Σε συνέχεια του σοβαρού ζητήματος που έχει προκύψει
σχετικά με το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι ευρωβουλευτές ΝΔ κ.κ. Γιώργος
Κουμουτσάκος και Κώστας Πουπάκης έθεσαν την ακόλουθη ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή:
"Εδώ και
περίπου ένα χρόνο, δηλαδή τον Φεβρουάριο του 2011 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνέχεια
σχετικού ελληνικού νόμου του 2010, και κατόπιν συμφωνίας της ελληνικής
Κυβέρνησης με την Τρόικα, υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΕΑ),
φάκελο για κρατική ενίσχυση.
Έκτοτε η
διαδικασία συνεχίστηκε και αναμενόταν ότι θα κλείσει με θετική γνωμοδότηση της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού. Ενώ η Ελλάδα
ανέμενε την εν λόγω θετική έκβαση της σοβαρής αυτής υπόθεσης, επαναλαμβανόμενα
δημοσιεύματα στον ελληνικό τύπο επιμένουν στο ότι: Εκπρόσωπος της Γενικής
Διεύθυνσης Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων (DG ECFIN) της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής, σε κλειστή σύσκεψη που έγινε πριν μερικές μέρες στην Αθήνα, έθεσε ως
προαπαιτούμενο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας την άμεση ιδιωτικοποίηση της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την συμπερίληψή της στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας
του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Θα πρέπει επίσης
να σημειωθεί ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το μήνα Δεκέμβριο του 2011, μετά από
αναδιάρθρωση, παρουσίασε κέρδη.
2.Εάν η κα Λέιλα Φερνάντεθ εξέφραζε επίσημη θέση της
Επιτροπής;
3.Εάν ναι, τι συνέβη και άλλαξε στάση η Επιτροπή θέτοντας
νέους όρους όπως αυτός της άμεσης αποκρατικοποίησης;
4.Έχει υπάρξει προηγούμενο να απαιτείται-επιβάλλεται σε
κράτος-μέλος ιδιωτικοποίηση κρατικών σιδηρόδρομων πριν την αδειοδότησή τους;
Εάν όχι γιατί αυτό γίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση και σε ποια νομική βάση;
5.Γιατί
αφού το χρονικό όριο για την ιδιωτικοποίηση έχει ορισθεί το τέλος του 2013,
κάτι που θα βοηθούσε να αποκτήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεγαλύτερη αξία, ξαφνικά
απαιτείται άμεση ιδιωτικοποίηση της;"