Κυριακή 7 Μαρτίου 2010

Επισημάνσεις του τύπου για τον ΟΣΕ.

«Ελευθεροτυπία»
..Πολύ ψηλά στην ατζέντα των Γερμανών φέρεται να είναι το δίκτυο εμπορευματικών μεταφορών του ΟΣΕ, για το οποίο ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει, σύμφωνα με τον διεθνή τύπο, και οι Κινέζοι. Όμως, η γερμανική πλευρά ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη, μέσω των Deutsche Bahn, του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου. .
«Αγγελιοφόρος»
Πονοκέφαλο για την κυβέρνηση αποτελεί το προσωπικό που σήμερα ανέρχεται σε περίπου 7.000 άτομα. Στελέχη του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εκτιμούν ότι, όταν κοπούν επιδόματα, μπόνους και πλασματικές υπερωρίες, μέσα στο 2010, θα φύγουν οικειοθελώς περίπου 1.500 άτομα που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης αλλά παραμένουν, λόγω των υψηλών αποδοχών. Σημειώνεται ότι σήμερα το 40% των εργαζομένων του ΟΣΕ, λόγω των επιδομάτων, έχει ετήσιες αποδοχές μεταξύ 70.000 - 100.000 ευρώ, ενώ οι διοικητικοί υπάλληλοι είναι δυσανάλογα περισσότεροι από το μηχανολογικό προσωπικό. Στόχος του υπουργείου είναι μέσα σε τρία χρόνια να μειωθεί το προσωπικό κατά 3.000 υπαλλήλους, καθώς η μισθοδοσία αποτελεί σήμερα το 40% της συνολικής ζημιάς του ομίλου. Επίσης, εξετάζεται το ενδεχόμενο μετατάξεων όσων… περισσέψουν, με στόχο στο τέλος του 2011 ο οργανισμός να αριθμεί λιγότερους από 4.500 εργαζομένους. Σημαντικά έσοδα θα μπορούσε να αποφέρει στον ΟΣΕ και η ακίνητη περιουσία των 85.000 στρεμμάτων. Η αξία των οικοπέδων και κτιρίων αγγίζει τα 4,6 δισ. ευρώ, της πάγιας σιδηροδρομικής υποδομής τα 7,5 δισ. ευρώ, ενώ τα ακίνητα με δυνατότητα εμπορικής εκμετάλλευσης είναι αξίας 1,113 δισ. ευρώ.
«Ισοτιμία»
●●● Χρειάστηκαν τέσσερις μήνες για να ανακοινωθούν τα ονόματα των διοικητών των ΔΕΚΟ του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Συνολικά 20 πρόσωπα ορίστηκαν σε ισάριθμες ΔΕΚΟ. Το ερώτημα είναι πόσοι από αυτούς θα περάσουν τελικά από τη Βουλή, αναλαμβάνοντας (και επίσημα) καθήκοντα. Ήδη στον όμιλο του ΟΣΕ ακούγεται ότι ένας κόπηκε, ενώ άλλοι δυο βρίσκονται στο «χείλος του γκρεμού»..
«Αυγή»
..Το φορολογικό νομοσχέδιο, το μόνο που εξασφαλίζει ότι θα πληρώσουν και οι πλούσιοι, είναι ακόμα στα χαρτιά. Όλες οι μεγάλες ανοιχτές τρύπες που κοστίζουν στο δημόσιο, όπως η τρύπα του ΟΣΕ για την οποία τόσος λόγος γινόταν προεκλογικά, έχει ξεχαστεί ανοιχτή. Διαρθρωτικές αλλαγές δεν έγιναν σε κανένα υπουργείο - το αντίθετο, υπάρχει μια καθυστέρηση στη δουλειά όλων των υπουργείων που σε παγώνει, που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν οι άνθρωποι αυτοί πηγαίνουν πράγματι καθημερινά στη δουλειά τους..
«Ημερησία»
..Oλοι οι υπουργοί, παρά-υπουργοί, μεγάλο-στελέχη εκφράζουν τον «πόνο» τους και την «αλληλεγγύη» τους για τον δεινοπαθούντα λαό. Kαι αυτοί που αφήνουν να χάνονται 2,2 εκατ. ευρώ ημερησίως από τον OΣE και εκείνοι που βλέπουν τα τρένα να περνούν γεμάτα με τη λεία που αποκόμισαν οι κερδοσκόποι της αγοράς, οι μεσάζοντες και οι λαθρεπιβάτες του Δημοσίου.
Όλοι δηλώνουν ότι «στηρίζουν» τον Γ. Παπανδρέου, χωρίς να κάνουν άλλο τίποτε και περιμένουν μάλιστα και επιβράβευση γι’ αυτό, αγνοώντας πολλοί από αυτούς την ιστορική φράση του Γ. Kατσιφάρα..
«Ελευθεροτυπία»
..Μέχρι στιγμής η επιτροπή δεν είχε την τύχη να εντοπίσει πολιτικό χρήμα (πέραν αυτό του Θ. Τσουκάτου), ούτε παροχές σε μεμονωμένους υπουργούς ή βουλευτές, με εξαίρεση την περίπτωση του Τ. Μαντέλη. Διαπιστώνει όμως καθημερινά ότι οι μίζες δρομολογήθηκαν από τις πολιτικές αποφάσεις για τις προγραμματικές και από τα προκρίματα των προμηθειών του C4Ι, των τρένων, του ιατρικού εξοπλισμού της ολυμπιακής ανάθεσης του προαστιακού, του GSM-R, των συστημάτων πληροφορικής του Δημοσίου και στις ίδιες πάντα κατευθύνσεις. Η εξεταστική δεν θα τελειώσει στην ώρα της, καθώς την άλλη εβδομάδα θα αρχίσει με το C4Ι, ενώ έπονται ΟΣΕ, εξοπλιστικά κ.ά. .