Τρίτη, 20 Ιουλίου 2010

Οικολόγοι Πράσινοι «ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΣΕ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ»


Συμβολική «επίσκεψη» των Οικολόγων Πράσινων στο υπουργείο του κ. Ρέππα. Συντριπτικά τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν για το έλλειμμα

Συμβολική εκδήλωση διαμαρτυρίας για το σχεδιαζόμενο ακρωτηριασμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, και υπαίθρια συνέντευξη Τύπου οργάνωσαν σήμερα οι Οικολόγοι Πράσινοι έξω από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στη συμβολή Χαριλάου Τρικούπη & Αλεξάνδρας. Το γνωστό Μνημόνιο με την «τρόικα» προβλέπει ρητά κλείσιμο σιδηροδρομικών γραμμών. Οι Οικολόγοι Πράσινοι πιστεύουμε ότι ο δρόμος για την εξυγίανση του ΟΣΕ περνάει από την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου και όχι από τον ακρωτηριασμό του. Από τις 19 Μαΐου οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουν καταθέσει δημόσια εναλλακτική πρόταση για αναδιοργάνωση του ΟΣΕ σε συνεργασία με δημόσιο σιδηρόδρομο άλλης ευρωπαϊκής χώρας. Η επιστολή τους προς τον κ. Ρέππα για συνάντηση μαζί του προκειμένου να του παρουσιάσουν τις προτάσεις τους, στάλθηκε στις 20 Μαΐου και παραμένει από τότε αναπάντητη.  Στη σημερινή εκδήλωση στην είσοδο του υπουργείου, ομάδα μελών των Οικολόγων Πράσινων αλλά και μέλη οργανώσεων για βιώσιμες Μεταφορές, άνοιξαν πανό και μετονόμασαν συμβολικά την οδό Χαρ. Τρικούπη σε «οδό Δημητρίου Ρέππα, Εκτελεστή των Σιδηροδρόμων». Ήχοι από τρένα διαφόρων εποχών πλαισίωσαν ηχητικά τη διαμαρτυρία.  Μοιράστηκε φάκελος με την αναλυτική πρόταση των Οικολόγων Πράσινων για τον ΟΣΕ και τις υπόλοιπες παρεμβάσεις τους για το θέμα στην Ελλάδα και στο ευρωκοινοβούλιο. Κεντρική θέση είχε η παρουσίαση της δουλειάς του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου για τους μύθους που συνοδεύουν τα ελλείμματα του ΟΣΕ.  «Σε καιρούς κρίσης, ο σιδηρόδρομος δεν αποτελεί μόνο το φιλικότερο προς το περιβάλλον μεταφορικό μέσο, αλλά και πολύτιμη διέξοδο απέναντι στα ακριβά καύσιμα, τα υψηλά διόδια και τα μειωμένα εισοδήματα», δήλωσε ο Γιάννης Παρασκευόπουλος, εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων. «Έχουμε αναλυτικά όλα τα στοιχεία που δείχνουν ότι τα ελλείμματα του ΟΣΕ είναι πρώτα πολιτικά και έπειτα οικονομικά. Δισεκατομμύρια δημόσιου χρέους έχουν μεταμφιεστεί σε χρέος του ΟΣΕ, μέσα από πολιτικές που σχεδιάστηκαν για να ευνοήσουν το αυτοκίνητο. Λέμε ναι στην εξυγίανση του ΟΣΕ, καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις και περιμένοντας άδικα επί δύο μήνες τον υπουργό Υποδομών να μας δεχθεί. Απόλυτο όμως είναι το ΟΧΙ μας στο ακρωτηριασμό του δικτύου, που θα δημιουργήσει ένα επικίνδυνο μονοπώλιο των οδικών μεταφορών. Ο σιδηρόδρομος, που καταναλώνει πολύ λιγότερα καύσιμα από το αυτοκίνητο, χρειάζεται οπωσδήποτε μια ευκαιρία να αναβαθμιστεί και να γίνει κορμός των χερσαίων μεταφορών για τις μεγάλες και μεσαίες αποστάσεις».
«Τα ελλείμματα του ΟΣΕ προβάλλονται ως πρόσχημα για τη συρρίκνωση του σιδηροδρόμου, όμως τα πράγματα δεν είναι όπως μας παρουσιάζονται», τόνισε ο κ. Σπ. Φασούλας, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων των Φίλων του Σιδηροδρόμου και πρώην πρόεδρος του Συλλόγου. «Επί δεκαετίες ο σιδηρόδρομος επιβαρυνόταν με τα έξοδα κατασκευής και συντήρησης της υποδομής του, ενώ οι δρόμοι και τα αεροδρόμια είχαν πλήρη και απευθείας κρατική χρηματοδότηση. Υπάρχει μελέτη που τεκμηριώνει ότι, αν συνυπολογίσουμε τα εξωτερικά κόστη των ατυχημάτων της συντήρησης και της ρύπανσης, η μεταφορά ενός επιβάτη από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη κοστίζει μέχρι και 4 φορές λιγότερο με το τρένο. Για πάνω από δύο δεκαετίες, το νέο εμπορευματικό λιμάνι του Πειραιά παραμένει χωρίς πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Οφειλόμενες συνεισφορές του κράτους στο σιδηρόδρομο, αθετούνταν σε μόνιμη βάση, υποχρεώνοντας τον Ο.Σ.Ε. να τις καλύπτει με δάνεια. 70% του ελλείμματος του Ο.Σ.Ε. το 2004 αφορούσαν την υποδομή, που κανονικά θα έπρεπε να χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το κράτος. 82% από το υπόλοιπο έλλειμμα αφορούσε Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας, που κανονικά αποτελούν επίσης υποχρέωση του κράτους. Η αποδοτικότητα των επενδύσεων στο σιδηρόδρομο θα πρέπει να υπολογίζεται σε συνολικότερο επίπεδο Εθνικής Οικονομίας».
 Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων