Πέμπτη, 7 Απριλίου 2011

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επανέρχεται στις γραμμές που ανέστειλε

της Μάρως Τσαντήλα

Στις περιοχές της χώρας που «έβγαλε» από τον σιδηροδρομικό χάρτη κρίνοντας ως ασύμφορη την λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής επανέρχεται τώρα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προτείνοντας επαναλειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών που λίγο καιρό νωρίτερα τέθηκαν σε αναστολή, με νέους όρους και προϋποθέσεις βιώσιμης λειτουργίας. Η αρχή γίνεται από την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και ειδικότερα την Φλώρινα όπου τα δρομολόγια του τρένου διακόπηκαν στις αρχές της χρονιάς με το αιτιολογικό ότι η λειτουργία της γραμμής ήταν εξαιρετικά ζημιογόνα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρότι η γραμμή είχε υψηλής πληρότητες ενώ πριν λίγα χρόνια είχαν ολοκληρωθεί τα έργα ανακαίνισης της γραμμής με κοινωτικά κονδύλια ύψους 93 εκατομμυρίων ευρώ.

Πως θα χρηματοδοτηθεί η λειτουργία της γραμμής στη Φλώρινα

Μετά από αίτημα των τοπικών φορέων που ζητούν επαναλειτουργία της γραμμής η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επεξεργάστηκε και παρουσίασε την σχετική πρόταση η οποία προβλέπει την εκ νέου λειτουργία της γραμμής με την προϋπόθεση ότι η τοπική κοινωνία θα καλύψει το κόστος λειτουργίας. Την πρόταση εξετάζουν με θετική διάθεση οι τοπικοί φορείς που καλούνται να αναλάβουν το κόστος προκειμένου η περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας να αποκτήσει ξανά τρένο. Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να δοθεί η τελική απάντηση και εφόσον είναι θετική η χρηματοδότηση επαναλειτουργίας του τρένου θα επιμεριστεί ως εξής:
- 200.000 ευρώ η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
- 200.000 ευρώ η ΔΕΗ.
-Από 100.000 ευρώ οι Δήμοι Φλώρινας και Αμυνταίου.
Επιπλέον ποσό 600.000 ευρώ θα καλυφθεί από την κρατική επιδότηση για τις άγονες γραμμές για την κάλυψη των οποίων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ετήσια βάση θα επιδοτείται με ποσό 50 εκατομμυρίων ευρώ. Ο σχεδιασμός προβλέπει την έκδοση καρτών απεριορίστων διαδρομών ετήσιας διάρκειας στην τιμή των 250 ευρώ (για τους φοιτητές 200 ευρώ), καθώς και κάρτες τετράμηνης διάρκειας αξίας 100 ευρώ. Τις ώρες των δρομολογίων θα καθορίσουν οι τοπικοί φορείς οι οποίοι θα είναι και οι χρηματοδότες του τρένου. Η πρόταση προβλέπει δύο δρομολόγια την ημέρα, σε ώρες που θα αποφασίσουν οι ενδιαφερόμενοι φορείς, ενώ στο σκεπτικό περιλαμβάνονται και προτάσεις για θεματικό τρένο με τουριστικά ή εκπαιδευτικά τα Σαββατοκύριακα και τις εορτές. Μάλιστα και από τοπικούς φορείς όπως πχ ο Δήμος Αμυνταίου έχουν κατατεθεί προτάσεις για λειτουργία τουριστικού θεματικού τρένου που θα μπορούσε να αναδείξει τα πλεονεκτήματα της περιοχής συμβάλλοντας και στην τουριστική της ανάπτυξη. Εφόσον τελικώς οι δύο πλευρές συμφωνήσουν η επαναλειτουργία της γραμμής θα πρέπει να αναμένεται μετά το Πάσχα. Πάντως από μερίδα των τοπικών φορέων εκφράζονται ενστάσεις για το κόστος της επαναλειτουργίας της γραμμής όπως τίθεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Να σημειώσουμε ότι νόμος για την εξυγίανση του ΟΣΕ προέβλεπε την δυνατότητα συνεργασιών με τοπικούς ή επιχειρηματικούς φορείς προκειμένου να λειτουργήσει μια γραμμή τρένου που δεν είναι βιώσιμη σε διαφορετική περίπτωση. Αντίστοιχες κινήσεις είναι πιθανόν να γίνουν και σε άλλες περιοχές που έχει ανασταλεί η λειτουργία του σιδηροδρόμου καθώς κρίθηκε ως μη βιώσιμη.
Euro2day