Γράφει ο Ντάκος Κώστας
Στο Δημαρχείο Τρικάλων, πραγματοποιήθηκε απόψε ημερίδα με θέμα, «Ηλεκτροκίνηση Παλαιοφάρσαλου-Καλαμπάκας. Έργο άμεσης προτεραιότητας» που διοργάνωσε ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων.
Στην ημερίδα, τονίστηκε πως η ηλεκτροκίνηση, «είναι η αναγκαιότητα να υπάρξουν τρένα στα Τρίκαλα, καθώς κανείς δεν πρόκειται να συνεχίσει να επενδύει στο …ντίζελ».
«Το έργο της ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρόμου στη δυτική Θεσσαλία είναι έργο μελετητικά ώριμο και πρέπει να δρομολογηθεί άμεσα», ανέφερε ο νέος Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων Βασίλης Τριανταφύλλου και πρόσθεσε πως «μετά την αναμενόμενη ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια ολόκληρου του άξονα Αθήνας –Θεσσαλονίκης, θα είναι ασύμφορη για πολλούς λόγους η κυκλοφορία ντιζελοκίνητων συρμών σε ένα μικρό μόνο τμήμα του δικτύου, οπότε εκ των πραγμάτων θα τεθεί θέμα για τη συνέχιση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου-Καλαμπάκας».
Σήμερα, υπάρχει μια υποτυπώδης σιδηροδρομική σύνδεση των Τρικάλων με την Αθήνα με μόλις 2 δρομολόγια την ημέρα, όταν η πόλη της Λάρισας συνδέεται και λόγω της ηλεκτροκίνησης με την Θεσσαλονίκη με 22 δρομολόγια καθημερινά…
«Η ηλεκτροκίνηση, εφόσον γίνει, θα μειώσει κατακόρυφα το ενεργειακό κόστος και το κόστος της συντήρησης των συρμών, οπότε θα υπάρχει δυνατότητα κυκλοφορίας περισσότερων τρένων με χαμηλότερο εισιτήριο. Επίσης η διαδρομή Τρίκαλα-Αθήνα θα γίνεται σε μόλις 2 ώρες και 45 λεπτά. Η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου είναι η μόνη ρεαλιστική απάντηση στο μεγάλο πρόβλημα της αύξησης στις τιμές τόσο των καυσίμων όσο και των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους», αναφέρθηκε στην Ημερίδα.
Στόχος της ημερίδας ήταν να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για το έργο και να αναληφθούν από όλους συγκεκριμένες δεσμεύσεις.
Όσο για την ηλεκτροκίνηση των συρμών της Δυτικής Θεσσαλίας, μέσω του προγράμματος «Jeccica», ο κ. Τριανταφύλλου, εξέφρασε επιφυλάξεις για το αν θα ανταποκριθούν σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο στο πρόγραμμα, τα ιδιωτικά κεφάλαια που απαιτούνται για την ενεργοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος.
trikalanews
Στην ημερίδα, τονίστηκε πως η ηλεκτροκίνηση, «είναι η αναγκαιότητα να υπάρξουν τρένα στα Τρίκαλα, καθώς κανείς δεν πρόκειται να συνεχίσει να επενδύει στο …ντίζελ».
«Το έργο της ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρόμου στη δυτική Θεσσαλία είναι έργο μελετητικά ώριμο και πρέπει να δρομολογηθεί άμεσα», ανέφερε ο νέος Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων Βασίλης Τριανταφύλλου και πρόσθεσε πως «μετά την αναμενόμενη ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια ολόκληρου του άξονα Αθήνας –Θεσσαλονίκης, θα είναι ασύμφορη για πολλούς λόγους η κυκλοφορία ντιζελοκίνητων συρμών σε ένα μικρό μόνο τμήμα του δικτύου, οπότε εκ των πραγμάτων θα τεθεί θέμα για τη συνέχιση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου-Καλαμπάκας».
Σήμερα, υπάρχει μια υποτυπώδης σιδηροδρομική σύνδεση των Τρικάλων με την Αθήνα με μόλις 2 δρομολόγια την ημέρα, όταν η πόλη της Λάρισας συνδέεται και λόγω της ηλεκτροκίνησης με την Θεσσαλονίκη με 22 δρομολόγια καθημερινά…
«Η ηλεκτροκίνηση, εφόσον γίνει, θα μειώσει κατακόρυφα το ενεργειακό κόστος και το κόστος της συντήρησης των συρμών, οπότε θα υπάρχει δυνατότητα κυκλοφορίας περισσότερων τρένων με χαμηλότερο εισιτήριο. Επίσης η διαδρομή Τρίκαλα-Αθήνα θα γίνεται σε μόλις 2 ώρες και 45 λεπτά. Η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου είναι η μόνη ρεαλιστική απάντηση στο μεγάλο πρόβλημα της αύξησης στις τιμές τόσο των καυσίμων όσο και των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους», αναφέρθηκε στην Ημερίδα.
Στόχος της ημερίδας ήταν να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για το έργο και να αναληφθούν από όλους συγκεκριμένες δεσμεύσεις.
Όσο για την ηλεκτροκίνηση των συρμών της Δυτικής Θεσσαλίας, μέσω του προγράμματος «Jeccica», ο κ. Τριανταφύλλου, εξέφρασε επιφυλάξεις για το αν θα ανταποκριθούν σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο στο πρόγραμμα, τα ιδιωτικά κεφάλαια που απαιτούνται για την ενεργοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος.
trikalanews