Ο υπουργός δέχθηκε το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών
Σε καλό κλίμα πραγματοποιήθηκαν οι διαδοχικές συναντήσεις του Μ. Βορίδη με τους εργαζομένους των ΜΜΜ. Συζήτησαν το ενδεχόμενο να εξαιρεθούν από το εν λόγω μέτρο ενώ οι εργαζόμενοι δήλωσαν πως έδειξε κατανόηση ο υπουργός. Στάση αναμονής τηρούν οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), προκειμένου να διαπιστώσουν τις κινήσεις, αλλά και τις προθέσεις του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκη Βορίδη, σχετικά με την επίλυση ή μη των «καυτών» αιτημάτων που αντιμετωπίζουν και κυρίως του μέτρου της εργασιακής εφεδρείας.
Σχεδόν μία εβδομάδα μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ο κ. Βορίδης είχε σήμερα διαδοχικές συναντήσεις με εκπροσώπους των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, ενώ είχε ήδη συναντηθεί με τις διοικήσεις των Οργανισμών των αστικών συγκοινωνιών, οι οποίοι τον ενημέρωσαν για την κατάσταση που επικρατεί στους φορείς που εποπτεύουν.
Μετά τη συνάντηση, οι συνδικαλιστές δήλωσαν ότι το κλίμα της συνομιλίας ήταν καλό, αλλά αναμένουν τις κινήσεις του υπουργού για να καθορίσουν την πορεία τους, αφήνοντας παράλληλα ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε νέο γύρο απεργιακών κινητοποιήσεων.
Μάλιστα ο κ. Βορίδης, μιλώντας νωρίτερα στον ΑΝΤ1 εξέφρασε την άποψη ότι οι διαδικασίες που αποφασίστηκαν προκειμένου να μπουν στο καθεστώς εφεδρείας εργαζόμενοι στα ΜΜΜ είναι λάθος, προσέθεσε ότι έχει ζητήσει στο ανώτερο δυνατό επίπεδο να υπάρξει αλλαγή του νόμου και εξέφρασε την εκτίμηση ότι σύντομα θα υπάρξει νομοθετική παρέμβαση για τον εξορθολογισμό της κατάστασης. Εξάλλου ο κ. Βορίδης θα συναντηθεί με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο για να συζητήσουν το θέμα.
Ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων
Οι συνδικαλιστές προειδοποίησαν ότι σε περίπτωση που η κυβέρνηση επιμείνει στο συγκεκριμένο μέτρο, θα προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις, αφήνοντας να εννοηθεί ότι στις προθέσεις τους είναι τέσσερις 24ωρες απεργίες στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.
Νωρίτερα, ο υπουργός δέχθηκε το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, ο πρόεδρος της οποίας, Θανάσης Λεβέντης, τόνισε ότι η εφεδρεία, εκτός από τις εργασιακές έχει και επιχειρησιακές επιπτώσεις, καθώς, αν εφαρμοστεί ο νόμος, θα πρέπει να αποχωρήσουν από τον ΟΣΕ πάνω από 400 άτομα, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα μπορούν να κινηθούν τα τρένα.
Τέλος, ο υπουργός δέχθηκε επίσης σήμερα το προεδρείο του σωματείου των εργαζομένων στην ΕΡΓΟΣΕ και συζήτησαν το θέμα της απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων του ΕΣΠΑ, καθώς παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις και χαμηλή απορροφητικότητα.
Διευκρινίσεις για την εφεδρεία από το Υπ. Εργασίας
Διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του νόμου για την εργασιακή εφεδρεία, και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης του προσωπικού που απασχολείται στο Δημόσιο με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου ή είναι μόνιμο προσωπικό που υπάγεται στο ασφαλιστικό καθεστώς του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ή άλλων φορέων κύριας ασφάλισης αρμοδιότητας υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, δίνει με επείγον έγγραφό του ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργος Κουτρουμάνης.
Σύμφωνα με το έγγραφο, θα πρέπει να ικανοποιείται η βούληση του νομοθέτη για άμεση-πλήρη συνταξιοδότηση με 35 (ή παραπάνω) έτη ασφάλισης αμέσως μετά την αυτοδίκαιη λύση της σύμβασης εργασίας ή της υπαλληλικής σχέσης.
Για να τεθεί λοιπόν κάποιος σε εργασιακή εφεδρεία απαιτείται να του υπολείπονται μέχρι και την 31.12.2013 κατ' ανώτατον δύο (2) έτη τόσο για τη συμπλήρωση του κατά περίπτωση απαιτούμενου χρόνου ασφάλισης για πλήρη συνταξιοδότηση που αντιστοιχεί σε 35 έτη ασφάλισης (ή παραπάνω) όσο και για τη συμπλήρωση του απαιτούμενου κατά περίπτωση ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης.
Για όσους έχουν συμπληρώσει τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης κατά την ημερομηνία που τίθεται σε ισχύ ο ν. 4024 /2011, η σχέση εργασίας τους ή η υπαλληλική τους σχέση λύεται αυτοδικαίως.