Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010

Οκτώ βήματα επιβίωσης του ΟΣΕ το Δεκέμβριο



Στο υπουργείο Υποδομών θεωρούν ότι ο κίνδυνος του «λουκέτου» απομακρύνεται, όμως καθοριστικός θα είναι και ο Δεκέμβριος όπου, ήδη, έχουν προγραμματιστεί να υλοποιηθούν άλλες οκτώ σημαντικές δράσεις προκειμένου ο ΟΣΕ να συνεχίσει να λειτουργεί
Της Μαρίας Μόσχου
Χωρίς καθυστερήσεις προχωρεί η υλοποίηση του Μνημονίου όσον αφορά την εξυγίανση του ΟΣΕ, με υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Υποδομών να θεωρούν ότι ο κίνδυνος του «λουκέτου» απομακρύνεται. Το χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση σημαντικών δράσεων είναι ιδιαίτερα σφιχτό, ωστόσο, μέσα στο Νοέμβριο έχουν υλοποιηθεί οκτώ σημαντικές «κινήσεις» προς την υλοποίηση του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, ενώ καθοριστικός θα είναι και ο Δεκέμβριος όπου, ήδη, έχουν προγραμματιστεί να υλοποιηθούν άλλες οκτώ σημαντικές δράσεις προκειμένου ο ΟΣΕ να συνεχίσει να λειτουργεί.Υπενθυμίζεται ότι στο Μνημόνιο αναφερόταν ρητώς πως σε περίπτωση που ο ΟΣΕ συνεχίσει μέχρι και το Μάρτιο να «γεννά» ελλείμματα επιβαρύνοντας τον κρατικό προϋπολογισμό τότε θα έπρεπε να πάψει να λειτουργεί!!!Οπως τονίζει, μιλώντας στην «ΗτΣ», ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Χ. Τσιόκας «το υπουργείο τρέχει με υψηλές ταχύτητες προκειμένου να πετύχει το στόχο του που αφορά στο μηδενισμό των ελλειμμάτων του 1,2 δισ. ευρώ το χρόνο από το 2011».

Το εγχείρημα

«Ο νόμος είναι συγκεκριμένος και θα εφαρμοστεί. Σε περίπτωση που δεν επιτύχει το εγχείρημα, όλοι οι εργαζόμενοι θα χάσουν τη δουλειά τους», δηλώνει, από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών, Δ. Ρέππας. Στο πλαίσιο αυτό, μέσα στο Δεκέμβριο θα γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις όπως η καταγγελία των συμβάσεων των εργαζομένων, η ολοκλήρωση των μετατάξεων, η οριστικοποίηση των νέων γραμμών και οι περικοπές των ζημιογόνων αλλά και οι αυξήσεις στα εισιτήρια.Ουσιαστικά πρέπει εντός 30 ημερών να «κλείσουν» όλες οι εκκρεμότητες που απορρέουν από το νόμο για την εξυγίανση του οργανισμού.Ετσι, έως το τέλος της χρονιάς, θα έχουν ολοκληρωθεί οι διεταιρικές συμβάσεις μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το τροχαίο υλικό, θα ενεργοποιηθεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία θα στελεχωθεί, κατά προτεραιότητα, από τους μετατασσόμενους υπαλλήλους, ενώ θα συγκροτηθεί και η Αρχή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Τα επιχειρησιακά σχέδια των εταιρειών αναμένεται να έχουν εγκριθεί, από τις διοικήσεις όλων των οργανισμών, έως τη Δευτέρα.Ηδη έχει ολοκληρωθεί η συγχώνευση του ΟΣΕ με την ΕΔΙΣΥ ενώ τροποποιήθηκαν και τα καταστατικά μετόχων όλων των εταιρειών. Παράλληλα έχει δημιουργηθεί η Επιτροπή για την ακίνητη περιουσία (εγκαταστάσεις και εξοπλισμό) κατά μήκος της εθνικής σιδηροδρομικής γραμμής.

Προσωπικό

Με λιγότερους από 3.500 εργαζόμενους αναμένεται να λειτουργεί το νέο σχήμα του ΟΣΕ ενώ ανατρέπονται πλήρως οι εργασιακές σχέσεις καθώς οι εργαζόμενοι που θα παραμείνουν στον οργανισμό θα κληθούν να υπογράψουν νέες συμβάσεις εργασίας.Ο χρόνος «πιέζει» ασφυκτικά την κυβέρνηση για να προχωρήσει στη μείωση του προσωπικού κάτι που αποδεικνύεται και με την κατεπείγουσα εγκύκλιο, του υφυπουργού Εσωτερικών, Γ. Ντόλιου, προς όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου, να γνωστοποιήσουν μέσα σε τρεις ημέρες τις κενές θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που τυχόν επιθυμούν να πληρώσουν ή τις ανάγκες τους πέραν των κενών θέσεων, προκειμένου να καλυφθούν με μεταφορά 2.700 εργαζομένων σε ΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μάλιστα η προθεσμία έληξε χθες Παρασκευή ώστε από τη Δευτέρα να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία των μετατάξεων.Ο κ. Ρέππας αναφερόμενος στη μείωση προσωπικού στον ΟΣΕ υποστήριξε ότι ο νόμος προβλέπει μετατάξεις 2.351 υπαλλήλων, ωστόσο, το υπουργείο Εσωτερικών κάνει λόγο για 2.700 μετατάξεις, προκειμένου οι εργαζόμενοι να έχουν περισσότερες επιλογές. Προτεραιότητα στις μετατάξεις θα έχουν όσοι το δηλώσουν εθελοντικά ως το τέλος της χρονιάς.

Αποχωρήσεις

Το υπουργείο Υποδομών, προέβλεπε την αποχώρηση σε πρώτη φάση 1.800 εργαζομένων από τον όμιλο ΟΣΕ και 780 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ωστόσο, εκτιμάται ότι ο αριθμός των μετατάξεων θα φτάσει τελικώς τους 2.700 καθώς στην περίπτωση που εντοπιστεί πρόσθετο πλεονάζον προσωπικό υπάρχει η δυνατότητα δεύτερου κύματος μετατάξεων, όπως προβλέπεται από το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.Τις επόμενες ημέρες ξεκινά η κατάργηση όλων των κανονισμών προσωπικού στον οργανισμό ενώ έχει ήδη έχει ενεργοποιηθεί το Προεδρικό Διάταγμα, βάσει του οποίου οι διοικήσεις των εταιριών του Ομίλου θα μπορούν να διαπραγματεύονται τα μισθολογικά και εργασιακά ζητήματα των εργαζομένων με το αντιπροσωπευτικότερο σωματείο της κάθε εταιρίας. Οι διαπραγματεύσεις ξεκινούν άμεσα ενώ θα πρέπει να έχουν λήξει στο τέλος Δεκεμβρίου.

Νέες συμβάσεις

Στις νέες Συλλογικές Συμβάσεις που θα υπογραφούν θα διασωθούν, ο βασικός μισθός, τα χρονοεπιδόματα, τα οικογενειακά επιδόματα και το επίδομα επιστημονικότητας ενώ σε καμία περίπτωση οι δευτερεύουσες απολαβές των εργαζομένων δε θα ξεπερνούν το 8%-10% των κύριων.
Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι οι οποίοι θα μεταταγούν θα λαμβάνουν τις αποδοχές της υπηρεσίας στην οποία θα πάνε προκειμένου να επιτευχθεί εξορθολογισμός των δαπανών.

Εισιτήρια και γραμμές

Με νέο πρόγραμμα δρομολογίων αλλά και αυξήσεις στα εισιτήρια που θα αγγίξουν έως και το 30% θα «καλωσορίσει» το 2011 ο ΟΣΕ. Μέσα στο Δεκέμβριο θα οριστικοποιηθεί το νέο πρόγραμμα δρομολογίων το οποίο θα περιλαμβάνει μόνο τις γραμμές που κρίνονται επιχειρησιακά βιώσιμες, ενώ οι ζημιογόνες θα πάψουν να λειτουργούν.Οσον αφορά τις αυξήσεις οι οποίες θα ανακοινωθούν πριν το τέλος του χρόνου στόχος είναι η τιμή του εισιτηρίου του ΟΣΕ να αγγίξει το 80% των σημερινών εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.
"Ημερησία"