Η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ ΕΦΘΑΣΕ ΜΕΣΩ ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟΥ
Κορνάροντας και με τους προβολείς αναμμένους, λίγο μετά τις 6.20 χθες το απόγευμα, μπήκε στο σταθμό της Καλαμάτας η αμαξοστοιχία της γραμμής Τρίπολη- Ζευγολατιό – Καλαμάτα, η οποία έφθασε στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας ανάπτυξης του σιδηροδρομικού τουρισμού που έχει αναλάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Καλαμάτας ξαναγέμισε κόσμο, όπως τον παλιό καλό καιρό, τότε που ο σιδηρόδρομος ήταν το κυρίαρχο μέσο μετακίνησης στην Πελοπόννησο.
Η υποδοχή που επιφυλάχθηκε στους επιβάτες του, περί τα 70 άτομα, μέλη του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Αθηνών, ήταν θερμή και, σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια του καλωσορίσματος, φαίνεται να υπάρχει διάθεση επαναλειτουργίας της γραμμής, τουλάχιστον ως τουριστικής.
Χαιρετισμοί
Το καλωσόρισμα έγινε από την υπεύθυνη τουριστικής προβολής του Δήμου Καλαμάτας, Πόλα Κούλη. Ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παν. Νίκας, εξέφρασε την επιθυμία του «να ξανασφυρίξει το τρένο, ενώ αναφερόμενος στην πρόσφατη συνάντησή του με το διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ, Ν. Ιωαννίδη, γνωστοποίησε πως μελετάται η επαναλειτουργία της γραμμής Ψαθόπυργος- Ολυμπία- Ναύπλιο, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι θα φθάσει και στην Καλαμάτα. Δήλωσε δε ότι ο Δήμος θα συμμετάσχει με μέρος του κόστους για την επαναλειτουργία της γραμμής, ενώ χαρακτήρισε το Σύλλογο Φίλων του Σιδηροδρόμου ως δύναμη επαναλειτουργίας της.
Ο βουλευτής Θαν. Πετράκος συνεχάρη τους Συλλόγους Φίλων του Σιδηροδρόμου Αθηνών και Μεσσηνίας, που κρατούν «ζωντανό» το σιδηρόδρομο, ενώ ανακοίνωσε παρέμβαση του ΣΥΡΙΖΑ με κοινή δράση των βουλευτών του στην Πελοπόννησο για την επαναλειτουργία της γραμμής αρχικά ως προαστιακής για τη Μεσσηνία και στη συνέχεια ως τουριστικής.
Ο σύμβουλος διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπεύθυνος για τις τουριστικές της γραμμές, Ελευθ. Μαρούσης, είπε πως πρόκειται για τουριστική αμαξοστοιχία και είναι το δεύτερο θεματικό τρένο της Πελοποννήσου. Χαρακτήρισε ως σημαντικό ότι η προσπάθεια αγκαλιάστηκε και από τις τοπικές κοινωνίες, ενώ ευχήθηκε να υπάρξουν αντίστοιχες θερμές υποδοχές και στο μέλλον.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, Δημ. Μανιάτης, επισήμανε πως θα πρέπει να ξεκινήσουν οι εκδρομές με το σιδηρόδρομο, αλλά και η λειτουργία του τρένου ως προαστιακού έως την Τρίπολη, που θα μπορούσε να λειτουργήσει παραγωγικά.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Σπ. Λακωνικάκος, ζήτησε και τη συνδρομή του Δήμου για να έλθει το τρένο στην Καλαμάτα.
Τέλος, ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου Αθηνών, Σπ. Νικολόπουλος, δήλωσε συγκινημένος από την υποδοχή. Επισήμανε πως η αξία του δικτύου μαζί με το τροχαίο υλικό ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ και πρέπει να αξιοποιηθεί. Ζήτησε να ασκηθεί πίεση στην κεντρική εξουσία, επισήμανε ότι ο σιδηροδρομικός τουρισμός μπορεί να λειτουργήσει καθόλη τη διάρκεια του έτους και καταλήγοντας χαρακτήρισε «αμαρτία μια τέτοια επένδυση να μην την αξιοποιούμε».
Καλωσόρισμα και πυρκαγιά
Οι Φίλοι του Σιδηροδρόμου Αθηνών προσέφεραν στον κ. Νίκα, στο σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σε εκπρόσωπο του ΟΣΕ μια χαρακτηριστική φωτογραφία, ενώ παρατέθηκε μικρή δεξίωση με τοπικά προϊόντα, που προσέφεραν επιχειρηματίες στο Δήμο Καλαμάτας. Το «παρών» στην υποδοχή έδωσε και η Φιλαρμονική του Δήμου, ενώ μια πυρκαγιά που ξέσπασε στην περιοχή του Νέου Κόσμου, περί τις 5.30 το απόγευμα, πολύ κοντά στις γραμμές του τρένου, αντιμετωπίστηκε έγκαιρα από την Πυροσβεστική.
Οι επιβάτες της τουριστικής αμαξοστοιχίας διανυκτέρευσαν στην Καλαμάτα και το πρωί θα αναχωρούσαν για Πύργο.
Θάρρος