Παρασκευή 2 Απριλίου 2010

Εν συντομία από τα γραφόμενα στον τύπο για τον ΟΣΕ.

* ΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης είναι η πώληση ποσοστού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (της εταιρείας διαχείρισης του σιδηροδρομικού δικτύου) με την ένταξη στην εταιρεία στρατηγικού εταίρου κυρίως για την εκμετάλλευση των εμπορευματικών μεταφορών. Παράλληλα εξετάζεται η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. Το αμέσως επόμενο διάστημα το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνεννόηση με τη Γενική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων, θα προχωρήσει στην πρόσληψη συμβούλου ο οποίος θα αναλάβει την αποτύπωση της πραγματικής οικονομικής κατάστασης του ΟΣΕ. Η εξυγίανση του Οργανισμού αποτελεί μία από τις άμεσες προτεραιότητες που έθεσε ο Πρωθυπουργός στο Υπουργικό Συμβούλιο της Μ. Τρίτης καθώς ο Οργανισμός κοστίζει 4 εκατ. την ημέρα, ποσό διπλάσιο από αυτό που στοίχιζε η Ολυμπιακή. Συνολικά το έλλειμμα του Οργανισμού αγγίζει τα 10 δισ. ευρώ. Θεωρείται πάντως μονόδρομος η μελλοντική σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με τον ιδιώτη να αναλαμβάνει τη διακίνηση των εμπορευμάτων και το κράτος τις μετακινήσεις των επιβατών. Επίσης μέσα στην επόμενη διετία αναμένεται να αποχωρήσουν από τον ΟΣΕ λόγω συνταξιοδότησης περίπου 1.500 άτομα. Η εθελούσια έξοδος θα ματαιωθεί οριστικά και όσοι έχουν δικαίωμα συνταξιοδότησης θα συνταξιοδοτηθούν. Οι ανάγκες σε προσωπικό θα καλυφθούν όπου είναι δυνατόν με μετατάξεις και θα μπει φρένο στους μισθούς των 7.000 και 8.000 ευρώ.
«ΤΟ ΒΗΜΑ»
..Μια θεαματική κίνηση στον ΟΣΕ που συνιστά τη μεγαλύτερη δημοσιονομική πληγή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα περιλαμβάνεται στις εισηγήσεις του υπουργείου Οικονομικών για τις αποκρατικοποιήσεις, που θα συζητηθούν στο υπουργικό συμβούλιο μετά το Πάσχα. Το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου προβλέπει την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στον οποίο θα εκχωρηθεί ποσοστό έως 49%, καθώς και το μάναζτμεντ της εταιρείας που έχει το μεταφορικό έργο των σιδηροδρόμων. Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μεταφερθεί και το τμήμα συντήρησης των αμαξοστοιχιών. Ο επενδυτής που θα εισέλθει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να έχει οφέλη κυρίως από τη διαχείριση της γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές γραμμές θα τις επιδοτήσει το κράτος, όπως συμβαίνει με τα αντίστοιχα άγονα αεροπορικά δρομολόγια. Επίσης, προβλέπεται η παραχώρηση σε ιδιώτες σταθμών του ΟΣΕ (σε πρώτη φάση αυτών της Λάρισας και της Θεσσαλονίκης). Συμβάσεις παραχώρησης και ανάθεση του μάνατζμεντ περιλαμβάνονται στην εισήγηση του οικονομικού επιτελείο για τα περιφερειακά αεροδρόμια και ενδεχομένως για τα λιμάνια. Στη λίστα των αποκρατικοποιήσεων περιλαμβάνονται ακόμη η ΔΕΠΑ, η ΕΥΑΘ, η ΛΑΡΚΟ, ενώ ανοιχτά είναι τα όλα τα ενδεχόμενα για τις υπό κρατικό έλεγχο τράπεζες...
«Καθημερινή»
..Άνοιγμα στον ιδιωτικό τομέα επιχειρεί η κυβέρνηση για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, ξορκίζοντας ωστόσο την ιδιωτικοποίηση. Σε δηλώσεις του χθες ο υφυπουργός Υποδομών Ν. Σηφουνάκης (στον ραδιοσταθμό «Θέμα 9,89») εκτίμησε πως το σχέδιο για την ανασυγκρότηση του ΟΣΕ θα παρουσιαστεί κατά πάσα πιθανότητα μετά το καλοκαίρι. Πρόσθεσε, δε, πως εξετάζεται η σύμπραξη με στρατηγικό επενδυτή για την ανάπτυξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρείας που έχει την ευθύνη για την εκτέλεση των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών, διευκρινίζοντας ωστόσο πως η κυβέρνηση δεν πιστεύει στην ανάγκη ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρόμου. Σημειώνεται ότι στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου τη Μεγ. Δευτέρα, τόσο ο ίδιος όσο και ο υπουργός Υποδομών Δημ. Ρέππας τάχθηκαν κατά της εκποίησης του ΟΣΕ ή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με μια «συνταγή» ανάλογη εκείνης που ακολούθησε η προηγούμενη κυβέρνηση στο θέμα της Ολυμπιακής. .
«Ελευθεροτυπία»
..Από τις συνθήκες των αγορών θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό η εκτέλεση του φετινού προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα τεθεί επί τάπητος στο υπουργικό συμβούλιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η αρχή θα γίνει από τις θυγατρικές του ΟΣΕ. Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προγραμματίζεται η πώληση έως και του 45% με παράλληλη εκχώρηση του μάνατζμεντ. Παράλληλα εξετάζεται η αξιοποίηση ακινήτων του Οργανισμού, όπως για παράδειγμα των σταθμών Λαρίσης και Θεσσαλονίκης..
«Έθνος»
..Το θέμα του ΟΣΕ, που ζημιώνει το Δημόσιο κατά 1 δισ. ευρώ ετησίως ανοίγει η κυβέρνηση αμέσως μετά το Πάσχα, θέτοντας στόχο την ιδιωτικοποίησή του και παράλληλα την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του. Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει ανακοινώσει ότι εξετάζει την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την εταιρεία που διαχειρίζεται τις μεταφορές, αλλά όχι και στο δίκτυο το οποίο θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του κράτους. Σύμφωνα με την εφημερίδα Τα Νέα, τα σενάρια που επεξεργάζονται οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών προβλέπουν παραχώρηση έως 49% της εταιρείας σε στρατηγικό επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει και το μάνατζμεντ. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να προβεί και σε αξιοποίηση των ακινήτων του ΟΣΕ σε συνδυασμό με παραχωρήσεις σε ιδιώτες. Αυτό αφορά βασικά τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, όπου μπορεί να αναπτυχθεί πλήθος εμπορικών δραστηριοτήτων. Ο προϋπολογισμός προβλέπει έσοδα ύψους 2,5 δισ. ευρώ από τις αποκρατικοποιήσεις, στόχος, όμως, ο οποίος θεωρείται πολύ δύσκολο να επιτευχθεί, τουλάχιστον σε αυτή τη συγκυρία. Μετά το Πάσχα θα συνεδριάσει η αρμόδια διυπουργική επιτροπή, προκειμένου να λάβει αποφάσεις για το μέλλον του ΟΣΕ και γενικότερα για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Σύμφωνα με τον κ. Παπακωνσταντίνου, «το πρόγραμμα θα ανακοινωθεί σύντομα», ενώ «ως προς το χρονοδιάγραμμα, έχουμε προβλέψεις για έσοδα μέσα στην τριετία στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης, έχουμε όμως και τις συνθήκες των αγορών τις οποίες λαμβάνουμε υπόψη ώστε να επιτύχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα»..
«ΤΑ ΝΕΑ»
..EΠITAXYNΣH των διαρθρωτικών αλλαγών ζήτησε ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου από τους υπουργούς του στην τελευταία συνεδρίαση του Yπουργικού Συμβουλίου. Στόχος της κυβέρνησης είναι μέχρι τον Ιούνιο να έχει ολοκληρώσει μια δέσμη μεταρρυθμίσεων που θα καθιστούν την χώρα αξιόπιστη και θα αποτελέσει διαπραγματευτικό χαρτί έναντι των εταίρων μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση στη σύνοδο κορυφής. Μέχρι τέλος Μαΐου θα προωθηθούν και οι διατάξεις για την ιδιωτικοποίηση δημόσιων οργανισμών. Για παράδειγμα, για τον ΟΣΕ υπάρχει πρόγραμμα εξυγίανσης μέχρι το καλοκαίρι, με επιλογή στρατηγικού επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πιθανότατα ιδιωτικοποίηση του Προαστιακού, αλλά και συγχωνεύσεις δημόσιων οργανισμών, π.χ. ΑΜΕΛ με ΗΣΑΠ και ΤΡΑΜ με ΗΛΠΑΠ..
«ΕΞΠΡΕΣ»