Τρίτη 11 Μαΐου 2010

Έγραψαν για τον ΟΣΕ

  • …Πέρα από τη δημοσιονομική εξυγίανση, οι όροι του δανείου περιλαμβάνουν μια σειρά από σημαντικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Η εκ βάθρων μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος, το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, η απελευθέρωση της αγοράς εργασίας, ο εκσυγχρονισμός της δημόσιας διοίκησης, η απλοποίηση των διαδικασιών ίδρυσης νέων επιχειρήσεων, η μηχανοργάνωση των νοσοκομείων, η συρρίκνωση του ζημιογόνου ΟΣΕ, όλα αυτά περιλαμβάνονται στην συμφωνία διάσωσης. Αυτές είναι οι μεταρρυθμίσεις που τα δύο κόμματα εξουσίας παραδέχονται εδώ και δεκαετίες ότι είναι απαραίτητες αλλά δεν βρήκαν ποτέ το πολιτικό θάρρος να τις υλοποιήσουν. Θα ήλπιζε επομένως κανείς ότι τα πολιτικά κόμματα θα αντιμετώπιζαν το πακέτο σαν μία χρυσή ευκαιρία να μπει τάξη στο δημοσιονομικό χάος και να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας. Αλλά η αντίδραση ήταν απογοητευτική…

  • …. Να διαμορφωθεί, τώρα και όχι αύριο, ένα ολοκληρωμένο πακέτο αποκρατικοποιήσεων και άμεσης αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας. Στο πακέτο μπορούν και πρέπει να περιληφθούν ενδεικτικά, η ΔΕΠΑ, η ΕΥΑΘ, η ΕΥΔΑΠ, το καζίνο Πάρνηθας, η ΛΑΡΚΟ, για τις οποίες οι διαδικασίες είχαν ξεκινήσει επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας. Είναι περιττό να επαναλάβω ότι χρειάζεται άμεση παρέμβαση στον ΟΣΕ με δραστική περικοπή των γραμμών. Σε αυτό τα πλαίσιο πρέπει να εξεταστούν όχι μόνο οι «κερδοφόρες» δημόσιες επιχειρήσεις, αλλά και εκείνες που μονίμως αντλούν κρατικά κεφάλαια για να επιβιώσουν…

  • …Με το «καλημέρα» του 2011, η Ελλάδα θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει την απελευθέρωση του τομέα των σιδηροδρόμων, καθώς και της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Επίσης, μέχρι το τέλος του Ιουνίου 2010, θα πρέπει να έχει προχωρήσει η αναδιάρθρωση του ΟΣΕ με την πώληση γης και άλλων περιουσιακών στοιχείων του. Αυτό αναμένεται να ενταχθεί στο πλαίσιο των αποκρατικοποιήσεων, με τις γενικές κατευθύνσεις να τις δίνει το υπουργικό συμβούλιο έως τις 15 Μαΐου, σύμφωνα με πληροφορίες. Πάντως, το Μνημόνιο Συνεννόησης προβλέπει ότι η Ελλάδα στα τέλη του τρέχοντος έτους θα πρέπει να παρουσιάσει πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων για την περίοδο 2011 - 2013, σύμφωνα με το οποίο θα προβλέπονται έσοδα τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ κατ’ έτος….

  • ..Επιπλέον, όπως αναφέρεται στο «μνημόνιο συνεννόησης» που υπέγραψε η Ελλάδα με Ε.Ε. και ΔΝΤ, η κυβέρνηση θα πρέπει έως το τέλος Ιουνίου να έχει υιοθετήσει σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες έχει επιλεγεί ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος που αναμένεται να διοριστεί από μέρα σε μέρα, όπως και οι τέσσερις νομικοί σύμβουλοι. Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει να δημιουργηθούν εμπορικοί σταθμοί σε Πάτρα, Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Λάρισα, δηλαδή μεγάλα εμπορικά κέντρα στο χώρο των σταθμών των τρένων. Στα πλάνα των επιτελών του υπουργείου Οικονομικών βρίσκεται όμως και το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ αφού, όπως χαρακτηριστικά λέγεται, με την παρούσα δομή του, η μεταφορά κάθε επιβάτη «κοστίζει 1 ευρώ το χιλιόμετρο». Για το σκοπό αυτό θα αναζητηθεί στρατηγικός επενδυτής για τον ΟΣΕ, ενώ για τους εργαζομένους θα ανοίξει ο δρόμος των μετατάξεων στο δημόσιο….