδη έχουν απολέσει το 40%
των συντάξιμων αποδοχών και έως το 50% εισοδήματος.
Νωρίτερα, προβλήθηκε βίντεο, το οποίο
επιμελήθηκε η Infowar Productions του δημιουργού του ντοκυμαντέρ, Catastroika,
δημοσιογράφου, κ. Αρη Χατζηστεφάνου, το οποίο παρουσίασε μεταξύ άλλων τις
επιπτώσεις της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων στο Ηνωμένο Βασίλειο, της
εφαρμογής του μνημονίου στον σιδηρόδρομο και τις μελλοντικές προοπτικές του
ΟΣΕ, μέσα από τη σύνδεσή του με τα λιμάνια.