Συνάδελφοι,
Δεν χωρά καμία αμφιβολία πως οι μέρες που διανύει η χώρα είναι οι κρισιμότερες στη σύγχρονη ιστορία της. Η τραγική οικονομική κατάσταση και η εμπλοκή του ΔΝΤ και της Ε.Ε ως αποτέλεσμα των πολιτικών που ασκήθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες και ιδιαίτερα την τελευταία πενταετία, αφαιρεί όχι μόνο τα εργασιακά – ασφαλιστικά και κοινωνικά κεκτημένα, αλλά και μέρος των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων μας.Μέσα σ’ αυτή τη συγκυρία ο σιδηρόδρομος και οι σιδηροδρομικοί βρίσκονται εκτεθειμένοι στις αρπακτικές διαθέσεις της Τρόικας, αλλά και στις δόλιες επιθέσεις απαξίωσης εκείνων που δεν κρύβουν τις ορέξεις τους για τα φιλέτα του. Καθημερινά στα κανάλια και στις εφημερίδες ο ΟΣΕ και τα δήθεν «ελλείμματά» του αποτελούν την πρώτη είδηση, εκφράζοντας τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων ιδιοκτητών τους. Η κληρονομιά της πολιτικής και οικονομικής απαξίωσης του σιδηροδρόμου και των σιδηροδρομικών που άφησε ο κ. Χατζηδάκης, αξιοποιείται ακόμη πιο έντονα σήμερα.
Συνάδελφοι,
Την Παρασκευή 04/06/10 η ΠΟΣ συναντήθηκε με τον Υπουργό Υποδομών και Δικτύων κ. Ρέππα ο οποίος επανέλαβε τις γνωστές θέσεις που είχαν διοχετευτεί στα ΜΜΕ το προηγούμενο διάστημα, για παραχώρηση σε ιδιώτες επενδυτές της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ μέσω της ΓΑΙΟΣΕ, το κλείσιμο των ζημιογόνων γραμμών του δικτύου, την αναζήτηση ιδιώτη για παραχώρηση του 49% και του management της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, τονίζοντας ότι οι απολύσεις αποτελούν «κόκκινη γραμμή» για το Υπουργείο. Τέλος, επεσήμανε την απαίτηση της Τρόικας για ένα σιδηρόδρομο που θα πρέπει να σταματήσει να παράγει ελλείμματα από τον Μάρτιο του 2011.Σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο που δημιουργείται από την γενικότερη οικονομική κατάσταση, τις προτάσεις της Κυβέρνησης για το ασφαλιστικό, τις εργασιακές σχέσεις και για τον σιδηρόδρομο, ο αγώνας όλων μας είναι μονόδρομος. Κανένα σχέδιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί μονομερώς. Καμία πολιτική δεν μπορεί να εφαρμοστεί αν δεν υπάρξει διαβούλευση με τους εργαζόμενους οι οποίοι καλούνται σήμερα να πληρώσουν τις αμαρτίες του παρελθόντος.Η ΠΑΣΚ-Σ από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα πορεύτηκε με γνώμονα τα συμφέροντα των εργαζομένων και του σιδηροδρόμου. Γι αυτή τη διαχρονική στάση της οι σιδηροδρομικοί της έδωσαν κυρίαρχο ρόλο στο συνδικαλιστικό κίνημα του χώρου μας. Έτσι και στις πρόσφατες εκλογικές διαδικασίες αναδείχθηκε πρώτη δύναμη στο επερχόμενο συνέδριο της Ομοσπονδίας. Αυτό τον ρόλο δεν τον απεμπολούμε. Έχουμε υποχρέωση και ευθύνη απέναντι στους συναδέλφους που μας εμπιστεύθηκαν και τους διαβεβαιώνουμε πως δεν θα κάνουμε βήμα πίσω από την απαίτηση για ενιαίο, δημόσιο, σύγχρονο και με κοινωνικό χαρακτήρα σιδηρόδρομο καθώς και το δικαίωμα να διατηρήσει ο κάθε σιδηροδρομικός τη δυνατότητα με την εργασία του να ζει αξιοπρεπώς την οικογένειά του. Η εκπόνηση σχεδίων εξυγίανσης που τεμαχίζουν τον σιδηρόδρομο και απειλούν το δικαίωμά μας στην εργασία, θα μας βρουν απέναντι, στην πρώτη γραμμή. Δεν θα επιτρέψουμε «αξιολογήσεις» συναδέλφων μας που έδωσαν ακόμη και τη ζωή τους για να παραμείνει σε λειτουργία ο σιδηρόδρομος μέχρι σήμερα. Οι απαιτήσεις της Τρόικας για κερδοφόρο σιδηρόδρομο τον Μάρτιο του 2011 είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Κανένας σιδηρόδρομος παγκοσμίως δεν είναι κερδοφόρος. Αυτό το γνωρίζει ακόμη και ο κ. Χατζηδάκης. Κακώς η Κυβέρνηση δεσμεύεται για πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν.
Συνάδελφοι,
Γνωρίζουμε τις δυσκολίες που πρόκειται ν’ αντιμετωπίσουμε. Ο αγώνας μας θα είναι διαρκής. Η ενότητα και η σοβαρότητα όλων μας επιβάλλεται από τις συνθήκες. Η πολυτέλεια των προηγουμένων ετών για διαφωνίες σχετικά με το ύψος των αυξήσεων ή για άλλα επί μέρους θέματα, δεν υπάρχει σήμερα. Όποιοι συνεχίζουν να επενδύουν στο πρόβλημα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και όχι στη λύση του, κάνουν ζημιά στην ενότητα του αγώνα και στους σιδηροδρομικούς. Αυτά που μας ενώνουν σήμερα είναι περισσότερα από αυτά που μας χώριζαν στο παρελθόν. Η ΠΑΣΚ-Σ σ’ αυτό τον δρόμο θα πορευθεί και καλεί όλους τους συναδέλφους να συνταχθούν με εμπιστοσύνη και αποφασιστικότητα στα σωματεία τους και την ΠΟΣ. Πρέπει όλοι ν’ αντιληφθούμε ότι τη σημερινή περίοδο ότι ο αγώνας που δίνουμε αποτελεί την κορυφαία στιγμή για τον σιδηρόδρομο και την επιβίωσή μας.
Όλοι μαζί να δώσουμε τη μάχη της υπεράσπισης των δικαιωμάτων μας.
Πρώτα οι σιδηροδρομικοί και ο σιδηρόδρομος
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 10ης ΙΟΥΝΙΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΣΚ-Σ
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ Κ.Σ.Ε