Σάββατο 5 Ιουνίου 2010

«Κλείσιμο του σιδηροδρομικού δικτύου ζητούν οι Βρυξέλλες»

Τα αντανακλαστικά των συνδικαλιστικών οργανώσεων ενεργοποίησε το σχέδιο για τις αποκρατικοποιήσεις, ενώ αρμόδιοι παράγοντες αναγνωρίζουν πλέον πως η κυβέρνηση καλείται να βρει σημείο ισορροπίας ανάμεσα στις προσδοκίες της Ε.Ε. και του ΔΝΤ και την «ελληνική πραγματικότητα». Χθες η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε συνάντηση με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, οι οποίοι δηλώνουν την πλήρη αντίθεσή τους σε οποιαδήποτε προοπτική ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Για την εταιρεία, η κυβέρνηση επιδιώκει την πώληση του 49% των μετοχών της σε ιδιώτη επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει και τη διοίκηση. Δρομολογούνται επίσης μετατάξεις προσωπικού, υποχρεωτική συνταξιοδότηση όσων έχουν θεμελιώσει δικαίωμα αλλά εξακολουθούν να απασχολούνται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή τον ΟΣΕ κ.α., τέλος, η κατάργηση των ζημιογόνων δρομολογίων που θα συνοδευτεί από την αναπροσαρμογή του εισιτηρίου. Από την κυβέρνηση, ωστόσο, διαμηνύουν πως δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις και πως το αργότερο μετά το καλοκαίρι θα πρέπει να ενεργοποιηθεί το σχέδιο διάσωσης του σιδηροδρόμου, προκειμένου από το 2011 να σταματήσει η οικονομική αιμορραγία του ΟΣΕ. Σημειώνουν πως σε αντίθεση με την περίπτωση της Ολυμπιακής, όπου για περίπου μια δεκαετία η Αθήνα έπαιζε το παιχνίδι των καθυστερήσεων, στον ΟΣΕ δεν υπάρχουν περιθώρια ελιγμών λόγω των συσσωρευμένων απωλειών ύψους 10 δισ. ευρώ και της ζημιογόνου δραστηριότητας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Προσπαθούμε να σώσουμε ένα μέρος του δικτύου τη στιγμή που οι συνομιλητές μας στις Βρυξέλλες μιλούν ακόμα και για κλείσιμο του δικτύου» σημειώνουν κυβερνητικοί παράγοντες.
**Στο μεταξύ, στα ταχυδρομεία προτεραιότητα της κυβέρνησης αποτελεί η ιδιωτικοποίηση της ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές. Το σχέδιο προβλέπει την είσοδο ιδιώτη στα ΕΛΤΑ με μειοψηφική συμμετοχή, η οποία όμως θα του δώσει τον πλήρη έλεγχο της θυγατρικής εταιρείας. Ηδη υπάρχουν αντιδράσεις από τους εργαζόμενους, ωστόσο η κυβέρνηση εμφανίζεται να θεωρεί πως η μη ένταξη του ομίλου σε ένα διεθνές σχήμα θα τον οδηγήσει στην απαξίωση.
Του ΝΙΚΟΥ ΜΟΥΜΟΥΡΗ