Τετάρτη, 16 Ιουνίου 2010

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ, ΧΑΡΗ ΤΣΙΟΚΑ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ LOGISTICS ΣΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΠΕΝΤΕΛΙΚΟΝ.

Απόσπασμα της ομιλίας του κ. Τσιόκα στο συνέδριο LOGISTICS
«Τα τελευταία χρόνια, η ελεύθερη διακίνηση αγαθών, η απελευθέρωση της παγκόσμιας αγοράς εμπορίου, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των ζωνών συναλλαγών, γεγονός το οποίο οδήγησε το κλάδο σε ραγδαία ανάπτυξη. Από το γεγονός αυτό δεν μπορεί να εξαιρεθεί η χώρα μας, στην οποία τα logistics άρχισαν να αναπτύσσονται από το 1994. Τα σημάδια, ωστόσο της άνθισης του κλάδου γίνονται ορατά από το 2000 και μετά. Οι σύνθετες αλυσίδες εφοδιασμού, οι οποίες καλύπτουν τις ανάγκες του επιχειρηματικού κόσμου, έχουν πλήρως αντικαταστήσει παλαιότερες μεθόδους, που βασίζονταν επί το πλείστον στην εμπειρία.Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, θέλοντας να συμβάλει στην ανάπτυξη της ανταγωνιστικής ικανότητας της Ελληνικής Οικονομίας και των ελληνικών επιχειρήσεων, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη βελτίωση των διαφόρων συντελεστών της μεταφοράς, όπως είναι τα Logistics.
Ως άμεσες δράσεις βελτίωσης του κόστους των Logistics υλοποιεί τις εξής οριζόντιες δράσεις:
- Απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι όποιος επιθυμεί μπορεί, υπό κάποιες προϋποθέσεις, να διεκδικήσει άδεια Φορτηγού Δημόσιας Χρήσης, ΦΔΧ, καθώς για τη χορήγηση της άδειας δεν θα λαμβάνεται υπόψη η σκοπιμότητα, αλλά η νομιμότητα.
- Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας για καλύτερες υπηρεσίες σε καλύτερες τιμές.
- Κίνητρα για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
Θέλουμε κάθε ενδιαφερόμενος να έχει δυνατότητα πρόσβασης στο επάγγελμα του μεταφορέα, χωρίς όμως να τραυματίσουμε περιουσίες οι οποίες αποκτήθηκαν με δύσκολο τρόπο τα προηγούμενα χρόνια. Πιστεύουμε ότι μέσα στα δύο - τρία χρόνια που έρχονται, θα υπάρχει πλήρης πρόσβαση, και οι προϋποθέσεις για την απόκτηση φορτηγού δημόσιας χρήσης θα είναι απλές και ξεκάθαρες: Οικονομική επιφάνεια, άδεια πρόσβασης στο επάγγελμα του μεταφορέα, ένα απλό παράβολο για να μπορεί κανείς να αδειοδοτείται και τέλος, συγκρότηση επιχείρησης. Γιατί χωρίς επιχείρηση, το φορτηγό δημόσιας χρήσης δεν έχει μέλλον. Σημαντική προτεραιότητα για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, είναι η ίδρυση και η λειτουργία ανεξάρτητης Αρχής Σιδηροδρόμων, προκειμένου τώρα που μαζί με τις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, απελευθερώνονται οι εμπορευματικές μεταφορές, και αναγεννιέται και εκσυγχρονίζεται ο σιδηρόδρομος στην χώρα μας, συνδεόμενος με τα διευρωπαϊκά δίκτυα, ιδιαίτερα με τον άξονα 22, να δώσουμε τη δυνατότητα σε κάθε οργανωμένο όμιλο εφοδιαστικής να μπορεί να επιβιβάζεται στη γραμμή και να εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες του. Το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ θα δημιουργήσει ανταγωνιστικές συνθήκες για τις σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα και σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των εμπορευματικών κέντρων στο Θριάσιο, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη (και μικρότερων Ε.Κ. σε άλλες πύλες εισόδου και αστικά κέντρα) θα δημιουργήσει πιο αποτελεσματικές λύσεις συνδυασμένων μεταφορών».