Διέξοδο στις μετακινήσεις των κατοίκων της Ξηροκρήνης έδωσε η υπόγεια διάβαση του σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης, που παραδόθηκε σε χρήση από την κατασκευάστρια εταιρεία.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη Fkoutsamparis@makthes.gr
Ωστόσο, το έργο αναβάθμισης των αποβάθρων του σταθμού έχει μετατραπεί σε γεφύρι της Άρτας, αφού ο ΟΣΕ καθυστερεί εδώ και δύο χρόνια να υπογράψει μια συμπληρωματική σύμβαση που απαιτείται για να ολοκληρωθούν οι εργασίες από τον ανάδοχο.
Η πύλη της υπόγειας διάβασης του σταθμού, από την είσοδο της οδού Μαργαροπούλου, άνοιξε για τους κατοίκους της περιοχής διευκολύνοντας τη μετάβασή τους στον τερματικό σταθμό του ΟΑΣΘ ή στη Μοναστηρίου. Μέχρι πρότινος όσοι ήθελαν να βρεθούν από την πίσω πλευρά του σταθμού στη Μοναστηρίου έπρεπε ή να περάσουν πάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, με κίνδυνο της ζωής τους, ή να κάνουν κύκλο από την Αγίων Πάντων ή από τη Μιχαήλ Καλού, διανύοντας μεγάλη απόσταση. Σήμερα όλοι περνούν από την υπόγεια διάβαση, αποφεύγοντας τους κινδύνους και την ταλαιπωρία. Στην είσοδο της Μαργαροπούλου έχει διαμορφωθεί ένα όμορφο μικρό πάρκο, όπου φυτεύτηκαν καλλωπιστικά δεντράκια. Οι εισερχόμενοι κατεβαίνουν από μαρμάρινες σκάλες και οι πόρτες ανοίγουν αυτόματα με φωτοκύτταρο, ενώ από την δεξιά πλευρά υπάρχει κατηφορικός διάδρομος για ΑΜΕΑ.
Γεφύρι της Άρτας
Ενώ η διάβαση παραδόθηκε προς χρήση, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στη δυτική πλευρά των αποβάθρων, όπου τοποθετούνται τρεις ανελκυστήρες. Το έργο της υπόγειας διάβασης του σταθμού, προϋπολογισμού 2,1 εκατ. ευρώ, άρχισε τον Ιανουάριο του 2007 και, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, επρόκειτο να παραδοθεί τον Μάρτιο του 2008. Εκτός από τη διάβαση, περιλαμβάνει την εγκατάσταση οκτώ κυλιόμενων κλιμάκων και τριών αυτόματων ανελκυστήρων, καθώς και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου. Ενώ είχαν εγκατασταθεί οι κυλιόμενες σκάλες στην ανατολική πλευρά, ο ανάδοχος, η εταιρεία “Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ”, αναγκάστηκε τον Ιούνιο του 2008 να διακόψει τις εργασίες, διότι ο Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΙΣΥ), θυγατρική του ΟΣΕ, καθυστερούσε να υπογράψει μια αναγκαία συμπληρωματική σύμβαση, ύψους περίπου 400.000 ευρώ, για να γίνουν εργασίες αντιστήριξης των τοιχίων των κλιμακοστασίων.
Οι εργασίας ξανάρχισαν τον Δεκέμβριο του 2009, μετά τη διαβεβαίωση που δόθηκε στον κατασκευαστή ότι η σύμβαση θα υπογραφεί. Αναμενόταν απλώς να οριστεί νέο δ.σ. στον ΟΣΕ. “Δείξαμε εμπιστοσύνη στον ΟΣΕ και αρχίσαμε τις εργασίες χωρίς να διασφαλίσουμε τα χρήματα. Έτσι παραδώσαμε και την είσοδο της Μαργαροπούλου”, δήλωσε ο κ. Αντώνης Κόκκινος, πρόεδρος της αναδόχου εταιρείας. Ωστόσο, αν και τοποθετήθηκε νέο δ.σ. στον ΟΣΕ, η σύμβαση παραμένει ανυπόγραφη. “Τεχνικό συμβούλιο υπάρχει, δ.σ. υπάρχει, απορούμε γιατί συμβαίνει αυτή η καθυστέρηση”, ανέφερε ο κ. Κόκκινος. Έτσι, ο εργολάβος σταμάτησε τις εργασίες για άλλη μια φορά και περιμένει να υπογραφεί η σύμβαση.