Ερώτημα σχετικά με τις συνεχιζόμενες κλοπές καλωδίων ηλεκτροκίνησης των γραμμών του ΟΣΕ κατέθεσε στην βουλή ο Βουλευτής του Συνασπισμού κ. Φώτης Κουβέλης . Στην ερώτηση του ο κ. Κυβέλης αναφέρει: « Όλο και πιο συχνά είναι τα κρούσματα κλοπών καλωδίων ηλεκτροκίνησης από τη σιδηροδρομική γραμμή του ΟΣΕ. Σύμφωνα με υπολογισμούς, κατά την τελευταία τριετία, έχουν κλαπεί περίπου 100 χιλιόμετρα καλωδίου χαλκού, το κόστος των οποίων εκτιμάται σε περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ συνυπολογιζομένου και του κόστους επανατοποθέτησης. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου, από τις κοπές και τις κλοπές καλωδίων, λόγω των αιωρούμενων πάνω από τις γραμμές υπολειμμάτων τους, έχουν ήδη σημειωθεί περίπου είκοσι ατυχήματα, στα οποία έχουν τραυματιστεί πέντε μηχανοδηγοί εξαιτίας της θραύσης των μπροστινών κρυστάλλων των αμαξοστοιχιών. Το τελευταίο περιστατικό συνέβη στις 26 Απριλίου, στις 22:40 ανάμεσα στο 124ο και 125ο χιλιόμετρο της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Αθηνών πριν την Αλίαρτο, σημείο στο οποίο αμαξοστοιχία Intercity ακινητοποιήθηκε περίπου για 10 λεπτά λόγω ζημιάς στον ανεμοθώρακα που προκλήθηκε από πεσμένα καλώδια, τα οποία είχαν κοπεί. Δεδομένου ότι το φαινόμενο των κλοπών υλικού του ΟΣΕ πέραν των ζημιών που προκαλεί στην εταιρία και στον προϋπολογισμό, εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους και για την ασφάλεια των μετακινήσεων με τον σιδηρόδρομο και ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τις καθημερινές καθυστερήσεις στις αφίξεις αμαξοστοιχιών,
ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
• Ποιο είναι το ύψος των ζημιών που έχει υποστεί ο Οργανισμός από τις ως άνω περιγραφόμενες κλοπές και ποιο το ακριβές μήκος του καλωδίου που έχει κλαπεί από τον ΟΣΕ;
• Εξετάζει το Υπουργείο τρόπους προστασίας και φύλαξης των σιδηροδρομικών γραμμών από κλοπές;