Σάββατο, 17 Ιουλίου 2010

Μάχη για τις θέσεις στον ΟΣΕ

Κόκκινες γραμμές θέτει η κυβέρνηση: να μην κλείσει έστω και στιγμιαία ο ΟΣΕ και να μη γίνουν απολύσεις. Σκληρά παζάρια για τα κλειστά επαγγέλματα. Στόχος η ύπαρξη μεταβατικής περιόδου για την απελευθέρωση  Σκληρό παζάρι για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων αλλά και για το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ, τις δύο μεγάλες τομές που σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών, γίνεται αυτές τις ημέρες στις Βρυξέλλες. Πληροφορίες κάνουν λόγο για «δυναμικές διαπραγματεύσεις» στελεχών του υπουργείου, γύρω από τις τρεις κόκκινες γραμμές της ελληνικής πλευράς, οι οποίες είναι:
 Να μη χρειαστεί να κλείσει έστω και στιγμιαία ο ΟΣΕ.
 Να μη γίνουν απολύσεις στο προσωπικό του Οργανισμού.
 Να υπάρξει οπωσδήποτε μία μεταβατική περίοδος για την απελευθέρωση του επαγγέλματος του μεταφορέα.
Οι συζητήσεις θα συνεχιστούν και την επόμενη εβδομάδα, οπότε και οι δύο πλευρές αναμένεται να καταλήξουν σε μία κοινά αποδεκτή λύση, ώστε τα δύο νομοσχέδια να πάρουν οριστικά το πράσινο φως από τις Βρυξέλλες. Στόχος του υπουργείου είναι να έχουν ψηφιστεί ως το τέλος του καλοκαιριού προκειμένου να τεθούν σε ισχύ το προσεχές φθινόπωρο. Σε ό,τι αφορά στην απελευθέρωση της αγοράς φορτηγών και βυτιοφόρων, πληροφορίες θέλουν την τρόικα να πιέζει έντονα για άμεση μετάβαση στο νέο καθεστώς, τη στιγμή που το σχέδιο νόμου που έχει ήδη παρουσιαστεί κάνει λόγο για πενταετή μεταβατική περίοδο. Οπως όλα δείχνουν, η μεταβατική περίοδος θα μειωθεί στο τελικό σχέδιο, ενώ η υπό συζήτηση ελληνική πρόταση αφορά σε περίοδο μετάβασης στο νέο καθεστώς διάρκειας 2-4 ετών: «Δεν μπορούμε να πάμε σε βίαιη αλλαγή ύστερα από 35 χρόνια, η οποία θα αδικήσει τους υφιστάμενους μεταφορείς που έχουν πληρώσει υπεραξία για τις άδειές τους» επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου. Στο βελτιωμένο σχέδιο αναμένονται και μειώσεις του κόστους απόκτησης των νέων αδειών για τα φορτηγά και βυτιοφόρα ΔΧ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα στις τροποποιήσεις που θα γίνουν περιλαμβάνονται: Η κλιμακωτή μείωση της εισφοράς που θα δίνει κάποιος στο Δημόσιο για την απόκτηση μιας νέας άδειας φορτηγού ή βυτιοφόρου Δ.Χ. Bάσει του σχεδίου νόμου, το κόστος μιας άδειας θα κυμαίνεται μεταξύ 19.000 ευρώ για φορτηγό 4 τόνων και 94.000 ευρώ για φορτηγό 40 τόνων και από 40.000 έως 192.000 ευρώ, για βυτιοφόρα Δ.Χ. ως 42 τόνους.  Φορολογικές ελαφρύνσεις για τους υφιστάμενους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, ώστε να επιτευχθεί μία σταδιακή απόσβεση των αδειών τους. Εξετάζεται μία μορφή συμψηφισμού ώστε το κόστος των παλιών αδειών να αφαιρείται σταδιακά (ανά έτος ή διετία) από τη φορολογία τους. Για τον ΟΣΕ, πληροφορίες θέλουν τη διαπραγμάτευση να αφορά κυρίως στο προσωπικό, καθώς οι Βρυξέλλες πιέζουν για μείωσή του περίπου στο μισό, με την ελληνική πλευρά να συνυπολογίζει στον αριθμό των αποχωρήσεων και όλους εκείνους τους εργαζομένους οι οποίοι πρόκειται να φύγουν με κανονική συνταξιοδότηση.  Να σημειωθεί ότι το ελληνικό σχέδιο περιλαμβάνει μείωση του αριθμού εργαζομένων ως και 50%, καθώς περίπου 1.500 άτομα εκτιμάται ότι θα συνταξιοδοτηθούν φέτος.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ