Σε 1.200.000 ευρώ έφτασε το ποσό των αποζημιώσεων που έδωσε ο ΟΣΕ τον τελευταίο χρόνο σε μεταφορικές εταιρείες για την απώλεια εμπορευμάτων από τα βαγόνια των εμπορικών αμαξοστοιχιών, την ώρα που το χρέος του οργανισμού έχει ξεπεράσει τα 9,5 δισ. ευρώ. Τα εμπορεύματα, όπως διαπιστώνεται, αφαιρούνται από οργανωμένα κυκλώματα κακοποιών στη διάρκεια της διαδρομής των τρένων από το εξωτερικό προς την Ελλάδα. Σύμφωνα με εργαζόμενους του ΟΣΕ, οι δράστες έχουν την ικανότητα να παραβιάζουν τις σφραγισμένες πόρτες των βαγονιών, να παίρνουν μέρος του φορτίου και να επανατοποθετούν τις σφραγίδες στη θέση τους, χωρίς να γίνεται αντιληπτή η παραβίαση. “Προφανώς οι δράστες κάνουν τις κλοπές όταν το τρένο είναι σταματημένο σε κάποιον σταθμό του εξωτερικού. Οι πόρτες των βαγονιών είναι κλεισμένες με αλυσίδα που φέρει ειδική μεταλλική σφραγίδα. Όταν τα βαγόνια φθάνουν στη Θεσσαλονίκη, οι σφραγίδες φαίνεται ότι δεν έχουν πειραχτεί, γεγονός που σημαίνει ότι οι κακοποιοί είναι δεξιοτέχνες. Η απώλεια διαπιστώνεται αφού φτάσουν οι αμαξοστοιχίες στη Θεσσαλονίκη”, περιγράφει εργαζόμενος στον ΟΣΕ. Σημειώνεται ότι στη χώρα μας μεταφέρονται εμπορεύματα με περισσότερα από 30.000 βαγόνια τον χρόνο. Τα κυκλώματα που χτυπούν εμπορικές αμαξοστοιχίες επιλέγουν συνήθως τα βαγόνια που μεταφέρουν πάμπερς και χαρτικά, πιθανότατα επειδή αυτά μπορούν να διοχετεύσουν εύκολα στις αγορές. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ελληνική αστυνομία, σε συνεργασία με τις αστυνομίες γειτονικών βαλκανικών κρατών, διεξάγει έρευνες σε σουπερμάρκετ των Σκοπίων και της Σερβίας, όπου υπάρχουν υποψίες ότι διατέθηκαν τα εμπορεύματα των τρένων με πλαστά τιμολόγια. Το ζήτημα, σύμφωνα με πληροφορίες, έθεσαν οι εργαζόμενοι στον νέο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, κατά την πρόσφατη επίσκεψη του δεύτερου στο συνοριακό σταθμό Ειδομένης - Γευγελής. Ο κ. Ζηλιασκόπουλος δήλωσε ότι η επίσκεψή του στον μεθοριακό σταθμό έγινε στο πλαίσιο σειράς επισκέψεων σε σταθμούς με σκοπό τη γνωριμία του με τους εργαζόμενους, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για τις συζητήσεις που έγιναν. Ωστόσο, έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν πως ο ίδιος ζήτησε την εντατικοποίηση των ελέγχων στα βαγόνια επί του συνοριακού σταθμού Γευγελής, ώστε να εντοπίζονται οι απώλειες εμπορευμάτων πριν το τρένο εισέλθει στη χώρα.
ΦΩΤΗΣ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΡΗΣ "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ"