Με τσουχτερές αυξήσεις εισιτηρίων και δραστικές περικοπές δρομολογίων κάνει ποδαρικό για το 2011 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του ομίλου ΟΣΕ έχει αναλάβει το έργο των επιβατικών και εμπορικών σιδηροδρομικών μεταφορών. Το νέο πρόγραμμα δρομολογίων ανακοίνωσε στην ιστοσελίδα της η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αργά το βράδυ και σε διάστημα μιας ώρας το απέσυρε.
Με βάση το νέο πρόγραμμα δρομολογίων που ανακοίνωσε η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και πρόκειται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2011, καταργούνται τουλάχιστον 10 κεντρικά δρομολόγια προς την Πελοπόννησο και την Βόρεια Ελλάδα ενώ σε ορισμένα άλλα η εταιρεία προτίθεται να χρησιμοποιήσει λεωφορεία αντί για τρένα. Την ίδια στιγμή σχεδόν στο σύνολο των δρομολογίων αυξάνεται η τιμή των εισιτηρίων (έως και 120%) και εξισώνεται με αυτή των ΚΤΕΛ για τις ίδιες διαδρομές.
Ειδικότερα, η ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει:
Προσωρινή αναστολή – διακοπή Κυκλοφορίας μέχρι νεωτέρας στις γραμμές:
• Αθήνα– Αλεξανδρούπολη – Αθήνα
• Θεσσαλονίκη – Φλώρινα – Θεσσαλονίκη
• Λάρισα – Καλαμπάκα – Λάρισα
• Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα – Πάτρα
• Καλαμάτα – Μεσσήνη – ΤΕΙ – Καλαμάτα
• Κόρινθος – Τρίπολη – Ναύπλιο – Κόρινθος
• Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι – Θεσσαλονίκη
• Θεσσαλονίκη – Σόφια – Βουκουρέστι – Θεσσαλονίκη
• Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη
Αλλαγές στο πλέγμα δρομολογίων:
• Τα δρομολόγια Αθήνας – Θεσσαλονίκης 884 & 885 αναβαθμίζονται σε IC και καταργούνται οι σταθμεύσεις τους σε Αγ. Στέφανο και Αμφίκλεια.
• Τα δρομολόγια IC Express Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιούν σταθμεύσεις στο Πλατύ και στο ΣΚΑ, με το συνολικό χρόνο του δρομολογίου να διαρκεί 4 ώρες και 50 λεπτά.
• Τίθενται σε λειτουργία δύο (2) ζεύγη αμαξοστοιχιών Θεσσαλονίκη – Δίκαια – Θεσσαλονίκη.
• Απλοποιήσεις σταθμεύσεων σε όλα τα δρομολόγια.
Λεωφορειακές γραμμές (προτεινόμενες και εφόσον υπάρχει ζήτηση):
• Αθήνα – Καλαμάτα – Αθήνα (χωρίς ενδιάμεσες σταθμεύσεις)
• Πλατύ – Γιαννιτσά – Πλατύ (ανταπόκριση με IC Express)
• Καλαμπάκα – Γρεβενά – Ιωάννινα - Καλαμπάκα
• Λαμία – Καρπενήσι – Λαμία
Τιμολογιακή πολιτική:
• Η τιμή των κοινών αμαξοστοιχιών θα είναι ανταγωνιστική των τιμών των αντίστοιχων δρομολογίων του ΚΤΕΛ. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η τιμή στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Καλαμπάκα από 8,90 διαμορφώνεται στα 15 ευρώ την στιγμή που η τιμή του ΚΤΕΛ για το αντίστοιχο δρομολόγιο είναι 17 ευρώ. Το δρομολόγιο Αθήνα –Θεσσαλονίκη θα διαμορφωθεί στα 39 ευρώ παρόμοια με το ΚΤΕΛ.
• Οι τιμές των Inter City αμαξοστοιχιών θα διαμορφωθούν ανάλογα με την ανταγωνιστικότητα της γραμμής. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η τιμή στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με το Inter City από 36,30 ευρώ διαμορφώνεται στα 55,20 ευρώ και χρόνο ταξιδιού λιγότερο των 5 ωρών.
Διαχείριση εσόδου
Επίσης, στην ανακοίνωση τονίζεται ότι «πρόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να εφαρμόσει σύντομα ένα σύστημα διαχείρισης εσόδου (yield management), το οποίο θα παρέχει εκπτώσεις σε επιβάτες που κλείνουν έγκαιρα εισιτήριο (για παράδειγμα 20% έκπτωση για 3 μέρες προ-πώληση) και βοηθούν στην καλύτερη αξιοποίηση του τροχαίου υλικού, καθώς και σε πελάτες που χρησιμοποιούν συχνά το τρένο μέσω του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου και δεν επιβαρύνουν την εταιρεία με το κόστος έκδοσης εισιτηρίου». Και η ανακοίνωση καταλήγει: «Αυτό το πρόγραμμα θα δώσει την ευκαιρία σε επιβάτες που βοηθούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κρατήσει το λειτουργικό κόστος χαμηλό να ταξιδεύουν με εισιτήριο χαμηλότερο ακόμα και από το σημερινό».
Τα Νέα Οnline