Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011

Με ορμή μπήκε στα χωράφια του ΥΠΟΜΕΔΙ ο Μ.Βορίδης

..Το ζήτημα της εφαρμογής της εργασιακής εφεδρείας στις αστικές συγκοινωνίες, τον ΟΣΕ και την ΥΠΑ αποτελεί επίσης ανοικτό θέμα για τον υπουργό Μεταφορών ο οποίος έχει συνταχθεί με τις θέσεις των εργαζόμενων στους φορείς αυτούς κάνοντας λόγο για κίνδυνο να μειωθεί η επιχειρησιακή ικανότητά αλλά και τα έσοδά τους αν το προσωπικό τους μειωθεί. .



της Μάρως Τσαντήλα
Με ορμή μπήκε στα… χωράφια του ΥΠΟΜΕΔΙ ο υπουργός κ. Μάκης Βορίδης ο οποίος από την αρχή δεν έχει κρύψει ότι προτεραιότητά στην οποία θα ρίξει το βάρος της υπουργίας του αποτελεί το θέμα της επανεκκίνησης των μεγάλων έργων.
Ωστόσο ο νέος υπουργός βρέθηκε και εξακολουθεί να είναι αντιμέτωπος με μια σωρεία εκκρεμοτήτων που αφορούν κατά κύριο λόγο στον τομέα των μεταφορών.
Εν αρχή ην το ζήτημα της απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων με το άνοιγμα του κλάδου των ταξί αλλά και την επίσπευση των μεταρρυθμίσεων για τον κλάδο των φορτηγών. Πρόκειται για δύο ζητήματα που άνοιξε, με μάλλον άτσαλο τρόπο, ο τέως υπουργός αφήνοντάς τα εκκρεμή.
Οι όροι και οι προϋποθέσεις για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί παραμένουν ακόμη άγνωστοι. Ο κ. Βορίδης έχει σαφώς αποστεί από τις ακραίες τοποθετήσεις του κ. Ραγκούση, δηλώντας οπαδός της μέσης λύσης, δηλαδή απελευθέρωση με σαφή κριτήρια, την οποία, όπως έχει πει θα φέρει στην δημοσιότητα πιθανότατα πριν τα Χριστούγεννα. Το θέμα αναμένεται να κυριαρχήσει στην συνάντηση που θα έχει σήμερα ο κ. Βορίδης με τους εκπροσώπους της τρόικας.
Το ζήτημα της εφαρμογής της εργασιακής εφεδρείας στις αστικές συγκοινωνίες, τον ΟΣΕ και την ΥΠΑ αποτελεί επίσης ανοικτό θέμα για τον υπουργό Μεταφορών ο οποίος έχει συνταχθεί με τις θέσεις των εργαζόμενων στους φορείς αυτούς κάνοντας λόγο για κίνδυνο να μειωθεί η επιχειρησιακή ικανότητά αλλά και τα έσοδά τους αν το προσωπικό τους μειωθεί.
Το θέμα έχει τεθεί στους αρμόδιους υπουργούς ωστόσο θα πρέπει οι λύσεις να δοθούν άμεσα αφού η υπόθεση εφεδρεία για τις ΔΕΚΟ «κλείνει» στο τέλος του μήνα και τα περιθώρια στενεύουν.
Ταυτόχρονα διαχρονική προτεραιότητα παραμένει η αυστηρή τήρηση των προγραμμάτων εξυγίανσης σε ΜΜΜ και ΟΣΕ που φαίνεται να κινούνται ικανοποιητικά.
Την περίοδο αυτή θα έπρεπε, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, να υπάρχουν εξελίξεις στην υπόθεση αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ωστόσο το θέμα φαίνεται να έχει βαλτώσει εδώ και πολύ καιρό οπότε μάλλον δεν θα πρέπει να καλλιεργούνται προσδοκίες προόδου κατά τον βίο της κυβέρνησης Παπαδήμου.
Να σημειώσουμε, τέλος, ότι, προ ημερών, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων παρουσίασε το σχέδιο νόμου με το οποίο ενσωματώνεται η κοινοτική νομοθεσία δημιουργώντας το πλαίσιο για την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς αλλά και απλοποίηση του αδειοδοτικού καθεστώτος για τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας.