Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011

ΤΡΕΝΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: ΑΣ ΔΙΔΑΧΘΟΥΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

Στην Κύπρο η Υπουργός Συγκοινωνιών εξήγγειλε σιδηροδρομικό δίκτυο για όλες τις βασικές πόλεις στο Νότο του νησιού. Στην πιο απομακρυσμένη από αυτές, την Πάφο, η απόσταση από τη Λευκωσία θα καλύπτεται σ' ένα μισάωρο.
Έστω και αργά, η Κυπριακή Πολιτεία φαίνεται να επανορθώνει το σφάλμα του παρελθόντος να ξηλωθεί η τότε υφιστάμενη σιδηροδρομική υποδομή και βαδίζει στη σύγχρονη Ευρωπαϊκή πρακτική, όπου ο σιδηρόδρομος έχει απόλυτη προτεραιότητα στις χερσαίες μεταφορές.
Στην Ελλάδα όμως, το έγκλημα των μεταπολεμικών Ελληνικών κυβερνήσεων που απαξίωναν και υποβάθμιζαν συστηματικά το σιδηρόδρομο, ολοκληρώνεται από την τωρινή κυβέρνηση με τον ακρωτηριασμό του και τη συγκοινωνιακή απομόνωση ολόκληρων περιφερειών.
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση θεωρεί πρώτη προτεραιότητα τις υποδομές πολυτελείας για το αυτοκίνητο. Αναζητά έτσι η ίδια δανεικά, πέρα από τους δημόσιους πόρους που ήδη διατίθενται, για τις εταιρίες που συνεχίζουν να κατασκευάζουν στην πτωχευμένη χώρα μας ένα από τα πυκνότερα δίκτυα αυτοκινητοδρόμων της Ευρώπης.
Και, επειδή κάποια συμφέροντα φαίνεται να είναι πιο ίσα από άλλα, ανέχεται και την παύση εργασιών της κοινοπραξίας στη σήραγγα των Τεμπών, χωρίς να της ζητά αποζημιώσεις για την πολύμηνη αποκοπή της χώρας το 2009-2010 μετά τη μεγάλη κατολίσθηση στα Τέμπη. Θα θέλαμε εδώ να ρωτήσουμε αν το σχετικό πόρισμα του Τεχνικού Επιμελητηρίου απέδιδε όντως ευθύνες στην κατασκευάστρια κοινοπραξία, και τι συνέχεια έχει δοθεί.
Η Θεματική Ομάδα Μεταφορών των Οικολόγων Πράσινων