Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

Η ΔΑΚΕ – Σιδηροδρομικών θα προκαλέσει εισαγγελική παρέμβαση ώστε να καταδείξει ποιοι διαχειρίστηκαν και πως σπαταληθήκαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στο ΟΣΕ

Η ΔΑΚΕ – Σιδηροδρομικών με ανακοίνωση της εκφράζει την έντονη αντίθεση της στα κυβερνητικά μέτρα και επικρίνει δριμύτατα την στάση της ΠΑΣΚ.- Σιδηροδρομικών. Ζητά την παρέμβαση του εισαγγελέα για τις προγραμματικές συμφωνίες του 1998 για το τροχαίο υλικό (εμπλεκόμενες εταιρείες, SIEMENS, Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και DEMLER), . Την καθυστέρηση των έργων ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του δικτύου, τις συμπληρωματικές συμβάσεις, τις υπερκοστολογήσεις έργων καθώς και τις σπατάλες σε μελέτες οι οποίες πολλές φορές ξεπέρασαν μέχρι και 7400% τον προϋπολογισμό τους.
Η ΔΑΚΕ- Σιδηροδρομικών στην ανακοίνωση της αναφέρει:
«Μετά την ψήφιση του Ν.Σ. για την «εισοδηματική πολιτική» όλοι μας διαπιστώσαμε στην τσέπη μας τις μειώσεις κατά 300 € και πλέον στο δώρο του ΠΑΣΧΑ και κατά 70 € και πλέον στην προκαταβολή μας. Έπεται συνέχεια στην εξόφληση του Απριλίου, από την οποία θα παρακρατήσουν την 1η δόση της αναδρομικής μείωσης και θα γίνει η εκκαθάριση του μήνα. Η Μεγάλη Εβδομάδα αποδεικνύεται τελικά εβδομάδα των παθών για τους εργαζόμενους, καθώς μετά το Ν.Σ. της εισοδηματικής πολιτικής, ακολουθεί το Ν.Σ. για τη φορολογική πολιτική το οποίο καταργεί το αφορολόγητο των 12.000 € και φορολογεί την 1η κατοικία. Κατόπιν, κατατίθεται το Ασφαλιστικό Ν.Σ. στο οποίο σύμφωνα με δημοσιεύματα και δηλώσεις των αρμοδίων υπουργών θα μειωθούν οι συντάξεις κατά 25% και θα αυξηθούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης. Ο αρμόδιος Υπουργός διατείνεται σε όλους πως δεν «υπάρχει σάλιο» και ζητά τη συνδρομή «όλων» για να γεμίσει τα Ταμεία. Λες και μαζί τα αδειάσαμε. Λες και μαζί διαχειριστήκαμε τα αποθεματικά τους. Λες και μαζί τα «χώσαμε» στο χρηματιστήριο, στην τράπεζα του Κοσκωτά και στα δομημένα ομόλογα. Οι εργαζόμενοι είναι οι μόνοι που δεν φταίνε. Είναι οι μόνοι που είναι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους και απαιτούν από τους κυβερνώντες να είναι συνεπείς με τις δικές τους υποχρεώσεις. Υποχρέωσή τους όμως δεν είναι να μας γυρίζουν πίσω. Υποχρέωσή τους είναι να οδηγούν τον τόπο μπροστά.
Εμείς οι εργαζόμενοι απαιτούμε:
• Να πληρώσουν αυτοί που έκλεψαν.
• Να πληρώσουν οι έχοντες και κατέχοντες.
• Να φέρουν πίσω τα κλεμμένα.
Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά θα κατατεθεί το νέο σχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ, το οποίο σύμφωνα πάντα με τα δημοσιεύματα (καθώς οι αρμόδιοι υπουργοί αρνούνται πεισματικά το διάλογο) οδηγεί τον Οργανισμό σε απαξίωση, μαρασμό, διάλυση και ξεπούλημα των φιλέτων του, καθώς πληθαίνουν οι δηλώσεις για είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με παραχώρηση του 49% των μετοχών και μεταφορά ως προίκα του τροχαίου υλικού και μέρος της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού. Σε αυτόν τον ορυμαγδό και τη λαίλαπα των κάθε λογής μέτρων η λαλίστατη - κατά τα προηγούμενα χρόνια - ηγεσία της ΠΑΣΚ-Σ κάνει την «πάπια». Αντιστέκεται σε κάθε δράση και αντίδραση η οποία προτείνεται, δεν αντιδρά, δεν κάνει καμία κίνηση. ΤΙΠΟΤΑ. Το απόλυτο ΤΙΠΟΤΑ. Ούτε καν τα αυτονόητα. Αρνείται κάθε πρόταση για δυναμικές ενέργειες προκειμένου να καταδείξουμε ότι εμείς οι σιδηροδρομικοί δεν φταίμε για τη σπατάλη, την κακοδιοίκηση και την κακοδιαχείριση του ΟΣΕ. Δεν είναι δυνατόν οι καθ’ ύλην αρμόδιοι για την κατάντια του Οργανισμού να εμφανίζονται σήμερα ως τιμητές και εξυγιαντές του. Από την άλλη η ηγεσία της ΠΑΣΚ-Σ το μόνο με το οποίο ασχολείται είναι οι εκλογές των Σωματείων και η αγωνία της να εξασφαλίσει αυτοδυναμία, ώστε να τιθασεύσουν τις αντιδράσεις των εργαζομένων στη λαίλαπα που έρχεται. Τα «τσιράκια» τους έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου, κατόπιν εντολών της ηγεσίας τους και υπόσχονται αναθέσεις καθηκόντων, προαγωγές και ευμενή μεταχείριση ορισμένων παρατρεχάμενων την ώρα που οι σιδηροδρομικοί είναι εν δυνάμει άνεργοι και κινδυνεύουν να χάσουν τις δουλειές τους. Δυστυχώς το βαθύ παλαιό ΠΑΣΟΚ ξεπρόβαλε από το χρονοντούλαπο της ιστορίας αναβιώνοντας τις μαύρες μέρες της δεκαετίας του ’80. Αυτό που τους ενδιαφέρει τελικά είναι να βρίσκεται το ΠΑΣΟΚ στην Κυβέρνηση και αυτοί να γλύφουν το «κόκαλο» της εξουσίας, λησμονώντας ότι οι εργαζόμενοι τους ψηφίζουν για να τους εκπροσωπήσουν και όχι για να στηρίξουν τα αντεργατικά, αντιλαϊκά μέτρα της Κυβέρνησης. Εμείς δεν θα τους ακολουθήσουμε στον ολισθηρό δρόμο που έχουν επιλέξει. Οφείλουν όμως να απαντήσουν στα καυτά ερωτήματα που προκύπτουν. • Συμφωνούν με την κατάργηση των Σ.Σ.Ε.; • Συμφωνούν με τη μείωση της επιχορήγησης κατά 10% του ΤΑΠΟΤΕ που μειώνει τις συντάξεις κατά 17% αν συνυπολογίσουμε και τη μείωση των μισθών μας; • Συμφωνούν με την περικοπή κατά 30% του επιδόματος αδείας, των δώρων Πάσχα και Χριστουγέννων καθώς και με τη μείωση κατά 7% των αποδοχών μας; • Συμφωνούν με την κατάργηση του αφορολόγητου των 12.000 €; • Συμφωνούν με την έμμεση αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των συντάξεων οι οποίες τελικά θα μειωθούν κατά 25%; Αν δεν συμφωνούν γιατί δεν αντιδρούν; Τι περιμένουν; Μήπως φοβούνται τον κ. Πάγκαλο ο οποίος τους κάλεσε σε «ΣΙΩΠΗΤΗΡΙΟ»; Γιατί η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών δεν καλεί σε διάλογο την ΠΟΣ; Πού πήγε η διαβούλευση που διατυμπάνιζε ο κ. Παπανδρέου; Για όλα αυτά η παράταξη της ΠΑΣΚ-Σ οφείλει να πάρει ξεκάθαρη θέση και να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Οι στιγμές που ζουν οι εργαζόμενοι, είναι πρωτόγνωρες. Τώρα είναι ώρα ευθύνης όλων μας. Εμείς προτείναμε και αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία: 1. Να κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά και να προκαλέσουμε Εισαγγελική παρέμβαση - ώστε να καταδείξουμε ποιοι διαχειρίστηκαν, πώς σπαταλήθηκαν και πού χρεώθηκαν εκατοντάδες εκατομμυρίων ευρώ - για: α) τις προγραμματικές συμφωνίες του 1998 για το τροχαίο υλικό (εμπλεκόμενες εταιρείες, SIEMENS, Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και DEMLER), β) την καθυστέρηση των έργων ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του δικτύου, τις συμπληρωματικές συμβάσεις, τις υπερκοστολογήσεις έργων καθώς και τις σπατάλες σε μελέτες οι οποίες πολλές φορές ξεπέρασαν μέχρι και 7400% τον προϋπολογισμό τους, γ) να ελεγχθούν όλες οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί για την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας και πάσης φύσεως συμβάσεις για παροχή υπηρεσιών προς τον Οργανισμό (καθαρισμός, πωλήσεις εισιτηρίων, security κ.λπ.), δ) να ελεγχθούν τα παραδοτέα των θυγατρικών εταιρειών του Ομίλου από την ημέρα δημιουργίας τους (ΓΑΙΑΟΣΕ, Κτηματολόγιο, Συμβάσεις Ακινήτων - ΕΤΗΔΙ, ΘΡΙΑΣΙΟ). 2. Να προχωρήσουμε με κάθε νόμιμη νομική διαδικασία για την παράνομη περικοπή των μισθών μας καθώς εκτιμάται ότι η διάταξη αυτή είναι αντισυνταγματική. 3. Να προκαλέσουμε και να παραχωρήσουμε σαν Π.Ο.Σ. συνέντευξη τύπου ώστε να ενημερωθούν όλοι οι Έλληνες και οι χρήστες του τραίνου ποιοι φταίνε για την κατάντια του σιδηροδρόμου. 4. Να αναδείξουμε τις θέσεις του συνδικαλιστικού κινήματος για ένα βιώσιμο οργανωτικό μοντέλο του Ο.Σ.Ε. για την ανάπτυξη, τον εκσυγχρονισμό και τη χρησιμότητα του μέσου.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Τα μέτρα που εφαρμόζει η Κυβέρνηση δεν είναι μονόδρομος. Είναι μέτρα ικανοποίησης των αγορών και των κερδοσκόπων. Οι εργαζόμενοι είναι τα θύματα αυτού του ακήρυχτου πολέμου, γι΄αυτό οφείλουμε όλοι να αντισταθούμε και να δώσουμε δυναμική απάντηση σε όλους αυτούς που απεργάζονται σχέδια για εμάς χωρίς εμάς.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς.
ΓΙΑ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΑΚΕ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΝΤΙΤΣΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ".