Ο κ. Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας χθες στην
Θεσσαλονίκη στην Κίνηση Πολιτών αναφέρθηκε μεταξύ των άλλων και στην
ιδιωτικοποίηση της ROSKO και
της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παραθέτουμε αυτούσιο το κείμενο από την ομιλία του κ. Χατζηδάκη:
«Άφησα για το τέλος την ιδιωτικοποίηση της ROSCO και
της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή της εμπορικής λειτουργίας των σιδηροδρόμων, που είναι
κάπως εμβληματικό. Γιατί συνοψίζει πολλές από τις παθογένειες του παρελθόντος.
Ξέρετε το ζήτημα αυτό με ενδιαφέρει ιδιαίτερα, καθόσον όταν ήμουν στο Υπουργείο
Μεταφορών και στο παρελθόν, είχαμε κάνει μια συντονισμένη προσπάθεια. Κάθε
ιδιωτικοποίηση είναι μια επίπονη διαδικασία. Ειδικά μάλιστα στην περίπτωση της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπάρχουν πολύ σύνθετα ζητήματα. Βούληση της κυβέρνησης είναι να
προχωρήσουμε την εξυγίανση του ΟΣΕ και στην εφαρμογή συγκεκριμένου σχεδίου
αποκρατικοποίησης με φροντίδα για τους φορολογούμενους και μέριμνα για τους
εργαζομένους. Πρώτα πρέπει να ξεπεράσουμε τα όποια νομικά
εμπόδια υπάρχουν
στα ζητήματα κρατικών ενισχύσεων για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνεργασία με
την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να γίνει το πλάνο οργανωτικής αναδιάρθρωσης.
Αναμένουμε αποτελέσματα τους αμέσως επόμενους μήνες. Μετά την αποσαφήνιση του
τοπίου, δρομολογούμε την ιδιωτικοποίηση της ROSCO, εταιρίας για τη συντήρηση
του τροχαίου υλικού, κατά τα πρότυπα άλλων χωρών για να διευκολυνθεί στην
συνέχεια και η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Κατόπιν, η περιουσία
της ΓΑΙΟΣΕ μεταφέρεται στο Δημόσιο, όπως εξαρχής προβλεπόταν, εφόσον το δημόσιο
ανέλαβε την περιουσία αυτή ως αντάλλαγμα για την ανάληψη χρέους του ΟΣΕ. Και
τέλος, είναι ήδη σε εξέλιξη ο εκσυγχρονισμός του δικτύου, για να τελειώσει
επιτέλους το νέο δίκτυο Πάτρας
–Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Όταν ολοκληρωθεί, θα υπάρχει μία σύγχρονη
κεντρική σιδηροδρομική γραμμή στη χώρα. Αυτό θα καταστήσει και πιο ελκυστική
την αποκρατικοποίηση της ROSCO και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Ολόκληρη την ομιλία του κ. Χατζηδάκη μπορείτε να την διαβάσετε στα