fkoutsamparis@makthes.gr
“Βάσει της πρόσθετης μελέτης που έγινε, έπρεπε να γίνουν επιπλέον εργασίες. Οι αρμόδιοι του ΟΣΕ αναγνώρισαν το πρόβλημα που αντιμετωπίζαμε και έγιναν τα πρώτα βήματα για την επίλυσή του. Συστάθηκαν επιτροπές που γνωμοδότησαν θετικά, αλλά περιμένουμε να οριστεί νέο δ.σ. στον ΟΣΕ, για να έχουμε την τελική έγκριση. Για να μην καθυστερεί άλλο το έργο, εμπιστευτήκαμε τους αρμόδιους του ΟΣΕ και ξεκινήσαμε τις εργασίες”, περιγράφει στη “Μ” ο κ. Αντώνης Κόκκινος, πρόεδρος της αναδόχου εταιρείας “Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ”. Ο ίδιος προσθέτει ότι “από τη στιγμή που θα δοθεί τελική έγκριση, τα έργα θα ολοκληρωθούν σε τρεις μήνες”. Το ποσό που απαιτείται, για να εγκριθεί για τις επιπλέον εργασίες, σύμφωνα με τον κ. Κόκκινο, ανέρχεται σε 290.000 ευρώ.
Το έργο της υπόγειας διάβασης του σταθμού, προϋπολογισμού 2,1 εκατ. ευρώ, άρχισε τον Ιανουάριο του 2007 και σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα επρόκειτο να παραδοθεί το Μάρτιο του 2008. Περιλαμβάνει την κατασκευή υπόγειας διάβασης από την οδό Μαργαροπούλου μέχρι την πλατεία σιδηροδρομικού σταθμού, εγκατάσταση οκτώ κυλιόμενων σκαλών και τριών αυτόματων ανελκυστήρων, καθώς και αισθητική διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου. Ενώ ήταν σε εξέλιξη οι εργασίες, η ανάδοχος κατασκευάστρια εταιρεία “Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ” αναγκάστηκε να διακόψει την ανάπλαση τον Ιούνιο του 2008 και να αφήσει το έργο ανολοκλήρωτο. Ο λόγος της διακοπής ήταν ότι η ΕΔΙΣΥ Α.Ε. (Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής), θυγατρική του ΟΣΕ που διαχειρίζεται τη σιδηροδρομική υποδομή, δεν είχε υπογράψει μια απαιτούμενη συμπληρωματική σύμβαση. Εν τω μεταξύ, είχαν ήδη εγκατασταθεί και τεθεί σε λειτουργία τέσσερις κυλιόμενες σκάλες στην ανατολική πλευρά της στοάς που οδηγεί στα κρηπιδώματα και τοποθετήθηκαν πλάκες γρανίτη στα δάπεδο και στα τοιχία. Έτσι, παραδόθηκε σε λειτουργία η ανατολική πλευρά και απέμεινε να γίνουν εργασίες στη δυτική πλευρά (εγκατάσταση ανελκυστήρων). Ωστόσο, από την αρχή του έργου διαπιστώθηκε ότι υπήρχε ανάγκη αντιστήριξης και υποθεμελίωσης των τοιχίων κλιμακοστασίων, που είχαν κατασκευαστεί τη δεκαετία του ʼ50. Όταν τα συνεργεία αφαίρεσαν τις παλιές σκάλες, είδαν ότι το έδαφος ήταν σαθρό και απαιτούνταν αντιστήριξη. Συντάχθηκε πρόσθετη μελέτη υποθεμελίωσης, η οποία εγκρίθηκε από την ΕΔΙΣΥ Α.Ε., αλλά δεν υπογράφτηκε, διότι δεν είχε συσταθεί τεχνικό συμβούλιο. Ακολούθησαν αλλαγές στη διοίκηση της εταιρείας και στο υπουργείο Μεταφορών, που πρόσθεσαν καθυστερήσεις στη διαδικασία.
Ο αρχικός υπολογισμός των πρόσθετων εργασιών που απαιτούνταν ήταν 750.000 ευρώ. Ακολούθησαν διαπραγματεύσεις με τον ανάδοχο και τελικά το ποσό μειώθηκε στα 290.000 ευρώ, το οποίο, ωστόσο, θα πρέπει να δοθεί, για να μην υπάρξει και νέα εμπλοκή στο έργο.