Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

ΕΡΓΟΣΕ: Έργα 740 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ

Ύστερα από τη συρρίκνωση συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου εντείνονται οι διαδικασίες δημοπράτησης των σιδηροδρομικών έργων προϋπολογισμού 740 εκατ. ευρώ τα οποία χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ. «Αγκάθι » αποτελεί ακόμη το κόστος αποκατάστασης των καλωδίων που κλάπηκαν από το δίκτυο ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ με αποτέλεσμα να επιβαρύνουν τον ήδη χρεωμένο Οργανισμό.
Είναι άλλωστε γνωστό ότι τα έργα δεν προχωρούσαν λόγω της αδυναμίας της χώρας να ανταπεξέλθει στην υλοποίησή τους , η οποία ωστόσο κρίνεται επιτακτική προκειμένου να αναβαθμιστεί η γραμμή Πάτρα- Αθήνα – Θεσσαλονίκη η οποία είναι καθοριστικής σημασίας καθώς μπορεί να οδηγήσει το σιδηρόδρομο σε υψηλές ταχύτητες .Οι μειοδοτικοί διαγωνισμού σχετικά με τα έργα του ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να γίνουν να γνωστοποιηθούν στις αρχές του Ιανουαρίου.

Τιθορέα- Δομοκός ύψους 300 εκατ ευρώ.
Σήραγγα της Παναγοπούλας κόστους 320 εκατ. Ευρώ.
Γραμμή Ψαθόπυργος – Ρίο κόστους 120 εκατ. Ευρώ.
Αναφορικά με το ήδη υπάρχον χρονοδιάγραμμα οι υποδομές στη γραμμή των υψηλών ταχυτήτων πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2012 ενώ όταν πραγματωθεί η οκλήρωση γραμμής υψηλών ταχυτήτων της Πελοποννήσου θα δημοπρατηθούν νέα έργα ύψους 200 εκατ. ευρώ σχετικά με την κατασκευή επιδομής , την τοποθέτηση συστημάτων τηλεδιοίκησης , σηματοδότησης όπως και ηλεκτροκίνησης .
Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως το κόστος από τις αλλεπάλληλες κλοπές των Αθίγγανων επιβάρυνε ασφυκτικά τον Οργανισμό σε μια οικονομικά κρίσιμη περίοδο.
Ο Οργανισμός λοιπόν επιβάλλεται να προχωρήσει σε δημοπράτηση του έργου ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Αθήνα –Τιθορέα μήκους 200 χλμ. έως το τέλος του έτους με το κόστος να αγγίζει τα 25 εκατ. Ευρώ.
Η ανακατασκευή του έργου πρόκειται να μειώσει κατά 30 ολόκληρα λεπτά τη διάρκεια του δρομολογίου Αθήνα – Θεσσαλονίκη ενώ είναι επιπροσθέτως σημαντική η ώθηση που θα δώσει στη γραμμή του προαστιακού στη Χαλκίδα.
Ακόμη θα σηματοδοτήσει αφορμή για τη δημιουργία νέου δρομολογίου από την Αθήνα στη Θήβα.
Την ίδια στιγμή αξίζει να σημειωθεί πως με το έργο Τιθορέα –Δομοκός ολοκληρώνονεται και το σύνολο των εργασιών αποπεράτωσης του άξονα υψηλών ταχυτήτων Αθήνα – Θεσσαλονίκη που υπολογίζεται να λειτουργήσει το 2015.
Την προηγούμενη εβδομάδα ολοκληρώθηκε μάλιστα η σήραγγα μήκους 2,5 χλμ στον Πλάτανο όπου σε συνδυασμό με την πραγμάτωση των υπό δημοπράτηση έργων το τρένο θα φτάνει έως το Διακοφτό μέχρι το 2014.
Την ίδια χρονια υπολογίζεται να φτάνει το Αίγιο κι ένα χρόνο αργότερα το Ρίο με το πλήρες άνοιγμα της γραμμής Αθήνας –Πατρών να λειτουργεί το 2016.
Μέχρι αυτή τη στιγμή έχουν δημοπρατηθεί δύο έργα ύψους 218 εκατ.ευρώαπό την ΕΡΓΟΣΕ για το προσεχές έτος και αφορούν στη γραμμή του ΟΣΕ στο Διακοφτό και στο Θριάσιο με την έλευση εφτά κοινοπρακτικών σχημάτων στο μειοδοτικό διαγωνισμό.
Newscode.gr