Έναν πρώτο κατ' αρχήν κατάλογο, με δέκα ονόματα πολιτικών που διετέλεσαν υπουργοί κατά το παρελθόν και συνεβλήθησαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο με τη Siemens και από τους οποίους θα ζητηθεί με προσωπική επιστολή να ανοίξουν αυτοβούλως τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς, δίδει η εξεταστική επιτροπή που εξετάζει την ομώνυμη υπόθεση. Πρόκειται για τους Άκη Τσοχατζόπουλο, Γιάννο Παπαντωνίου, Νίκο Χριστοδουλάκη, Χρήστο Μαρκογιαννάκη, Βύρωνα Πολύδωρα, Αναστάσιο Μαντέλη, Χρήστο Βερελή, Μιχάλη Λιάπη, Γιώργο Αλογοσκούφη και Γιώργο Βουλγαράκη. Οι ανωτέρω είναι κατ' αρχήν μόνον υπουργοί, οι οποίοι είτε υπέγραψαν συμβάσεις, είτε ήσαν νόμιμοι εκπρόσωποι ως μέτοχοι του Δημοσίου, όπως στην προκειμένη περίπτωση οι κ.κ. Χριστοδουλάκης και Αλογοσκούφης για τον ΟΣΕ. Οι υπόλοιποι σχετίζονται με συμβάσεις είτε του ΟΤΕ, είτε του συστήματος ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων C4I. Οι εκπρόσωποι τόσο του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτης Ρήγας, όσο και της ΝΔ Κωνσταντίνος Τζαβάρας υπογράμμισαν πάντως ότι "η αναφορά των ονομάτων δεν σημαίνει ύποπτη σχέση, ούτε προδικάζει πορισματική διαπίστωση". Παρ' όλα αυτά κατεγράφη δυστοκία στην σύνταξη του πρώτου καταλόγου και μεταξύ των δύο μεγαλυτέρων κομμάτων, αλλά και των υπολοίπων, ενώ η επισήμανση είναι ότι ο κατάλογος δεν έχει κλείσει. Ο Θανάσης Παφίλης από το ΚΚΕ σε δήλωσή του υπογραμμίζει ότι στην εξεταστική έχουν αποφασιστεί ότι κριτήρια για να ζητηθεί το άνοιγμα των λογαριασμών είναι η υπογραφή των συμβάσεων, τη τροποποίησή τους και η παραλαβή και ότι μέχρι τώρα απόφαση της εξεταστικής δεν υπάρχει. Από την πλευρά του Δημήτρη Παπαδημούλη (ΣΥΡΙΖΑ) τονίσθηκε ότι "ο κατάλογος των ονομάτων που κυκλοφόρησε αποτελεί αυθαίρετη ενέργεια κι ότι η απουσία ονομάτων από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ελπίζεται να οφείλεται σε αστοχία και όχι σε σκοπιμότητα" Εξάλλου συνεχίσθηκε σήμερα η εξέταση ενώπιον της εξεταστικής του πρώην διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ Κωνσταντίνου Γιαννακού, ενώ θα ολοκληρωθεί την ερχόμενη Τρίτη με την κατ' αντιπαράσταση εξέτασή του με στελέχη - συνδικαλιστές του ΟΣΕ με τους οποίους βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη. Σύμφωνα με ενημέρωση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτη Ρήγα ο μάρτυρας είπε ότι όλες οι προγραμματικές συμβάσεις λειτούργησαν προς το συμφέρον του ΟΣΕ και ότι πληρώθηκαν μέχρι κεραίας και οι ποινικές ρήτρες από τις καθυστερήσεις των κοινοπραξιών, όπως και η αποθετική ζημία, δηλαδή τα διαφυγόντα κέρδη, ύψους 6,7εκ ευρώ. Κατά τον μάρτυρα, αν έχουν δοθεί μίζες, όπως διετάθη ο εκ των πρώην στελεχών της Siemens AG αυτές δόθηκαν κατά την αρχική σύναψη των συμβάσεων 1999-2000. Ο κ. Ρήγας επισήμανε ότι ο μάρτυρας κινήθηκε στη γραμμή του υπουργείου Μεταφορών διαχρονικά, υποστηρίζοντας τις θέσεις και αποφάσεις των Χρήστου Βερελή και Μιχάλη Λιάπη. Αντιθέτως, κατά τον βουλευτή, επισήμανε ότι τόσο ο υπουργός Οικονομίας Νίκος Χριστοδουλάκης, όσο και ο διάδοχός του Γιώργος Αλογοσκούφης δεν συνηγόρησαν στην έκπτωση συγκεκριμένης κοινοπραξίας, που δεν εκπληρούσε τις υποχρεώσεις της. Γενικά στον κ. Χριστοδουλάκη και στον κ. Τσοχατζόπουλο ως εποπτεύοντα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπως και στην Τράπεζα Πειραιώς που διαδέχθηκε την ΕΤΒΑ, απέδωσε ότι πίεζαν περισσότερο προς την κατεύθυνση υπέρ των συμφερόντων των Ναυπηγείων και όχι του ΟΣΕ. Στον μάρτυρα επεδείχθη από την βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Βασιλική Τσόνογλου έγγραφο εσωτερικής ενημέρωσης της Siemens μέσα από την έκθεση της ελεγκτικής εταιρείας Debevoise από το οποίο προέκυπτε συνάντηση στελεχών της Siemens υπό τον Χριστοφοράκο με τους υπουργούς Αλογοσκούφη και Λιάπη στα τέλη Αυγούστου του 2004. Κατά το ίδιο έγγραφο και κατά τον Χριστοφοράκο οι δύο υπουργοί έκαναν λόγο για "εξασφαλισμένη ελευθερία κινήσεων υπέρ της γερμανικής εταιρείας", αλλά ο μάρτυρας δήλωσε άγνοια. Από την εξέταση του συντονιστή της ΝΔ Κωνσταντίνου Τζαβάρα προέκυψε ότι οι συμβάσεις για τον ΟΣΕ ήταν πιστό αντίγραφο των προγραμματικών συμβάσεων του ΟΤΕ, όπου "δεν είχε προβλεφθεί συμβατικό τίμημα εκκίνησης που θα διαμορφωνόταν στην πορεία μετά από κοστολογικούς ελέγχους και με εφαρμογή της ρήτρας του προτιμώμενου πελάτη". Σύμφωνα με τον βουλευτή, ο μάρτυρας δεν γνώριζε αν είχε επέλθει μείωση του τιμήματος για κατασκευή τροχαίου υλικού στο εξωτερικό και όχι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.