Κυριακή 18 Απριλίου 2010

Είπαν και έγραψαν για τον ΟΣΕ

…Στα χέρια του ιδιωτικού κεφαλαίου είναι έτοιμη να παραδώσει η κυβέρνηση μια σειρά νευραλγικών επιχειρήσεων και περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου. Η υπαγωγή της χώρας στο ΔΝΤ επισπεύδει τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης, αλλά και παραχώρησης σημαντικού ποσοστού μετοχών των ΔΕΚΟ, με σκοπό η κυβέρνηση να συγκεντρώσει 2,5 δισ. ευρώ στα ταμεία του κράτους. Μέσα στην εβδομάδα είναι πολύ πιθανό το θέμα να απασχολήσει το άτυπο Υπουργικό Συμβούλιο και να οριστικοποιηθεί η ατζέντα των εκποιήσεων. Οι ευέλικτες μορφές αποκρατικοποίησης, που θα συνοδεύονται από την παραχώρηση του μάνατζμεντ των επιχειρήσεων, καθώς και από μαζικές απολύσεις εργαζομένων, κερδίζουν έδαφος στο κυβερνητικό στρατόπεδο. ΟΣΕ: Τα φιλέτα στους ιδιώτες
Η περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι από αυτές που έχει δρομολογηθεί η παραχώρηση σημαντικού ποσοστού. Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, το οικονομικό επιτελείο έχει καταλήξει στην παραχώρηση ποσοστού έως 49% και του μάνατζμεντ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όσον αφορά τον ΟΣΕ, μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται το πρόγραμμα εξυγίανσης του Οργανισμού, ενώ η κυβέρνηση σκοπεύει να παραχωρήσει σε ιδιώτες τους σιδηροδρομικούς σταθμούς με μεγάλη επιβατική κίνηση.
«Αυγη»
..Η μερική απασχόληση, το δουλεμπόριο θα έχει διευρυνθεί. Μέσα από την κατάργηση μιας σειράς υπηρεσιών που θα δοθούν στο κεφάλαιο για εκμετάλλευση, χιλιάδες εργαζόμενοι από το Δημόσιο θα απολυθούν, μεγαλώνοντας τη στρατιά των ανέργων και, επομένως, και την πίεση στους εργαζόμενους για μικρότερους μισθούς και μεροκάματα, για λιγότερα δικαιώματα. Το σχολείο θα γίνει ακόμη πιο ταξικό σε βάρος της μόρφωσης του λαού. Ο χώρος της Τοπικής Διοίκησης θα είναι διαφορετικός. Με το σχέδιο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» θα γίνουν χιλιάδες απολύσεις. Σχολεία, νοσοκομεία θα περάσουν στους δήμους, θα ξαναπληρώνουμε για υποβαθμισμένη μόρφωση και υγεία. Θα δοθούν και άλλες υπηρεσίες στο κεφάλαιο για κερδοφορία. Θα έχουμε νέο κύμα παραπέρα ιδιωτικοποιήσεων ΕΛΤΑ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΗ, ΟΣΕ, παραπέρα εμπορευματοποίηση κοινωνικών αγαθών για τα λαϊκά στρώματα. Αν τα μέτρα αυτά περάσουν και έχουν νομιμοποιηθεί στη συνείδηση των εργαζομένων, ο αγώνας θα είναι πολύ πιο δύσκολος αύριο. Υπογραμμίζουμε, για άλλη μια φορά, σε συνθήκες κρίσης και επίθεσης του κεφαλαίου το εργατικό κίνημα ή θα περάσει σε αντεπίθεση ή σε στασιμότητα και πισωγύρισμα.
«Ριζοσπαστης»
…Η Ντόρα Μπακογιάννη παρουσίασε στο προσυνέδριο του Ναυπλίου πλατφόρμα για την οικονομία προτείνοντας αποκρατικοποιήσεις του ΟΣΕ και των λιμανιών, απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων, ευέλικτες εργασιακές σχέσεις και ενθάρρυνση των συμπράξεων ιδιωτικού δημοσίου τομέα στα έργα.
Mega TV
…Να εξυγιάνουμε δημοσιονομικά μεγέθη με τον περιορισμό της κρατικής σπατάλης. Με μόνιμα, όχι προσωρινά μέτρα για τις δαπάνες σε τομείς που αποτελούν πληγή για το δημόσιο, όπως η τοπική αυτοδιοίκηση, η υγεία, οι σιδηρόδρομοι. Έχουμε επανειλημμένως μιλήσει για τη μεγάλη «μαύρη τρύπα» στον ΟΣΕ, που στοιχίζει πάνω από 2 εκατ. ευρώ τη μέρα στον Έλληνα φορολογούμενο. Αλλά το Σχέδιο Ανασυγκρότησης που θα μείωνε το λειτουργικό έλλειμμα του Οργανισμού ακυρώθηκε από την κυβέρνηση. Προφανώς, είναι προτιμότερη λύση για την ίδια η περαιτέρω επιβάρυνση των φορολογουμένων..
Κ. Χατζηδάκης στο προσυνέδριο της Νέας Δημοκρατίας.
….Στο «επίκεντρο» του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων αλλά και μείωσης των υπηρεσιών και των δημόσιων οργανισμών που εποπτεύει βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών στο οποίο ανήκουν οι πιο προβληματικές και ελλειμματικές επιχειρήσεις με «πρωταγωνιστή» τον ΟΣΕ αλλά και τις αστικές συγκοινωνίες. Ο ΟΣΕ, τα ΕΛ.ΤΑ. ο Διεθνής Αερολιμένας της Αθήνας αλλά και τα περιφερειακά αεροδρόμια θα αποτελέσουν τη συμμετοχή του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που προωθεί εσπευσμένα η κυβέρνηση προκειμένου να αυξήσει τα έσοδά της αλλά και να μειώσει τις δαπάνες ζημιογόνων οργανισμών. Αλλαγές θα προωθηθούν και στον ΟΑΣΑ όπου αναμένονται συγχωνεύσεις ώστε να μειωθούν το τεράστιο κόστος και κατά συνέπεια τα τεράστια ελλείμματα. Το εγχείρημα για τα ΕΛ.ΤΑ. και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών είναι ευκολότερο από αυτό του ΟΣΕ, μια και πρόκειται για κερδοφόρες επιχειρήσεις από τις οποίες το Δημόσιο προσδοκά ότι θα αποκομίσει σημαντικά οφέλη μέσω της εισαγωγής των μετοχών τους στο χρηματιστήριο.ΟΣΕ .Η μερική ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η αξιοποίηση των ακινήτων του ΟΣΕ βρίσκονται στο επίκεντρο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων του 2010. Αν και ο υπουργός Υποδομών υπεραμύνθηκε την Τετάρτη του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΣΕ, τονίζοντας ότι «θα παραμείνει δημόσιος μια και ο χαρακτήρας του είναι κοινωνικός» παραδέχθηκε ότι «πρέπει να γίνουν εξυγιαντικές αλλαγές.» Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται στην αναζήτηση στρατηγικής συμμαχίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με στόχο η εταιρεία, η οποία έχει συσσωρεύσει ζημίες ύψους περίπου 600 εκατ. ευρώ, να καταστεί βιώσιμη. Ο στρατηγικός σύμμαχος θα αναζητηθεί μεταξύ γαλλικού, γερμανικού και βελγικού σιδηροδρόμου καθώς στις προϋποθέσεις που θέτει το υπουργείο είναι μια ευρωπαϊκή εταιρεία με μεγάλη σιδηροδρομική εμπειρία. Η λύση αυτή θα περιλαμβάνεται στο νέο επιχειρησιακό σχέδιο για τον ΟΣΕ ενώ η αναζήτηση στρατηγικού εταίρου θα γίνει με διαγωνιστική διαδικασία που θα ανακοινωθεί εντός του καλοκαιριού. Όσον αφορά στον Προαστιακό, οι ενδεχόμενες επεκτάσεις θα γίνουν είτε με συγχρηματοδότηση ή μέσω κοινοπρακτικών σχημάτων ή με ίδιους πόρους ανάλογα με την πορεία της εταιρείας. Το οικονομικό επιτελείο προγραμματίζει και την αξιοποίηση των ακινήτων του ΟΣΕ. Με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης (όπως έχει γίνει με την σύμβαση του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος), η κυβέρνηση θα δώσει σε πρώτη φάση τους σιδηροδρομικούς σταθμούς Λαρίσης και Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες. Το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ θα προβλέπει μείωση προσωπικού κατά περίπου 3.000 εργαζομένους, νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέπει την είσοδο ιδιωτών στο εμπορευματικό έργο και χρηματοδότηση γραμμών που έχουν μειωμένη κίνηση στο πρότυπο των αεροπορικών συγκοινωνιών (άγονες γραμμές)…
«Ημερησία»
..Εντός της εβδομάδας συγκαλείται το υπουργικό συμβούλιο, προκειμένου να επισπευσθούν οι αποκρατικοποιήσεις σε μία προσπάθεια να προλάβει η κυβέρνηση τις υποδείξεις (στην πραγματικότητα, την επιβολή τους) από την τριμερή επιτροπή επιτήρησης. Στην πρώτη γραμμή ο ΟΣΕ, ο οποίος παράγει έλλειμμα ένα δισεκατομμύριο ετησίως. Στο σχέδιο προβλέπεται καταρχήν ιδιωτικοποίηση της θυγατρικής του ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφού προηγηθεί αναδιάρθρωσή της, και παράλληλη αξιοποίηση των ακινήτων του ΟΣΕ. Ακολουθούν οι ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΠΕ, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, ΟΠΑΠ, το υπόλοιπο ποσοστό του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», παραχώρηση μάνατζμεντ των περιφερειακών αεροδρομίων κ.ά….
«Αγγελιοφόρος»


«Σ.Ν» Σχετικά θέματα που θα υπάρξουν κατά την διάρκεια της ημέρες θα συνεχιστούν να αναρτώνται σε αυτή την στήλη.