...Τρέχουν οι ιδιωτικοποιήσεις. Την επόμενη εβδομάδα το Υπουργικό Συμβούλιο θα εγκρίνει ένα ευρύ πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, που θα περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. Από τον ΟΤΕ, τη ΔΕΠΑ και τον ΟΠΑΠ, ως την παράταση της εκμετάλλευσης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ταυτόχρονα αναμένονται δραστικές αποφάσεις για τον ΟΣΕ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα διατηρηθεί ενεργή μόνο η σιδηροδρομική γραμμή Πατρών - Ευζώνων και ότι όλες οι υπόλοιπες θα διακόψουν τη λειτουργία τους. Η εντύπωση που επικρατεί είναι ότι οι ιδιωτικοποιήσεις θα τρέξουν το προσεχές διάστημα. Και δεν είναι τυχαίες οι πολλές επισκέψεις ξένων τελευταία στην Αθήνα...
«ΤΟ ΒΗΜΑ»
..Μετ’ επαίνων επέστρεψε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς τροποποίηση το άνοιγμα της αγοράς χερσαίων μεταφορών, καθώς το πρώτο σχέδιο που παρουσίασε ο κ. Ρέππας διατηρούσε επί της ουσίας το επάγγελμα κλειστό. Την ίδια ώρα προωθείται η αναδιάρθρωση του ΟΣΕ. Το Μνημόνιο προβλέπει ότι το σχέδιο πρέπει να παρουσιαστεί έως τα τέλη Ιουνίου και να αρχίσει να εφαρμόζεται τον Μάρτιο του 2011. Προκειμένου να μη χαθεί χρόνος, θα επαναπροσληφθεί η PriceWaterhouseCoopers για να προσαρμόσει το σχέδιο αναδιάρθρωσης του Οργανισμού που είχε εκπονήσει για λογαριασμό της προηγούμενης κυβέρνησης. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να εκχωρήσει το 49% της ΤΡΕΝΟΣΕ και το management σε ιδιώτες. Θα έχει προηγηθεί η δραστική μείωση του προσωπικού. Δεν θα αντικατασταθούν όσοι συνταξιοδοτούνται, θα υποχρεωθούν σε έξοδο όσοι έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα και παραμένουν (μέσω της μείωσης των αποδοχών τους), ενώ θα αλλάξει και ο γενικός κανονισμός προσωπικού, μέσω των οποίων κατοχυρώνονται για πολλούς προνόμια και υψηλά εισοδήματα...
.«Καθημερινή»
..Η Siemens εκτροχίασε ΟΣΕ, Προαστιακό. Οι πολιτικές σκοπιμότητες, φαίνεται, κυριαρχούν και στη διερεύνηση του σκανδάλου της Siemens, καθώς το ΠΑΣΟΚ επιχειρεί να καταθέσει πρώτα ο πρ. υπουργός Τ. Μαντέλης και μετά ο κουμπάρος του, Γ. Τσουγκράνης, ο οποίος ήταν ο "Ρόκο" στον οποίο η Siemens έστελνε "μαύρο χρήμα" και εκείνος τα διοχέτευσε στα παιδιά του Τ. Μαντέλη. Η μεθόδευση προκάλεσε την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, της Ν.Δ. και του ΚΚΕ. Υπενθυμίζεται ότι η εξεταστική έχει ανοίξει το φάκελο του ΟΣΕ και του Προαστιακού. Τον τελευταίο ανέλαβε η κοινοπραξία Τερνα - Άκτωρ - Siemens και αρχικά ήταν ενταγμένο στα ολυμπιακά έργα για να γίνει με κοινοτικούς πόρους, αλλά απεντάχθηκε και έγινε με εθνικούς πόρους. Έτσι ξεκίνησε 18 μήνες μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, πήρε 11 παρατάσεις και ακόμα δεν έχει παραδοθεί. Ανάλογα στοιχεία βρέθηκαν και για τις 50 συμβάσεις τροχαίου υλικού που υπέγραψε το 1997 ο ΟΣΕ με τη Siemens ύψους 1 δισ. ευρώ. Το 1999 δόθηκε προκαταβολή 20%, το έργο ακόμα δεν έχει παραδοθεί (έπρεπε να είχε παραδοθεί το 2001...), ενώ το 2002 απαλλάχθηκαν οι εταιρείες από την πληρωμή ποινικών ρητρών για τις μέχρι τότε καθυστερήσεις και οι ρήτρες ισχύουν από το 2003 και μετά..
«Αυγη»
.. «Συμφωνία πακέτο» Οπως είναι ήδη γνωστό, το ενδιαφέρον των Κινέζων δεν περιορίζεται στον ΟΛΘ, καθώς σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται και οι συζητήσεις για την επέκταση της συμφωνίας για το λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ). Ωστόσο, η «μεγάλη» είδηση της επίσκεψης του κ. Τζιαφού στην Αθήνα παραμένει το επίσημο κινεζικό ενδιαφέρον για συμμετοχή της Cosco στο σιδηροδρομικό εμπορευματικό σταθμό στο Θριάσιο της Ελευσίνας (συνεργασία της «Cosco Logistics Co.» και της νεοϊδρυθείσας θυγατρικής του ΟΛΠ ΑΕ, «Εταιρία Συνδυασμένων Μεταφορών και Διαχείρισης Εμπορευμάτων ΑΕ» (Logistics ΟΛΠ ΑΕ) και εξέταση της συνεργασίας τους για το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου).Την ίδια ώρα, ενισχύεται το σενάριο που θέλει την κινεζική κυβέρνηση να ανάβει το «πράσινο φως» για νέες συμφωνίες, πέρα από το πλαίσιο της ναυτιλίας. Η κρούση που έκανε ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, για το θέμα του ΟΣΕ σηματοδότησε την αφετηρία μίας διαδικασίας διερεύνησης νέων δυνατοτήτων. Σύμφωνα με πληροφορίες του «ΑτΚ», η κινεζική πλευρά έθεσε ήδη θέμα φορολογικών ελαφρύνσεων και επικαλέστηκε στην επιχειρηματολογία της την περίπτωση του αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου υπήρξε σχετική πρόβλεψη..
«Αγγελιοφορος»
..Με ρυθμούς χελώνας τα εργα υποδομών. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του προαστιακού σιδηροδρόμου της Θεσσαλονίκης. Οι προαστιακές συνδέσεις μετά τις απίστευτα μεγάλες καθυστερήσεις έχουν παραμείνει σε επίπεδο μελέτης και δεν έχει προχωρήσει ακόμη τίποτα. Με την παρούσα οικονομική κατάσταση του ΟΣΕ κανείς δεν μπορεί να βεβαιώσει εάν και πότε θα επανεξεταστούν οι συνδέσεις με Σίνδο (ΑΤΕΙ, ΒΙΠΕ), Αμφίπολη, Γιαννιτσά, Χαλκιδική, αεροδρόμιο κ.λπ.Το κρίσιμο ζήτημα είναι τα κονδύλια που απαιτούνται για την προώθηση αυτών των συνδέσεων, καθώς το δημόσιο χρήμα έτσι κι αλλιώς είναι δυσεύρετο..
.«Αγγελιοφόρος»
.«Αγγελιοφόρος»