Δευτέρα, 17 Μαΐου 2010

Στην Ελλάδα φτάνει αύριο ο captain Wei Jiafou.Στόχος το δυναμικό άνοιγμα στη συνεργασία Ελλάδας και Κίνας

Στην Αθήνα φτάνει αύριο για επίσημη επίσκεψη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του κρατικού κινεζικού ναυτιλιακού ομίλου Cosco, captain Wei Jiafou. Ο Κινέζος αξιωματούχος θα μείνει στη χώρα μας τέσσερις ημέρες, στη διάρκεια των οποίων θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια, τον πρωθυπουργό, Γιώργο Παπανδρέου, την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Δημήτρη Ρέππα, και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ [OLPr.AT] , Γιώργο Ανωμερίτη. Η άφιξη του «αφεντικού» και μεγαλοστελέχους της κινεζικής κυβέρνησης πραγματοποιείται, αφού πρώτα πέρασε από «40 κύματα», ενώ καθοριστικό ρόλο στην οριστικοποίηση της επίσκεψής του στη χώρα έπαιξαν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι συζητήσεις που έγιναν με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Θεόδωρο Πάγκαλο, κατά τη διάρκεια του πρόσφατου ταξιδιού του στην Κίνα. Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος της Cosco είναι επίσης μέλος του Κινεζικού Κοινοβουλίου, μέλος της Κ.Ε. του Κινεζικού Κομουνιστικού Κόμματος Κίνας και πρόεδρος της Επιτροπής Δεοντολογίας του ΚΚΚ.
Εμπορευματικό Κέντρο
Ο πρόεδρος της Cosco αναμένεται να συζητήσει τόσο με τον κ. Ανωμερίτη όσο και με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, κ. Ρέππα για τα θέματα του διαγωνισμού για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, αλλά και για τον ΟΣΕ ο οποίος έχει τεράστια χρέη και, παράλληλα, έχει αναλάβει να συνδέσει με σιδηροδρομικό δίκτυο το Θριάσιο Πεδίο με το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στο Νέο Ικόνιο. Αναφορικά με το Θριάσιο, ο ΟΛΠ έχει συστήσει ήδη μια ακόμα θυγατρική εταιρεία που θα ασχοληθεί με τα logistics και μέσω της οποίας θέλει να διεκδικήσει το διεθνή διαγωνισμό που θα γίνει με μειοψηφικό πακέτο. Η πρόταση που θα γίνει, σύμφωνα με πληροφορίες, στον captain Wei είναι να συμμετάσχει η Cosco σε μια κοινοπραξία (με πλειοψηφικό πακέτο) μαζί με τη θυγατρική του ΟΛΠ και μια κατασκευαστική εταιρεία στο συγκεκριμένο διαγωνισμό. Το σκεπτικό για τη συγκεκριμένη επένδυση είναι ότι η διασύνδεση και αλληλεπίδραση του ΕΚΘΠ και του λιμανιού του Πειραιά αποτελεί τον κρισιμότερο παράγοντα για τη βιωσιμότητα και την αποδοτική λειτουργία της επένδυσης.