Μία σελίδα «έπαινοι» και 8 σελίδες δικαιολογίες
Μόνο παράσημο δεν έδωσαν στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων οι εκπρόσωποι της τρόικας, σύμφωνα με ανακοίνωση του ίδιου του υπουργείου.
Με ένα δελτίο Τύπου 9 σελίδων, στο οποίο δεν γίνεται πουθενά αναφορά για το τι ακριβώς τους είπαν τα μέλη του κλιμακίου και τι ζήτησαν, το υπουργείο κάνει απολογισμό τού μέχρι τώρα έργου του, φυσικά από τη δική του συνήθη οπτική.
Στην πρώτη σελίδα υπάρχουν φράσεις όπως «εκφράστηκε θετικά» και «διαπίστωσε συστηματική εργασία και αναγνώρισε ότι οι δράσεις κινούνται εντός στόχων εγκεκριμένων προγραμμάτων». Στις υπόλοιπες 8, αναφέρονται αναλυτικά αυτές οι δράσεις, εμπλουτισμένες από δικαιολογίες για τις καθυστερήσεις. Τη μια φταίει «η δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα» και το «Δεν πληρώνω», την άλλη οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων, «έκτακτα γεγονότα» και η γραφειοκρατία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι εκτός χρονοδιαγράμματος μετατάξεις στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίες δεν αναμένεται να ολοκληρωθούν στην καλύτερη περίπτωση πριν από τα τέλη Ιουνίου (κόστος 2,2 εκατ. ευρώ τον μήνα). «Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι τώρα ολοκληρώνονται οι μετατάξεις των εργαζομένων στην πρώην Ολυμπιακή Αεροπορία», είναι η δικαιολογία του υπουργείου για τις καθυστερήσεις. Στην ανακοίνωση αναφέρεται δε ότι «επιβεβαιώνονται οι αρχικές προβλέψεις για μηδενισμό παραγωγής ελλειμμάτων στον όμιλο ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Δεκέμβριο του 2011», ενώ ο αρχικός στόχος ήταν αυτό να γίνει τον περασμένο Μάρτιο... Επίσης, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το υπουργείο δηλώνει ευχαριστημένο από την πτώση της ζήτησης στα εισιτήρια και τις κάρτες των αστικών συγκοινωνιών, η οποία «περιορίστηκε» στο 16% και 20% αντίστοιχα, «παρά το γεγονός ότι οι αυξήσεις στα εισιτήρια άγγιξαν το 40%».
ΛΙΑΝΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ spyropul@enet.gr
«Ελευθεροτυπία»
Τι "είδε" η τρόικα σε ΟΣΕ- Συγκοινωνίες
Η πορεία των σχεδίων εξυγίανσης του Ομίλου ΟΣΕ καθώς και των εταιρειών των αστικών συγκοινωνιών ήταν το βασικό αντικείμενο της συνάντησης που είχαν χθες το απόγευμα οι ελεγκτές της τρόικας με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Κύριο αντικείμενο της συνάντησης ήταν τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών και του ΟΣΕ καθώς τα στελέχη της τρόικας θέλησαν να διαπιστώσουν, και από τη μελέτη των αποτελεσμάτων που έχουν παραχθεί έως τώρα, κατά πόσον είναι ρεαλιστικές οι προβλέψεις που έχουν γίνει για την εξέλιξη των δαπανών και των εσόδων και οι οποίες ήταν εξ’ αρχής ιδιαίτερα αισιόδοξες. Πληροφορίες φέρουν τους ελεγκτές του τεχνικού κλιμακίου της τρόικας να μην είναι πλήρως ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα της προσπάθειας αναδιάρθρωσης του δημόσιου τομέα μεταφορών, όπου -κατά τις εκτιμήσεις τους - δεν έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες κινήσεις προκειμένου να περιοριστούν τα μεγάλα ελλείμματα.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Αγκάθι» ο άξονας Αθήνα - Θεσσαλονίκη
Κατ’ αρχήν την συνάντηση του κ. Τσιόκα με το ελεγκτικό κλιμάκιο της τρόικας απασχόλησαν ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αποτέλεσαν και πιλότο για την εφαρμογή των φιλόδοξων σχεδίων εξυγίανσης. Παρά τα θετικά βήματα που έχουν γίνει με την προώθηση του σχεδίου οι καθυστερήσεις παραμένουν καθώς μέχρι στιγμής οι μετατάξεις του πλεονάζοντας προσωπικού έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 60% με την μετάταξη 1.048 ατόμων ενώ εως το τέλος Ιουνίου εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το σύνολό τους.
της Μάρως Τσαντήλα
Euro2day
Κίτρινες κάρτες για τα έσοδα και στο υπουργείο Υποδομών
Στον ΟΣΕ ο περιορισμός του λειτουργικού κόστους φτάνει το 15%
«Φύλλο και φτερό» έκαναν χθες τα μέλη του τεχνικού κλιμακίου της τρόικας τα οικονομικά στοιχεία όλων των ΔΕΚΟ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εστιάζοντας στις αποκλίσεις από τους αρχικούς στόχους.
Στο επίκεντρο της συζήτησης με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Χάρη Τσιόκα και υπηρεσιακούς παράγοντες, η οποία έγινε σε θετικό κλίμα και διήρκεσε πάνω από τέσσερις ώρες, βρέθηκαν για άλλη μια φορά ο ΟΣΕ και ο ΟΑΣΑ. Τα χαμηλόβαθμα στελέχη της τρόικας επέμειναν στην ανάλυση των οικονομικών στοιχείων, πολλά εκ των οποίων παρουσιάζουν αποκλίσεις από τους αρχικούς στόχους, αν και το υπουργείο φιλοδοξεί ότι θα πετύχει εντός του έτους τον περιορισμό και την εξάλειψη των ελλειμμάτων στους δύο Ομίλους.
Η απόκλιση από τους οικονομικούς στόχους ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στον ΟΑΣΑ μάλιστα αναφέρεται και στο δελτίο Τύπου του υπουργείου, το οποίο ωστόσο την αποδίδει αφενός στην ύφεση σε ποσοστό 6% και «τις χρόνιες παθογένειες ετών» και αφετέρου στις συνεχείς κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις συγκοινωνίες στις αρχές της χρονιάς αλλά και στις εκδηλώσεις «δεν πληρώνω».
«Κύριο εμπόδιο στην αποτελεσματική και ταχεία σύγκλιση με τους στόχους εσόδων του επιχειρησιακού σχεδίου του Ομίλου ΟΑΣΑ αποτελεί η γενικότερη δυσμενής για τη χώρα οικονομική συγκυρία με τις αρνητικές επιπτώσεις και στη μεταφορική δραστηριότητα», αναφέρεται χαρακτηριστικά. Σε ό,τι αφορά στον ΟΣΕ, ο στόχος για μηδενισμό παραγωγής ελλειμμάτων μετατίθεται για το τέλος της χρονιάς, παρά το γεγονός ότι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε ξεκινήσει προσπάθεια για ισοσκελισμένους ισολογισμούς από τον περασμένο Μάρτιο, η οποία δεν απέδωσε.
Ως τώρα ο περιορισμός του λειτουργικού κόστους του σιδηροδρόμου φτάνει το 15% και των ζημιών τα 200 εκατ. ευρώ.
Παρεμβάσεις
Η μείωση των εσόδων στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη αλλά και η καθυστέρηση των μετατάξεων εκ των οποίων έχει υλοποιηθεί μόνο το 60%, γεγονός που επιβαρύνει τον ΟΣΕ με 2,5 εκατομμύρια ευρώ μηνιαίως, αποτελούν τις δύο αστοχίες που εμφανίζονται ως αιτία της απόκλισης στα έσοδα του Ομίλου. Στις διορθωτικές κινήσεις που εξετάζονται συγκαταλέγεται η περαιτέρω περικοπή δρομολογίων αλλά και οι αυξήσεις στις εμπορευματικές μεταφορές. Την ίδια στιγμή, οι μετατάξεις στον ΟΑΣΑ βρίσκονται ακόμα σε αρχικό στάδιο και αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος Ιουλίου.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
«Εθνος»
Τί (δεν) είδε η Τρόικα στο υπουργείο Υποδομών
Θετικά εκφράστηκε ο τριμερής μηχανισμός στήριξης για την πορεία των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως διατυπώνεται σε επίσημη ανακοίνωση.
Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι τί είδους αποτίμηση θα έκαναν οι επικεφαλής της Τρόικας εάν εξέταζαν ορισμένες μόνο από τις πλέον χαρακτηριστικές υποθέσεις που δείχνουν ότι οι στρεβλώσεις, αν όχι τα περιστατικά διαφθοράς, κυριαρχούν σε ΟΣΕ και ΔΕΚΟ Μεταφορών. Ποιες είναι αυτές οι (ενδεικτικές μονάχα) υποθέσεις;
- Η επαναπρόσληψη συνταξιούχων στον ΟΣΕ, οι οποίοι είχαν σπεύσει να συνταξιοδοτηθούν πριν αρχίσουν να εφαρμόζονται τα νέα μέτρα στην ΔΕΚΟ. Το αρμόδιο υπουργείο τηρεί σιγήν ιχθύος για το ζήτημα και οι συνταξιούχοι λαμβάνουν τον παχυλό μισθό τους, την στιγμή που από το 2006 διπλωματούχοι μηχανικοί περιμένουν την προαγωγή τους...
- Οι τουλάχιστον δέκα υπερσύγχρονες rail bus, αλλά και τροχαίο υλικό αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που «σαπίζουν» στα Μηχανοστάσια.- Το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν ασκηθεί ούτε συμβολικού χαρακτήρα κυρώσεις στα μέλη των διοικήσεων της Αττικό Μετρό και του ΤΡΑΜ που προχώρησαν σε εκατοντάδες προεκλογικές προσλήψεις «από το παράθυρο», ζημιώνοντας με εκατομμύρια το Δημόσιο.
- Η απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών έχει μείνει στα χαρτιά, αφού έως σήμερα ελάχιστοι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. έχουν κάνει χρήση των ρυθμίσεων.
Πηγή:www.capital.gr