Της Αλεξανδρας Kασσιμη
Σε κίνδυνο θέτουν οι διαφωνίες στο εσωτερικό της κυβέρνησης τα σχέδια για δύο από τις σημαντικότερες προωθούμενες αποκρατικοποιήσεις, αυτές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Και οι δύο αποτελούν πρωταρχικές εξαγγελίες του υπουργείου Υποδομών, που άργησε αλλά ψήφισε τα σχετικά νομοσχέδια, όμως και πάλι τα projects τίθενται εκτός χρονοδιαγραμμάτων, αφού δεν έχει ορισθεί... σύμβουλος αποκρατικοποίησης. Εν προκειμένω, για το θέμα αυτό, η συναρμοδιότητα είναι των υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης... Η κυβέρνηση προσδοκά σημαντικά οφέλη από την πώληση του 49% του ΟΣΕ και από την παράλληλη εκχώρηση του μάνατζμεντ στο πλαίσιο της εξυγίανσης των ελληνικών σιδηροδρόμων.Αποτέλεσμα των πολλαπλών καθυστερήσεων είναι η κυβέρνηση να επιδιώκει τη διεξαγωγή του σχετικού ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού στις αρχές του 2012, παρά το γεγονός ότι οι αρχικές προβλέψεις τον ήθελαν να πραγματοποιείται το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Εως τώρα οι Ευρωπαίοι που έχουν επιδείξει ενδιαφέρον (Γάλλοι, Γερμανοί και Βέλγοι) δεν φαίνονται διατεθειμένοι να συμμετάσχουν στο μετοχικό κεφάλαιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά μόνον για μια συνεργασία με τη μορφή παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, αλλά και για την προμήθεια και τη συντήρηση τροχαίου υλικού.
Σημαντική καθυστέρηση παρατηρήθηκε και στις μετατάξεις προσωπικού του ΟΣΕ, οι οποίες έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό λίγο πάνω από 60%, με αποτέλεσμα το πλεονάζον προσωπικό να εξακολουθεί να βαρύνει, ώς ένα ποσοστό, τη μισθοδοσία των εταιρειών του ΟΣΕ.