Σύμφωνα με αρμόδιο λειτουργό των Δημοσίων Έργων η συγκεκριμένη μελέτη, που εμπίπτει στο πλαίσιο των μελετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο του Ταμείου του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, έχει ανατεθεί σε ιδιώτες μελετητές και θα καταδείξει κατά πόσο είναι βιώσιμη μια τέτοια υπηρεσία στην Κύπρο.
Η τεχνοοικονομική μελέτη άρχισε στις 3 Ιανουαρίου 2111 και με βάση το Συμβόλαιο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί στις αρχές Δεκεμβρίου του 201, έναντι δαπάνης 180 χιλιάδων ευρώ.
Ωστόσο δόθηκε παράταση στην εκπόνησή της προκειμένου να περιληφθεί και η γραμμή που θα οδηγεί προς Πάφο.
Αφού παραληφθεί η μελέτη από τα Δημόσια Έργα θα εξεταστούν τα αρνητικά και τα θετικά στοιχεία της, ώστε να ληφθεί απόφαση για την κατασκευή σιδηροδρόμου η όχι, στην Κύπρο.
«Αν διαφανεί ότι μπορεί να λειτουργήσει μια τέτοια γραμμή το κράτος θα προχωρήσει, διότι πρόκειται για έργο που εύκολα συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ», είχε παρατηρήσει ο Διευθυντής των Δημοσίων Έργων.
Έχουμε και παράδοση
Σιδηροδρομικό δίκτυο λειτουργούσε παλαιότερα στην Κύπρο από τον Οκτώβριο του 1905 μέχρι το Δεκέμβριο του 1951, υπό την επωνυμία, Κυπριακός Κυβερνητικός Σιδηρόδρομος. Το σιδηροδρομικό δίκτυο είχε συνολικό μήκος 122 χιλιομέτρων
Υπήρχαν 62 σταθμοί και στάσεις, οι πιο σημαντικές από τις οποίες εξυπηρετούσαν την Αμμόχωστο, το Πραστειό Μεσαορίας, τα Γέναγρα, την Αγκαστίνα, το Τραχώνι Κυθρέας, τη Λευκωσία, την Κοκκινοτριμιθιά, τη Μόρφου, το Καλό Χωριό Λεύκας και την Ευρύχου.
Ο Κυπριακός Κυβερνητικός Σιδηρόδρομος διέκοψε τη λειτουργία του για οικονομικούς λόγους.